Досить швидко ШІ став невід’ємною частиною життя людей. Ним користуються діти, студенти, вчителі, лікарі, політики, військові. GenAI допомагає за короткий термін згенерувати унікальний контент — текст, зображення, ролик, навіть музику.
Тому застосування можливостей ШІ серед маркетологів, в рекламних індустріях чи в публічних комунікаціях не є чимось унікальним. Він лише набиратиме обертів. Ще у 2023 році 67% маркетологів позитивно оцінювали можливості GenAI для своїх креативних кампаній (дані Kantar Media Reactions 2023). За прогнозами Kantar’s Marketing Trends 2024, у 2024 році відбудеться суттєве збільшення використання GenAI для створення креативів у світі.
Водночас створення контенту з допомогою ШІ не завжди викликає схвалення. В Україні вже неодноразово виникали дискусії щодо цього, а також ролі штучного інтелекту у розповідях про війну в Україні. Допоки подібний контент буде стрімко зростати, зросте й необхідність оцінки ефективності генерованого креативу та з’ясування ставлення до нього.
Українці активно слідкують за розвитком ШІ, про що свідчать результати опитування Kantar Україна, проведене у лютому 2024 р. Нині 79% опитаних українців знають, що таке штучний інтелект.
Але за словами опитаних, лише 29% мали досвід користування можливостями штучного інтелекту. Натомість 54% кажуть, що не є його користувачами. Найбільший досвід використання ШІ мають молодь у віці 18-29 років (41%) та кияни (37%).
Згідно з дослідженням, збільшилась частка тих, хто вже використовував Chat GTP та сервіси зі створення зображень на основі штучного інтелекту у порівнянні з минулим роком.
У лютому 2024 р. зросла частка тих, хто мав досвід користування ChatGPT (33% проти 26% у квітні 2023). Найвищі показники використання ChatGPT — серед молоді у віці 18-29 років (47%), киян (46%) та осіб, які характеризують свій матеріальний стан як вище середнього (41%). Також у порівнянні з квітнем 2023 зросла частка й тих, хто користувався сервісами створення зображень на основі штучного інтелекту (13% проти 10% у квітні 2023).
Для третини користувачів ChatGTP він є радше розвагою, аніж надійним джерелом інформації.
Коли мова заходить про штучний інтелект, найперше, в українців виникають наступні думки (топ 10 думок):
- Технологічний розвиток — 35%
- Майбутнє — 35%
- Стрімко розвивається — 33%
- Цікаво — 31%
- Зручно — 25%
- Актуально — 23%
- Корисно — 21%
- Втрата робочих місць/знецінення фаху — 18%
- Позитивне ставлення — 16%
- Веде до деградації людини — 15%
Враховуючи зацікавленість у темі, респондентам було запропоновано відповісти, чи вміють вони визначати роботи, створені ШІ, а не людиною.
Понад 40% опитаних висловили сумнів, що можуть розпізнати текст, написаний ChatGPT або іншою програмою на основі ШІ. Ще 38% засумнівалися з відповіддю. Водночас 20% українців стверджують, що можуть розпізнати текст, який написаний програмою на основі штучного інтелекту, а не людиною.
Понад третина опитаних повністю довіряють або довіряють тексту, згенерованому штучним інтелектом (34%). У той час як 25% не згодні з цим твердженням і не довіряють тексту, якщо він написаний Chat GPT чи іншою програмою на основі штучного інтелекту, а не людиною.
Водночас учасники опитування скептично ставляться до ідеї називати мистецтвом те, що створює ШІ. Так, картини, створені ШІ, не є справжнім мистецтвом для 38% опитаних. А з тим, що музика, згенерована ШІ, не має відношення до мистецтва погоджуються 35% респондентів.