29 Тра 2023, 10:10

Цифрова друкарня: бізнес під час війни та чим поліграфія краща за діджитал

У поліграфію, як і у інші галузі, вже давно проникли цифрові технології. Цифровий друк сьогодні став незамінним для багатьох. Цифрова друкарня New Media поділилась секретами популярності цього виду друку, його перевагами, особливостями, а також тим, як під час війни бізнес продовжує свою діяльність.

Розкажіть про ваш бізнес: як виникла ідея створити цифрову друкарню?

Насправді, все дуже просто.

Ми самі багато разів були клієнтами різноманітних друкарень. Та в якийсь момент зрозуміли, що в цій галузі є проблема з комунікацією між співробітниками друкарень та клієнтами. Тому ми вирішили, що в Одесі потрібна друкарня, яка зможе спілкуватися з клієнтом зрозумілою йому мовою, буде доброзичливою, сервісною, зможе порадити та застерегти від помилки.

Так з’явилася «Моя зручна друкарня Нью Медіа», у якій менеджери знають, що клієнт завжди важливіший за директора.

Зараз New Media — це цифрова друкарня повного циклу з власним виробництвом в Одесі. Ми виготовляємо упаковку, рекламну поліграфію, етикетки та налiпки в рулонах і багато іншого. 

За останні 8 років наша друкарня стала найбільшою цифровою друкарнею в південному регіоні України з продуктивності та парку обладнання, чим ми неймовірно пишаємось.

Клієнти друкарні New Media — переважно B2B чи B2C сегмент?

До повномасштабної війни було приблизно порівну. 

У 2022 році стало менше B2B-клієнтів. Якісні компанії просто закрилися, багато хто перейшов в онлайн-формат роботи і на даний момент не потребує поліграфічної продукції, дехто просто зменшив бюджет на маркетинг. 

Але ми бачимо, що в 2023 році ситуація починає поліпшуватися, і кількість B2B-клієнтів почала зростати. Це дуже тішить.

Однією з послуг друкарні є нанесення лаку і фольги на поліграфічну продукцію. Ви зазначили, що нове інноваційне цифрове обладнання є тільки у 3-х компаній. Тому в Україні багато компаній наносять лак та фольгу різними способами. У чому унікальність цієї послуги?

Перед початком повномасштабного вторгнення ми встановили нову інноваційну цифрову машину для оздоблення поліграфічної продукції — Koniсa Minolta MGI JetVarnish 3DS & iFoil-S (MGI). На сьогодні таких машин в Україні лише три.

Вона може робити цифрове вибіркове фольгування та лакування з різними тактильними 3D-ефектами.

Унікальність технології в тому, що, крім візуального ефекту, підключається ще й тактильне сприйняття.

Друкована продукція з таким оздобленням стає витвором мистецтва, який хочеться розглядати, чіпати, відчуваючи кожну літеру. Дослідження «Sensory Aspect of Package Design» (2017) продемонструвало, що привабливість упаковки, на яку нанесена фольга, зростає у 2,5 рази. А дослідження The Effect of Mere Touch on Perceived Ownership (2013) показало, що візуальне та тактильне оздоблення впливає на формування більш високої оціночної вартості товару.

У чому переваги вибіркового фольгування та лакування за допомогою MGI?

  • Не потрібно витрачати час та гроші на виготовлення кліше. Після попередньої додрукарської підготовки макет одразу ж друкується.
  • Мінімальний тираж — від 1 аркуша. Таким чином можна робити пробні зразки продукції перед друкуванням великих тиражів.
  • MGI може покривати фольгою чи лаком змінні дані — на кожному друкованому аркуші може бути різна інформація. Це дуже зручно, коли потрібно надрукувати тираж дипломів, сертифікатів чи бейджів для учасників семінару, майстер-класу чи конференції, коли список учасників відомий заздалегідь.
  • Термін виготовлення такої поліграфії — 2-3 дні. 

MGI дозволяє оздоблювати широкий спектр поліграфічної продукції:

  • Поліграфію для бізнесу: візитки, папки, дипломи, подарункові сертифікати;
  • Обкладинки книг, журналів, каталогів та блокнотів;
  • Преміум-упаковку;
  • Етикетки для продукції;
  • Вітальні листівки.
Як змінилась ваша діяльність з початком повномасштабного вторгнення? Чи знизився або, навпаки, зріс попит на поліграфічну продукцію? 

Безперечно, березень-квітень 2022 року були дуже поганими для нас. Телефон практично мовчав, а на пошту надходило дуже мало листів. Але вже з травня ринок почав трохи оживати. На даний момент ми вийшли на ту ж кількість замовлень, яка була до повномасштабного вторгнення.

New Media — завжди була цифровою друкарнею, яка виготовляла малі та середні тиражі продукції. Тому ми не відчули дуже великих змін. Більшість наших клієнтів продовжують друкувати у нас свою продукцію. З’являються і зовсім нові замовники, які тільки відкривають свій бізнес, і це дуже тішить.

Єдине чого зараз немає — поліграфії для виставок, конференцій та офлайн-заходів. Ось це практично не друкуємо.

Чи плануєте у найближчому майбутньому впроваджувати додаткові послуги або розширювати команду?

Ми нещодавно запустили онлайн-друкарню. Це сервіс, де можна замовити поліграфічну продукцію онлайн за вигіднішими цінами. Тож, поки доводитимемо його до досконалості.

Наразі команду збільшувати не плануємо. У нас чудовий злагоджений жіночий колектив, перевірений часом.

Чи співпрацюєте ви зараз з рекламними агенціями? Якщо так, то з якими?

Так, співпрацюємо з багатьма рекламними агенціями Одеського регіону. Усіх назв навіть не перерахувати, якщо чесно.

Рекламний бізнес переходить на діджитал формат, і поліграфією користується все рідше. Чому бізнес все-таки не повинен відмовлятись від поліграфічної продукції і що дає поліграфія, чого не може дати діджитал?

Насправді, це важливе та актуальне питання. Але ми все ж таки схильні думати, що є ряд причин, чому поліграфія має свої переваги:

  • Фізична взаємодія. Поліграфія – це фізична форма комунікації. Тактильні відчуття, якісний папір, текстури та аромати можуть створити глибоке враження та викликати емоційний зв’язок між клієнтом та брендом.
  • Цільова аудиторія. Деякі люди віддають перевагу або краще реагують на поліграфічні матеріали (наприклад, старше покоління).
  • Довіра та авторитет. Друкована продукція може створювати відчуття довіри та авторитетності. Якісна поліграфія говорить про професіоналізм та надійність бізнесу.
  • Додаткові можливості для маркетингу. Поліграфічні матеріали дозволяють використовувати різні текстури, оздоблювальні ефекти, фольгу, лаки та інші елементи, які можуть посилити візуальне враження від дизайну продукту. 
  • Довговічність та спогади. Деякі поліграфічні матеріали можуть бути збережені та використані протягом тривалого часу. Таким чином вони продовжують рекламувати бізнес впродовж довгого часу.

Але варто зауважити, що зараз дуже важливо адаптуватися до трендів ринку та пробувати комбінувати поліграфію з діджиталом. Тим паче, що це дуже просто. Наприклад, можна використовувати прості QR-коди з посиланнями. Клієнти можуть сканувати QR-коди за допомогою своїх мобільних пристроїв та отримувати доступ до додаткової інформації, акцій, знижок, відео або інших інтерактивних елементів. Це сприяє більш глибокій взаємодії з вашою аудиторією та підвищує ефективність маркетингових кампаній.

Якщо казати про поліграфічну галузь загалом, то варто зазначити, що деяка поліграфічна продукція сьогодні, навпаки, починає користуватися підвищеним попитом. Наприклад, цифровий ринок етикетки та пакування стрімко розвивається у всьому світі. Зростає кількість крафтових виробників, яким необхідно виготовляти невеликі тиражі пакування та етикетки. І цей тренд тільки набирає обертів.

До речі, ми забули сказати, що всім бажаючим ми надсилаємо безкоштовні пробні зразки нашого друку та оздоблення.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео