29 травня на конференції IAB Connect найпотужніші гравці рекламного ринку RAZOM GROUP, Publicis Groupe Ukraine та dentsu Ukraine (iProspect Ukraine) презентували Digital Media Market Overview (ММО).
Автори дослідження оцінили загальну ситуацію в економіці, використанні диджиталу українцями та активності на ринку диджиталу з погляду інвестицій у різні інструменти. Вони порівняли диджитал-ринок в Україні, Європі та світі, а також визначили ключові тренди й особливості у розміщенні рекламодавців та категорій.
Завдяки IAB Ukraine вдалось об’єднати зусилля Дар’ї Маліхатко, директорки Publicis Groupe Data Science, Ігоря Лавренюка, Strategy Director, RAZOM GROUP, а також Ірини Балашової, СЕО iProspect та Юлії Грішиної, стратегині iProspect (dentsu Ukraine).
«Український рекламний диджитал-ринок відновився найшвидше з усіх медіа і продовжить зростання у 2024. При цьому очікується, що рекламодавці в Україні у порівнянні з Європою більшу частку диджитальних бюджетів інвестують в пошук (55% до 51%) та відеоформати (19% до 15%). Один з драйверів зростання диджитал-відео – Connected TV, який стає дедалі популярнішим серед українців і притягує рекламні інвестиції (+67% у 2024)», – Дар’я Маліхатко, директорка Publicis Groupe Data Science.
«Після обвалу ринку електронної комерції у 2022 році, бачимо і прогнозуємо стабільне зростання рік до року. Відтак в 2023-му ринок збільшився на 138% і продовжує зростати у доларах. Наша оцінка ТОП-20 e-commerce гравців України показала, що диджитал інвестиції в індустрію відновлюються шаленими темпами. Лише за перший квартал 2024 бачимо +18% зростання до аналогічного періоду минулого року. У поєднанні з даними про те, що на сьогодні 69% людей мають досвід онлайн покупок, а 17% українців зробили першу онлайн покупку під час війни, очікуємо в напрямку e-commerce великі рекламні інвестиції», — Юлія Грішина, стратегиня iProspect (dentsu Ukraine).
«З виходом диджитала на перші позиції по інвестиціям ми спостерігаємо відновлення об’єму ринку не лише в грошовому еквіваленті, а й загальних об’ємах показів по тотал маркету, які вже досягли рівня 21-го року. Враховуючи фактори падіння розміру доступної аудиторії на 20% та підвищений інтерес з боку брендів, які провокують зростання рекламного тиску на аудиторію, що драйвить аукціони та суттєво впливає на інфляцію. І в цих умовах високої конкуренції важливо шукати нові диджитальні канали, які допоможуть розширити медаспліт та досягти той бажаний контакт з аудиторією. Це дозволить розвиватись індустрії в рамках нового інвентарю, а не збільшення інфляції», — Ігор Лавренюк, Strategy Director, RAZOM GROUP.
Digital Media Market Overview буде корисним як українським так і міжнародним рекламодавцям, а також спеціалістам, що працюють з різними медіа. Він заснований на широкому спектрі даних (таких, як оцінка диджитал ринку IAB Ukraine та AdEx IAB Europe, Similarweb, Euromonitor, PACE Panel Publicis Groupe Ukraine, Gemius та ін.) та трьохсторонньому аналізові досвідчених аналітиків. Відтак допоможе робити ринкові прогнози та адаптувати стратегії відповідно до актуальної ситуації в індустрії, а також отримати цінні інсайти для роботи з різними інструментами в Україні та світі.