Ефект Мандели у дії: епізод «Чорного дзеркала» спантеличив користувачів соцмереж
21 Кві 2025, 16:19

Ефект Мандели у дії: епізод «Чорного дзеркала» спантеличив користувачів соцмереж

Ви думали, що «Чорне дзеркало» просто грається з розумом своїх героїв — виявляється, воно грається і з вашим.

Стримінговий сервіс Netflix непомітно випустив дві версії одного й того ж епізоду, «Bête Noire», кожна з яких містить деталь, яку не можна не помітити, і яка тепер змушує фанатів шукати відповіді на свої запитання.

У цьому епізоді глядачі стежать за Марією, дослідницею харчових продуктів, яку грає Сієна Келлі, як вона розплутується під впливом, здавалося б, всемогутнього технічно підкованої антагоністки на ім’я Веріті, яку грає Розі Мак’юен. Історія тримається на психологічних маніпуляціях і тонких змінах у сприйнятті — те, що тепер поділяють і самі глядачі завдяки, здавалося б, тривіальній зміні: назві вигаданої мережі фаст-фуду.

В одній версії епізоду ресторан називається «Barnies». В іншій — «Bernies». Звідси — масова екзистенційна криза, коли фанати сумніваються, чи не вигадують вони собі щось.

Офіційний акаунт «Чорного дзеркала» навіть вніс плутанину, написавши «bernies», за яким нахабно слідувало «barnies».

Виявилося, що творці шоу випустили дві різні версії цієї серії, щоб спровокувати потенційні суперечки між глядачами, які побачили різні варіанти епізоду.

Ця серія відсилає до ефекту Мандели — феномену колективної пам’яті, коли в багатьох людей збігаються спогади, які суперечать реальним фактам.

Розкажіть друзям про новину