63% SMM-спеціалістів відчувають вигорання: причини та наслідки
11 Вер 2023, 14:49

63% SMM-спеціалістів відчувають вигорання: причини та наслідки

Якщо написати у пошук «менеджер соціальних мереж» на дошці вакансій LinkedIn, можна побачити деякі з цих обов’язків: ведення всіх соціальних акаунтів для органічних та платних ініціатив (Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok та YouTube), створення, планування та публікація контенту, створення динамічного відео та графічного контенту, а також написання цікавих постів і кураторство контенту для каналу YouTube, створення «миттєвого» контенту, розробка, комунікація та реалізація комплексної стратегії інфлюенсерів та соціального маркетингу, включаючи KPI, бюджет та календар, підтримувати зусилля диджитал маркетингу, розробляючи контент для веб, електронної пошти, інформаційних розсилок та інших комунікацій за потреби.

Якщо копнути ще глибше, то можна побачити, що багато з цих вакансій (варто пам’ятати, що вони мають назву «менеджер») вимагають лише два-три роки досвіду роботи і пропонують зарплату від $20 на годину.

Менеджери соцмереж перевантажені роботою і недоотримують заробітну плату відтоді, як з’явилася ця професія. Чому SMM-спеціалісти нарешті заговорили? Чи буде компанія наймати одного продавця для ведення всіх своїх акаунтів?

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь
Переломний момент

У будь-якій галузі є робочі місця, де перепрацьовують, мало платять і які орієнтовані на професіоналів-початківців, що прагнуть зробити свій великий прорив. То чому до SMM-менеджерів має бути якесь особливе ставлення?

Щоб зрозуміти, чому, варто звернутися до нещодавнього інциденту в НБА, пов’язаного з постом колишнього SMM-ника на сторінці компанії у Facebook (з 40 мільйонами підписників).

У цьому дописі колишній працівник вийшов на платформу компанії, щоб пояснити нереалістичні очікування та виснажливі умови роботи в SMM-команді: 14-годинні робочі зміни, необхідність чекати 90 днів, щоб отримати медичну страховку, і мати справу з негативними побічними ефектами для психічного здоров’я. Для тих, хто працював у соціальних мережах, ця історія зовсім не шокує. Однак дії, вчинені цією людиною, викликали шок у різних галузях.

Що навіть не було враховано у зловмисному дописі екс-менеджера НБА, так це те, що багатомільярдна організація має команду професіоналів у сфері соціальних мереж. У багатьох компаніях управління соціальними мережами — це просто ще одне завдання, додане до переліку обов’язків координатора з маркетингу. Вважайте, що вам «пощастило», якщо ваша робота полягає лише в управлінні соціальними мережами та інфлюенсерами.

Це не повинно бути нормою. Якби компанія найняла одного працівника для ведення всіх своїх акаунтів, це було б нечувано. Компанії повинні розуміти, що завдання, для яких вони наймають працівників, якщо вони виконуються кваліфіковано і в повному обсязі, потребують більше, ніж однієї людини. Як мінімум, компанії повинні наймати окремих графічних дизайнерів, фотографів і відеооператорів для зйомки контенту, який буде використовуватися в різних маркетингових каналах.

Вимагати все це від однієї людини (або навіть двох людей) у великій компанії? Це швидкий шлях до вигорання.

Інший тип «завжди увімкненого»

Складні умови, у яких працюють SMM-фахівці, викликають особливе занепокоєння, оскільки часто саме ці люди стоять на передовій лінії бренду компанії. На прикладі посту NBA видно, що один дотик пальця фахівця з соціальних мереж може вплинути на сприйняття бренду громадськістю.

Можна взяти схожу, але іншу ситуацію про вірусний твіт Entertainment Weekly. Коли твіттер-троль твітнув на один із дописів бренду, менеджерка соціальних мереж, як кажуть американці, зламала третю стіну, своєю відповіддю: «Мені 31 рік, я маю борг за студентську позику, нікому не потрібний диплом журналіста і рахунки, які треба сплатити. Просто лайкніть твіт і йдіть».

Подібні настрої, абсолютно різне виконання та результати. Спираючись на темний гумор ситуації, SMM-менеджерка могла перетворити момент на вірусну сенсацію, а користувачі підбадьорювали її за стійкість і чесність.

Вигорання SMM-професіоналів не є чимось новим. Згідно з дослідженням Sprout Social 2023 року, 42% маркетологів планують припинити роботу в соціальних мережах протягом наступних двох років. Тим часом, 63% професіоналів у сфері соціальних мереж або відчувають вигорання, або відчували його протягом одного-трьох місяців.

Лише поглянувши на список завдань, що вимагаються від SMM-фахівця, можна зрозуміти, наскільки складно поєднувати мільйон різних завдань в одній роботі. Щодня з’являтися на роботі під тиском необхідності бути «завжди увімкненим». Постійно прокручувати стрічку, постійно поглинати негатив, постійно шліфувати. Навіть просто називатися менеджером, не отримуючи багатьох грошових та соціальних пільг, притаманних керівній посаді, — це вже експлуатація в рамках цієї ролі.

Що можуть зробити компанії

Це не нормальні, нездорові умови праці, але їх занадто довго намагалися нормалізувати. Чому ж менеджери соціальних мереж нарешті заговорили?

Тому що більшість нарешті зростає як індустрія, що виходить за рамки хастл-хард культури. Олдскульний менталітет, який полягає в тому, щоб працювати доти, доки не виснажишся фізично, ніколи не знаходив відгуку у багатьох із людей. Але зараз нові покоління очолюють цю індустрію, яка ставить на перше місце відпочинок, психічне здоров’я та людяність.

Всі втомилися. Всі були втомлені. Але тепер компаніям потрібно прислухатися та адаптуватися. Варто прислухатися до порад і проводити регулярні зустрічі зі своєю командою та оцінювати командний дух. Варто переглянути посадові інструкції для співробітників у соціальних мережах і подумати, чи можна передати деякі з цих обов’язків на аутсорсинг. Варто подумати про наслідки та стрес, який ненавмисно (або навмисно) створюються для співробітників. Це соціальні мережі, а не порятунок життів.

Хоча безпосередність і своєчасність часто є ключем до позитивних результатів, людяність має бути на першому місці. Якщо бренд не може швидко з’явитися в соціальних мережах без шкоди для психічного здоров’я співробітників, то керівник робить це неправильно.

Розкажіть друзям про новину