Кому належить креативна ідея: Vandog Agency звинуватила МХП у крадіжці ідеї для ролика
28 Жов 2024, 10:36

Кому належить креативна ідея: Vandog Agency звинуватила МХП у крадіжці ідеї для ролика

Нещодавно медійний простір сколихнуло обвинувачення засновниці креативної агенції Vandog Agency Ірини Метньової на адресу компанії МХП.

Ірина стверджує, що бренд компанії МХП, «Наша Ряба», «зняв ролик на запропоновану Vandog Agency ідею і забув її купити».

Метньова зазначила, що агенція отримала запрошення від групи бренд-маркетингу МХП «М’ясо птиці» на безплатний тендер на гомілку від «Наша Ряба». Креативники презентували ідею в травні, проте отримали відмову.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Однак згодом «Наша Ряба» випустила рекламу, яка, на думку Vandog Agency, схожа на ідею, яку запропонувала їхня команда.

МХП стверджує, що використали не ідею Vandog Agency, а власної креативної команди, яку вони отримали раніше. За словами компанії, на тендер було запрошено вісім агенцій, три з яких були готові до участі на безоплатній основі. Крім зовнішніх агенцій, у тендері брала участь inhouse-команда.

«Більшість тендерних зустрічей були призначені на 13 травня: 10:00 — inhouse-команда, 11:00 — зовнішня агенція, 15:00 — агенція Vandog. Ще одна агенція робила презентацію на 2 дні пізніше. О 10:00 inhouse-команда презентувала ідею, схожу з ідеєю Vandog. Дата і час створення презентації, а також дата і час внутрішнього листування, в якому пересилали презентацію, підтверджують, що ми отримали цю ідею раніше, ніж ідею агенції Vandog, яку вперше побачили о 15:00. Об 11:00 інше зовнішнє агентство презентувало свою ідею, з якої ми обрали слоган і оплатили агенції право на його використання», — зазначила компанія МХП.

Задля отримання незалежного висновку щодо ситуації з Vandog Agency МХП звернулася до Всеукраїнської рекламної коаліції. Наразі компанія готує документи, які стосуються цього кейсу, і планує передати їх для експертного висновку найближчим часом.

«Ми очікуємо, що фахівці ВРК дадуть свій незалежний висновок і рекомендації. Компанія МХП готова прийняти і підтримати рішення, яким би воно не було, і діяти відповідно до рекомендацій ВРК», — сказали представники МХП.

Засновниця Vandog Agency Ірина Метньова прокоментувала рішення МХП звернутись до ВРК за експертним висновком щодо рекламної кампанії, зазначивши, що «дивним у цій ситуації є те, що компанія прагне всім довести про первинність ідеї in-house-команди», а також те, що «наразі МХП визнає схожість з ідеєю Vandog, хоча менеджер назвав у листі ідею «дещо занадто традиційною» і такою, що навіть для тестування не годиться».

«Це — порушений принцип доброчесності і декларативних цінностей бренду», — написала Метньова.

Також засновниця Vandog Agency зазначила, що у неї «немає задачі публічно пороти МХП і розпинати на поталу публіці».

«Я пішла на цей крок, бо не бачила іншого виходу. Бо я хочу працювати за високими стандартами, бо ми професійно на це заслуговуємо», — підсумувала Метньова.

У коментарях під дописами Ірини та МХП думки звичайних споживачів та експертів у галузі маркетингу розділилися. Дехто вважає, що компанії варто було би визнати свою провину, заплатити за ідею та йти далі. Дехто вважає, що програли обидві сторони. Дехто — що МХП продемонструвала «адекватну» комунікацію.

Цікаво, як далі продовжиться ця історія. Залишається чекати на реакцію ВРК.

Розкажіть друзям про новину