Ірина Метньова: «Щира комунікація — це запорука досягнення найефективніших результатів»
28 Січ 2025, 16:07

Ірина Метньова: «Щира комунікація — це запорука досягнення найефективніших результатів»

2024 рік став знаковим для агенції Vandog: попри складний час агенція реалізовувала нові проєкти для бізнесу і громадського сектору, посилювала команду експертами, а також підвищувала культуру проведення тендерів на креативні ідеї.

Ірина Метньова, засновниця Vandog Agency, в ексклюзивному інтерв’ю для MMR розповіла про знакові кампанії, зміну підходів до роботи та принципи, які допомагають агенції залишатися серед лідерів рекламного ринку.

Що відрізняє підхід Vandog до вирішення бізнес-завдань клієнтів?

У нас є чітко сформовані цінності: етично ставимось до клієнта, не порушуємо домовленостей, прозоро ведемо справи та очікуємо на таку поведінку по відношенню до себе.

По-перше, ми заглиблюємось у тему, вивчаємо продукт та конкурентів, досліджуємо цільову аудиторію та перевіряємо гіпотези, тестуємо наші ідеї. По-друге, я засновниця та одночасно креативна директорка і беру участь у розробці більшості брендів та кампаній. По-третє, наша агенція невелика і не мережева, а тому ми гнучкі та швидкі, добре чуємо потреби клієнта та готові шукати гарні спільні рішення.

Ну і основне: у нас є чітко сформовані цінності: етично ставимось до клієнта, не порушуємо домовленостей, прозоро ведемо справи та очікуємо на таку поведінку по відношенню до себе.

Які ключові принципи дозволяють вашій агенції залишатися серед лідерів ринку, особливо в умовах викликів останніх років?

Окрім чітко сформованих цінностей, ми також дотримуємося принципів доброчесної та відкритої комунікації. Як на мене, це база для будь-яких ділових стосунків, тому що наш клієнт — це перш за все наш партнер, ми на його боці, а тому щира комунікація — це запорука досягнення найефективніших результатів.

Водночас для нас важливим є наша експертність, яка базується на принципах відповідальності, застосуванні сучасних підходів, адаптації, гнучкості та постійному самовдосконаленні. Так звані експерти зі стрижнем. Ми полюбляємо, коли виважено, класно, актуально, легко, не напряжно, але при тому всьому професійно і глибоко. 

Ви згадували, що запит на справедливість і щирість у комунікаціях став головним інсайтом 2024 року. Як це змінило ваші підходи до роботи?

Найгірше, що може зробити для себе бренд зараз, — це робити вигляд, ніби війни немає і хотіти виключно розважати свою ЦА.

Ми розуміємо, що найгірше, що може зробити для себе бренд зараз, — це робити вигляд, ніби війни немає і хотіти виключно розважати свою ЦА. Люди не пробачають лицемірства, нещирості та байдужості. Якщо ж бренд стоїть разом зі своїми споживачами по одну сторону, він не тільки примножує лояльність, але й отримує безліч інсайтів, якими люди щедро діляться з ним. Ці інсайти дають змогу покращувати сервіс, продукт, комунікацію, будувати плани на майбутнє, черпати натхнення та залучати аудиторію до спільних активацій ще ефективніше. 

Конфлікт з МХП, безумовно, привернув увагу до вашої агенції. Чи вважаєте ви, що публічний резонанс був необхідним для вирішення ситуації? 

Запит на справедливість у суспільства зараз дуже високий. Ситуація, яка склалалась, не є унікальною для українського ринку. На щастя, клієнти Vandog здебільшого є порядними та етичними. Тому коли вряди-годи трапляються подібні ситуації, я вважаю, що потрібно піднімати ці теми публічно, щоб переходити на інший рівень. Плітки в кулуарах особливо не допомагають, а от публічний процес — дуже.

Як результат, тепер ми разом із компанією МХП працюємо над підвищенням культури проведення тендерів. Розпочали цю діяльність у грудні, і сподіваюсь, що продовжимо і в 2025 році. Цей кейс — інвестиція Vandog у рекламний ринок України.  

Які уроки ви винесли з цього досвіду? Як змінився ваш підхід до вирішення конфліктів з клієнтами?

Ця ситуація підсвітила також для нас важливість позиції «моя хата НЕ з краю», а також необхідності захищати свою інтелектуальну працю та репутацію.

У нас довгий час було правило: ніяких безкоштовних тендерів. Це правило добре працювало, бо відсіювало тих, для кого тендер був вдаваним чи  непотрібним насправді. Це було далеко не перше запрошення від МХП взяти участь у тендері. Зазвичай відмовлялись, а в той раз прочитали бриф, побачили знайомі обличчя, з якими мали справу раніше і подумали, що це гарантія потенційно вдалої спрівпраці.

Тепер, звісно, всі комерційні тендери — тільки на платній основі, з підписанням відповідної угоди. Ця ситуація підсвітила також для нас важливість позиції «моя хата НЕ з краю», а також необхідності захищати свою інтелектуальну працю та репутацію.

Вихід із конфлікту із залученням медіації було, як Ви зазначили, «елегантним рішенням». Чи змінюють такі ситуації ринок та як?

Звісно, змінюють. Ринок зараз сміливіше і відвертіше обговорює подібні ситуації. Самооцінка учасників стає вищою, гравці навчаються вибудовувати свої кордони, принаймні професійні. На нашому ринку довгий час панувала байдужість і навіть радість від невдач конкурентів, що мене відверто засмучувало.

Але коли агенції нарешті зрозуміють, що індустріальна солідарність та дотримання принципів доброчесності є беззаперечною умовою, що з тобою не обійдуться непорядно, тоді почнеться рух до етичного розвитку індустрії. А якщо кожний буде сам за себе, то і матимемо ситуацію, де рано чи пізно тобою скористаються.

Розкажіть про найбільш знакові проєкти, які ваша агенція реалізувала за останні кілька років. Які з них ви вважаєте найбільш успішними і чому?

Ми пишаємося великою кількістю наших проєктів як для бізнесу, так і для громадського сектору. Кожен по своєму є знаковим. За останні роки найбільш ефективним став проєкт «Розірви Коло» для Фонду народонаселення в Україні (UNFPA), у якому його постійна амбасадорка Маша Єфросиніна, закликає жінок розірвати коло насильства. 

Ми зі свого боку привернули увагу за допомогою ребрендингу, щоб оновити сприйняття, зробити сучаснішим та цікавішим проєкт. Також радіємо тому, що державна інформаційна агенція Укрінформ з нашою допомогою оновила свою айдентику, соцмережі та сайт. Сподіваюся, це також сприятиме оновленням всередині самої агенції.

Окрім цього, одним із найважливіших став мультимедійний проєкт «Поговори зі мною» для фонду Катерини Осадчої при підтримці ЮНІСЕФ Україна та Міністерства соціальної політики. Він привернув увагу до проблеми всиновлення дітей в Україні, а також занурив відвідувачів у глибокі особисті історії дітей та дорослих, які залишилися без батьківського піклування.

І мій улюблений проєкт з останніх — для ТМ Стожар, де ми разом занурились у народні традиції гончарства і створили серію посуду на кшталт косівської, опішнянської та васильківської кераміки, показуючи як традиції єднаються з новими смаками. 

Рік, що минув, був непростим для багатьох бізнесів. Як Vandog адаптувався до змін? Чи змінилися ваші підходи?

Для нас це був дуже цікавий, насичений і надихаючий рік. Багато різнопланових нових проєктів — від розробки крафтових брендів і до мультимедійних комплексних кампаній.

Ми стали створювати комунікації з event- та PR-складовими. Побачили, де і як можна цікаво поєднувати наші екпертизи з брендингу, креативу та роботи зі ЗМІ. Стало все більше запитів на комплексні мультимедійні та кросплатформенні проєкти. Це набагато цікавіше, ефективніше і прогресивніше, ніж послуговуватись для рекламних кампаній традиційними медіа. 

Як ви бачите майбутнє Vandog у 2025 році? Які нові послуги чи проєкти допоможуть вам залишатися актуальними?

По-перше, ми давно вже створюємо великі комунікаційні проєкти. І в 2025 будемо на них фокусуватись. По-друге, ми посилили команду суперталановитою і професійною експерткою з досвідом роботи у стратегічних, кризових та сталих комунікаціях, з успішно реалізованими масштабними соціальними та комунікаційними проєктами і навичками управління репутаційними ризиками Ренатою Яресько. І покажемо декілька великих соціальних проєктів з потужною PR-складовою.

Відтепер ми надаватимемо також послуги з розробки комунікаційної стратегії на додачу до наших постійних послуг з брендингу. Також новими будуть PR-кампанії для ESG-ініціатив та комунікаційних кампаній зі зміни поведінки в бік сталого розвитку і цим напрямком керуватиме Рената. 

Ви відзначили свій персональний бренд як досягнення року. Що Вас надихає його розвивати та посилювати? Та що, на вашу думку, найважливіше для побудови успішного персонального бренду в сучасному маркетингу?

Для побудови успішного персонального бренду потрібно бути справжнім і щирим та вести чесну гру.

Соціуму та професійній бульбашці, як виявилось, близькі мої принципи, цінності та підходи, які базуються на щирості, відвертості, повазі та гідності до себе та інших. І підтримка громадськості під час конфлікту показала мені, що крім запиту на справедливість, у людей є запит на чесність. 

На мою думку, для побудови успішного персонального бренду потрібно бути справжнім і щирим та вести чесну гру. І я багато про це вже сказала у інтерв’ю, тому що кризи зривають маски. І сьогодні, маючи акаунт у соцмережі будь-хто, хто ділиться щирим і корисним контентом, має шанс побудувати власний потужний бренд. На мій погляд, основний секрет успішної побудови в тому, щоб робити це регулярно, якісно і ділитися тим, що по-справжньому хвилює. Бо вдаване чи наносне одрразу відчувається. 

Розкажіть друзям про новину