28 Июл 2019, 08:00

20 в 1: дайджест SHKALA от MMR

Собрали все лонгриды со SHKALA: статьи-key points докладов, подборки кейсов и финальное интервью

Почти два месяца прошло с окончания двухдневного Форума по коммуникациям для социальных и поведенческих изменений  SHKALA. Для удобной навигации сделали дайджест с постматериалами-лонгридами. 2 репортажа, 14 статей-key points докладов, панельных дискуссий, менторской сессии и публичного обсуждения, 2 подборки кейсов, 1 интервью-подведение итогов SHKALA и 1 бонус — к вашему вниманию.

Marketing Media Review
Печатное издание MMR — лучший офлайн-канал украинского маркетолога. Обновленный сайт MMR.ua — быстрорастущий проект с исключительной аудиторией профессионалов

Нет времени все читать. Давайте в двух словах.

Фокус на людей, акцент на віжуал і локалізація контенту: інсайти з SHKALA. День перший


30 травня. 30 спікерів. 460 представників українських НГО. 9 годин корисної інформації. 2 години натхнення від перегляду кейсів що отримали «Каннських Левів», та нетворкінгу. Як пройшов перший день Форуму з комунікацій для соціальних та поведінкових змін SHKALA — у нашому репортажі з ключовими інсайтами від спікерів.



4 міфи про некомерційний сектор та 10 порад, як провалити комунікацію: інсайти з SHKALA. День другий


31 травня. 54 спікери. 460 представників українських НГО. 9 годин корисної інформації. Представлення зі сцени 6 найкращих кейсів, трендів та досліджень у комунікаціях для соціальних змін. Як пройшов другий день Форуму з комунікацій для соціальних та поведінкових змін SHKALA — у нашому репортажі з ключовими інсайтами від спікерів.  

А поподробней?

Апатія аудиторії та 70% на дослідження, або Чому не вдасться досягнути соціальних змін швидко


Перший день Форуму з комунікацій для соціальних та поведінкових змін SHKALA почався з напутньої промови Наталії Попович, засновниці One Philosophy Group і співзасновниці Українського кризового медіа-центру, та Наталі Ольберт-Сінько, керівної партнерки Be-it Health & Social Impact, які розповіли, через що кампанії соціальних змін часто невдалі, чому завжди слід враховувати правило 4P для соціальних змін і які п’ять питань треба задати собі перед початком будь-якої комунікаційної кампанії.



Когда трех билбордов недостаточно, или Какая коммуникация на самом деле изменяет поведение людей


В первый день Форума по коммуникациям для социальных и поведенческих изменений SHKALA выступила с докладом Анна Суходольская, руководитель программы развития «ЮНИСЕФ Украина». Она поделилась лучшими мировыми и локальными примерами для изменения поведения на примере вакцинации.

 



«Я теж так думаю»: як психографічне дослідження допомагає достукатися до споживачів


Євгенія Близнюк, засновниця та директорка аналітичної агенції Corestone Group, на SHKALA виступила із доповіддю про сім психотипів українців і порадами.

Дізнайтеся, чому:

—  знання психотипів важливіше, ніж знання ЦА;

— які психотипи домінують серед українців;

—  як говорити з кожним із них, щоб вони почули ваш меседж.



Залякування, раціональність, упаковка вибору: що сприяє ефективній комунікації, а що — заважає


Анастасія Нуржинська, експертка з комунікацій проекту ЄС для громадянського суспільства в Україні, на SHKALA виступила із доповіддю про інструменти комунікацій для соціальних та поведінкових змін.

Дізнайтеся:

— чому комунікаційники можуть змінювати світ як на краще, так і на гірше;

— з яких двох боків, згідно американському вченому Кассу Санштайну, починаються зміни;

— чому люди не завжди сприймають раціональні меседжи;

— що дійсно призводить до зміни поведінки, на прикладі успішних кейсів. 



Закон школи русалоньок, або Чому вигадувати костилі для ідеї — погана ідея


Олександр Тодорчук, співзасновник та творчий директор Gres Todorchuk PR, засновник гуманістичного руху за права тварин UAnimals, на SHKALA виступив із доповіддю про те, як створювати ідеї, що змінюють світ. 

Дізнайтеся:

— що таке закон школи русалоньок та як він допоможе оцінювати ідеї;

— які існують 5 принципів гарної ідеї;

— чому ідея має вміщатися в одне смс;

— чому не слід використовувати статистичні дані в комунікаціях;

— приклади успішних кейсів, побудованих на інсайтах.



Война и мир социальных коммуникаций, или Почему менять привычки — не значит их навязывать


Татьяна Белозерова, New Business Creative Group Head в TABASCO, на SHKALA выступила с докладом про международные креативные социальные кампании, у которых стоит поучиться.

Узнайте:

—  о двух главных грехах социалки; 

— как быстро оказаться в могильной яме;

— как заставить людей добровольно отдавать органы;

— как быть здоровым и не мыть руки;

— как принимать лекарства, не принимая лекарства;

— как увидеть то, чего никогда не видно.



Нова емоція благодійності, або Як правильно рекламувати добро


Марія Артеменко, засновниця і керівниця Центру розвитку благодійності, БФ «Клуб Добродіїв», на SHKALA виступила із доповіддю про те, як зробити благодійність модною.

Дізнайтеся:

— який відсоток українців пожертвував кошти на благодійність протягом 2018 року;

— чому добро потребує реклами;

— що таке ефективний альтруїзм;

— чому кожен благодійний фонд має створюватися, щоб закритися;

— що таке логістика інформації. 



Сталість замість яскравості, управління змінами та люди з бізнесу в НГО


Аліна Фролова, директорка з розвитку «Stratcom Україна», експертка з маркетингових та стратегічних комунікацій, радниця міністра інформаційної політики України, на SHKALA виступила із доповіддю про те, як активувати українців до змін. 

Дізнайтеся:

— чому важливі соціальні проекти — не обов’язково sexy;

— чому бути доброю людиною і хотіти допомагати іншим не означає бути волонтером;

— чи виграли НГО від того факту, що в них прийшли люди з бізнесу; 

— чому сталі зміни — марафон без швидких результатів; 

— що треба робити, щоб бути генераторами змін. 



Зачем водителей умолять жить, или Как мультяшный персонаж может эффективно работать с проблемой


Ярослава Полякова, руководитель департамента корпоративных коммуникаций сети АЗК ОККО, на SHKALA выступила с докладом о том, как достучаться и призвать водителей быть осторожнее на дорогах.

Узнайте:

— почему «ОККО» выбрали мультяшного персонажа Благуна для своих социальных кампаний;

— сколько заглушек было собрано в результате кампании «Сдай заглушку – выбери жизнь»;

— какой арт-объект был создан в рамках данного проекта;

—  как повлиял VR-тест на гостей АЗК и сервисных центров МВС;

— как ваша кампания может получить медийный охват при небольших вложениях. 



Зі студентської діяльності в професійне середовище: трансформаційний досвід українcьких фестивалів


Катя Тейлор, кураторка, експертка сучасного мистецтва та засновниця Port.agency, модераторка, Вікторія Лещенко, програмна директорка Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA, Наталя Шевчук, співзасновниця Molodiya Festival, були учасниками панельної дискусії на SHKALA про фестивалі як інструменти соціальних змін.

Дізнайтеся:

— чому в регіонах фестивальна публіка більш вдячна, ніж у столиці;

—  чи є питання до якості фестивального контенту у Києві;

— чого бракує українським фестивалям;

— чи достатньо державного фінансування у фестивалі.



Когда x+y не равно z, или Почему одно поколение — iPhone, а другое — Lego


Татьяна Лукинюк, генеральная директорка Red Bull в Украине, на SHKALA выступила с докладом про то, как коммуницировать с сознательным поколением Y и Z.

Узнайте:

— какие вещи, согласно Карлу Мангейму, влияют на формирование личности в период детства и юности;

— какие 5 поколений взаимодействуют сейчас в мире;

— какая известная актриса и сериал олицетворяют поколение Y;

— какие характеристики бренда или продукта важны для каждого поколения;

— какую книгу стоит прочесть, если ваша ЦА — поколение Y;

— несколько интересных отличий поколений. 



НГО обращаются в агентства: взаимовыгодная коллаборация и развенчание мифов


Юрий Качкарда, основатель и СEO Skykillers, Маргарита Клещаева, партнерша PlusOne, Юлия Салиженко, руководительница спецпроектов креативной лаборатории Platformagic и интернет-журнала Platfor.ma, и Ирина Метньова, креативная директорка Vandog Agency, поговорили об особенностях сотрудничества агентств с общественными организациями. Модераторшей панельной дискуссии была Анна Суходольская, руководительница программ коммуникаций по развитию ЮНИСЕФ Украина. 

Узнайте:

—  какие существуют мифы о взаимодействии агентств с НГО, и все ли мифы — действительно мифы;

— почему нужно начинать проект с выбора темы, а не формата;

— чего не хватает рынку social impact;

— нужно ли измерять эффект от социальных проектов и как это сделать;

— какую общественную организацию агентства хотят поддержать pro bono.



Відео для соціальних змін: чи є різниця, коли в кадрі — не Бред Пітт, а бюджети — не для Бекхема


Ілона Станкевич, співзасновниця і піар-директорка Paper Planes Production, Марина Сидоренко, продюсерка та співзасновниця PRYVIT production, Андрій Приймаченко, режисер, оператор, викладач школи журналістики УКУ,були учасниками публічного обговорення на SHKALA про відео як інструмент для соціальних змін.

Дізнайтеся:

— чи важливе відео в соціальних комунікаціях;

— як знайти продакшн для соціальних відео;

— скільки коштуватиме відео соціальній організації;

— із чого складається процес створення відео;

— які типи відео спрацьовують в соціальних кампаніях. 



Отрезвляющие и полезные: взгляд со стороны, выход из «своей» зоны и обмен опытом


На Форуме SHKALA прошли 5 менторских сессий. В течение 30-ти минут эксперты в коммуникациях, дизайне, креативе, стратегии помогали представителям украинских общественных организаций увидеть возможности для развития с другой, неочевидной и неожиданной стороны. Менторами выступили:

— дизайнер и основатель школы Projector и медиа Telegraf.Design Саша Трегуб;

— независимая креативная консультантка, тренерка Проекта ЕС для развития гражданского общества в Украине Юлия Колесник;

— совладелец и управляющий партнер креативного агентства Michurin Дмитрий Логгинов;

— руководительница программы She Exports Алина Севастюк;

— основатель и СEO Skykillers Юрий Качкарда.

Мы попросили менторов вкратце рассказать о проекте и проблеме, которую решали во время сессий, и о том, к каким результатам пришли. А также попросили поделиться впечатлениями от этого опыта и представить, коммуникации какой общественной организации они хотели бы возглавить.  

Что по кейсам?

Той, що пройшов крізь зміни: кейси, що руйнують стереотипи та світогляд


На Форумі SHKALA відібрали 24 кейси, які презентували ефективне комунікаційне рішення чи кампанію. MMR ділиться топ-6 кейсами, які були відібрані та представлені зі сцени під час Форуму, та оголошує, який з 18-ти кейсів-фіналістів переміг. 



Сміттєві острови, детектор корупції та «Клятва Палау»: кейси з Cannes Lions, представлених на SHKALA


30 травня Форум SHKALA завершили переглядом кейсів, що отримали «Каннських Левів». Офіційний представник Cannes Lions в Україні, продюсер «Днів креативності в Україні» Костянтин Кузнєцов підготував та презентував добірку кращих проектів світових креативних агенцій, створених для глобальних і місцевих НГО та відмічених однією з головних премій в креативній індустрії. Разом з Костянтином нагадуємо топ-8 кращих кейсів з Cannes Lions різних років, представлених на SHKALA. 

А подвести итоги?

«От коммуникаций для продвижения — к коммуникациям для изменения»‎: подведение итогов SHKALA 


Организаторы SHKALA, Анастасия Нуржинская, экспертка по коммуникациям Проекта ЕС для гражданского общества в Украине, Анна Суходольская, руководительница программ коммуникаций и развития ЮНИСЕФ в Украине, рассказали о своих ощущениях от Форума, ожиданиях vs реальности, допущенных ошибках и вынесенных инсайтах. И ответили на два волнующих многих вопроса: сформирован ли сектор социальных коммуникаций в Украине и быть ли продолжению SHKALA. 

Бонус для тех, кто дочитал до конца.

Видео докладов со SHKALA можно посмотреть здесь.

Расскажите друзьям про новость

Новое видео