В умовах гострої конкуренції на ринку праці кожна компанія бореться за увагу кандидатів і хоче посилити команду найкращими. Якісний рекрутинг не лише дозволяє залучати ефективних фахівців, а й зміцнює бренд роботодавця. Водночас навіть одна співбесіда може як посилити репутацію компанії, так і підірвати її.
Під час навчального заходу від грантової програми «Власна Справа» та одеського Офісу підтримки малого і середнього бізнесу «Зроблено в Україні» HR-експертка, підприємиця та грантерка-франчайзі G.Bar Буча Наталія Білостоцька поділилася, як проводити рекрутинг win-win — з турботою про кандидата і з можливостями для компанії.
Ділимося головними тезами з виступу, як не втратити кандидата через неякісний рекрутинг і зберегти корпоративні бюджети.
Ідеальний кандидат: хто він
- Активно шукає роботу. Це свідчить про те, що людина не просто хоче перевірити свої знання, навички і можливості, а дійсно зацікавлена в пошуку роботи.
- Має всі потрібні компетенції. Це скорочує час на адаптацію та знижує ризики під час виконання завдань.
- Зарплатні очікування кандидата збігаються з вашою пропозицією. Тут у вас метч по фінансовому питанню.
Шлях кандидата
Компанії вже давно відійшли від концепту, коли кандидат бореться за увагу компанії. Сьогодні це процес, в якому зацікавлені обидві сторони. Адже кандидат хоче обрати найкращу компанію, а компанія — найкращу людину в команду.
Рекрутинговий процес складається з кількох ключових етапів:
- Перший контакт. І можливість справити перше враження.
- Запрошення на співбесіду. Ще один крок до зустрічі.
- Співбесіда або технічне інтерв’ю. Найважливіший етап, де формується взаємне враження.
- Погодження оферу. Це момент, коли ви завершуєте всі переговори, детально описуєте умови роботи та доходите згоди в питаннях.
- Відправка оферу. Офер має бути структурованим, чітким і зрозумілим.
Структура ефективного інтерв’ю
Під час співбесіди можна зрозуміти найважливіше — наскільки кандидат і компанія підходять одне одному. Для цього потрібно дотримуватися структури інтерв’ю.
- Уникайте шаблонних питань. Настав час відкласти всі стандарті методички і формату питань: «Де ви бачите себе через п’ять років?».
- Співбесіда — це не допит. Ваша задача знайти спільне і зрозуміти, наскільки ви підходите один одному, а не поставити всі запитання, які є в листочку.
- Дайте кандидату відчути себе частиною команди вже на цьому етапі. Покажіть, що ви не просто шукаєте працівника, а майбутнього члена ком’юніті.
Етапи співбесіди
- Встановлення контакту. Лояльність до компанії зароджується вже на етапі рекрутингу. Не потрібно применшувати важливість якісного першого дзвінка чи першого повідомлення.
- Розповідь про компанію. Розпочинати співбесіду варто з розповіді про компанію і про вакансію, а не з прохання розповісти про себе.
- Власне інтерв’ю. Тут відбувається аналіз релевантного досвіду, компетенцій та особистих якостей кандидата.
- Питання від кандидата. Співбесіда — двосторонній процес. Кандидат так само обирає вас, як і ви кандидата.
- Обговорення алгоритму подальшої взаємодії. Одразу сказати «ні» краще, ніж обіцяти передзвонити і не передзвонювати. Тож приймаєте рішення якомога швидше, щоб кандидат мав час на прийняття інших рішень.
Теза-бонус: Відмовляючи кандидатові — не критикуйте. Не всі кандидати готові чути, що вони якісь не такі.
Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» підтримує український бізнес з метою підвищення конкурентоспроможності на внутрішньому ринку України та на міжнародних ринках, допомагає в розбудові спрощеного та прозорого бізнес-клімату, а також забезпечує українські компанії можливостями скористатись перевагами міжнародної торгівлі.