Електронна комерція: 12 темних паттернів, що маніпулюють користувачами
14 Бер 2023, 11:00

Електронна комерція: 12 темних паттернів, що маніпулюють користувачами

На жаль, не всі сайти електронної комерції поважають своїх відвідувачів. Іноді вони використовують «темні паттерни» або тактику, яка обманом спонукає онлайн-покупців виконувати дії, які приносять більше користі бренду, ніж клієнту.

Інфографіка від Merchant Machine розглядає 12 найпоширеніших «темних шаблонів». Знайомимо вас із ними нижче (переклад усіх пунктів шукайте після інфографіки). 

1. Підступні запитання

Це запитання, яке сформульоване таким чином, що воно насправді запитує щось інше — і обманом змушує вас дати відповідь, яка вигідна компанії.

2. Проникнення в кошик

Cайт магазину додає небажані продукти у ваш кошик, а ви цього не помічаєте. Це може статися, якщо ви пропустили кнопку відмови або комбо-пропозиція пропонується прямо поруч із продуктом, який вам дійсно потрібен.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

3. «Пастка для тарганів»

Онлайн-сервіс створює ситуацію, в яку легко потрапити і з якої важко вийти, наприклад, підписка в один клік, для скасування якої потрібен телефонний дзвінок.

4. «Цукерінг» приватності

Сайт або програма спонукає вас поділитися більшою кількістю конфіденційної інформації, ніж вам зручно, — публічно або з брокерами даних. Названий на честь Марка Цукерберга.

5. Запобігання порівнянню цін

Інтернет-магазин ускладнює безпосереднє порівняння схожих продуктів, приховуючи ціни за одиницю товару для оптових закупівель або використовуючи двозначні формулювання для опису контенту.

6. Відволікання уваги

Зображення, що привертають увагу, або спеціальні пропозиції відволікають вас від важливих деталей, необхідних для здійснення усвідомленої покупки.

7. Прихована вартість

Ваш продукт або вибір стають дорожчими під час оформлення замовлення через те, що в останню хвилину додаються податки, плата за доставку чи необхідні додаткові послуги.

8. «Заманити та підмінити»

Складне розташування або формулювання параметрів користувача спокушає вас зробити те, що ви не збиралися робити.

9. Змусити користувача почуватися винним за те, що він не вибрав запропонований варіант

«Навантажена» мова викликає у вас почуття провини або паніки, змушуючи вас погоджуватися на те, чого ви б не хотіли робити, наприклад, підписку на послугу.

10. Замаскована реклама

Оформлення сайту або посилання, яке виглядає як звичайний контент або кнопки дій виявляється гіперлінком на замасковану рекламу.

11. Примусова безперервність

Сервіс вимагає від вас заздалегідь надати дані вашої кредитної картки, а потім продовжує стягувати з вас плату, коли ви більше не хочете його використовувати, наприклад, коли безкоштовна пробна версія закінчується.

12. Спам друзям

Компанія запитує дозвіл на доступ до ваших даних з поважної причини, але потім використовує інформацію для розсилки спаму вашим друзям.

Розкажіть друзям про новину