Havas Ukraine та Superhumans Center розробили радник для кожного, хто прагне розібратися в сучасній етиці та коректному спілкуванні з людьми з видимими травмами війни.
Проєкт «Суперлюди всюди» для кожного, хто хоч раз ніяковів та не знав, що казати, як поводитись: бігти на допомогу чи залишатись на місці, дивитись чи відводити погляд при зустрічі у місті з людиною з видимими травмами війни.
Розповсюджуючи інформацію у загальнодоступних місцях, українці разом формують нову норму і стимулюють до розвитку не лише тих людей, що постають перед цим питанням, а й тих, для кого потреба в цьому не була очевидною.
Superhumans Center пройшли шлях від ступору до невимушеності у спілкуванні з кожним, хто втратив кінцівку, і готові поділитись перевіреними часом рекомендаціями. Havas Ukraine розробили прості та дієві інструменти поширення підказок з сучасної комунікації.
Superhumans Center та Havas Ukraine запрошують представників українського бізнесу долучитись до ініціативи та скористатись готовими просвітницькими продуктами.
Команда закликає наклеїти у закладі наліпки з QR-кодом на просвітницький сайт. Наліпки можна безкоштовно завантажити на сайті. Розмістити їх у місцях очікування відвідувачів: біля каси, на дзеркалі у вбиральні, у ліфті, на дверях закладу тощо.
На сайті кожен охочий знайде підказки з екологічної комунікації та взаємодії з людьми з видимими травмами війни. Сайт містить як коротку нотатку, так і ґрунтовні рекомендації, словник, як «клас» і як «не клас» висловлюватись та посилання на готовий до друку макет наліпки.
«Я часто бачила у мережі пости випускників Superhumans Center, у яких вони ділились відчуттями щодо стигматизації суспільством людей з протезами. Але я й бувала на місці тої панянки, що йде вранішнім Києвом випити кавусю в улюблену кав’ярню і ніяково відводить погляд від пана з протезом руки, що п’є таку ж кавусю за сусіднім столиком. Я постійно запитувала себе, — якої моєї поведінки потребує незнайома мені людина? Бо мені, з одного боку, дуже цікаво роздивитись, а з іншого — ніяково залізти у особистий простір незнайомця. А ще й з третього — дивно вдавати навмисну байдужість, бо це наша реальність. Так виходить, що я прийшла до Ольги Руднєвої і команди Superhumans Center з пропозицією створити проєкт для себе. Але сподіваюсь, що і для більшості українців. Я впевнена, що наше загартоване суспільство більш ніж готове до адекватної комунікації, але «це ж треба десь шукати інфу». Тому мрію максимально оточити себе і всіх підказками, до яких у будь-яку хвилину зможу звернутись», — розповідає Світлана Лобанова, СЕО агенції креативного маркетингу Havas Ukraine.
«Найпопулярніше запитання, яке нам ставлять: як краще спілкуватися сьогодні з людьми, які отримали травму війни, як з ними поводитись, чи можна дивитись на травмовану кінцівку чи обличчя? Чи завжди травмована людина — це людина в кріслі колісному, на протезі або у військовій формі? Чи можемо ми своїми спробами допомогти або заговорити, зробити гірше? Як бути, якщо отримали різку відповідь? Разом з Havas Ukraine ми зібрали поради щодо етичної комунікації в нових реаліях. Надважливо нам всім зараз навчитися співіснувати, жити не поряд, а разом один з одним та поважати досвід один одного. Вибудова нових стандартів взаємодії має стати нашим першим кроком до побутової терапії. І тут в кожного з нас своя роль», — ділиться Ольга Руднєва, СЕО Superhumans Center