Рекрутинг win-win: як знайти ідеального кандидата і зберегти корпоративні бюджети
17 Гру 2024, 10:12

Рекрутинг win-win: як знайти ідеального кандидата і зберегти корпоративні бюджети

В умовах гострої конкуренції на ринку праці кожна компанія бореться за увагу кандидатів і хоче посилити команду найкращими. Якісний рекрутинг не лише дозволяє залучати ефективних фахівців, а й зміцнює бренд роботодавця. Водночас навіть одна співбесіда може як посилити репутацію компанії, так і підірвати її. 

Під час навчального заходу від грантової програми «Власна Справа» та одеського Офісу підтримки малого і середнього бізнесу «Зроблено в Україні» HR-експертка, підприємиця та грантерка-франчайзі G.Bar Буча Наталія Білостоцька поділилася, як проводити рекрутинг win-win — з турботою про кандидата і з можливостями для компанії.

Ділимося головними тезами з виступу, як не втратити кандидата через неякісний рекрутинг і зберегти корпоративні бюджети. 

Ідеальний кандидат: хто він

  1. Активно шукає роботу. Це свідчить про те, що людина не просто хоче перевірити свої знання, навички і можливості, а дійсно зацікавлена в пошуку роботи. 
  2. Має всі потрібні компетенції. Це скорочує час на адаптацію та знижує ризики під час виконання завдань.
  3. Зарплатні очікування кандидата збігаються з вашою пропозицією. Тут у вас метч по фінансовому питанню. 

Шлях кандидата

Компанії вже давно відійшли від концепту, коли кандидат бореться за увагу компанії. Сьогодні це процес, в якому зацікавлені обидві сторони. Адже кандидат хоче обрати найкращу компанію, а компанія — найкращу людину в команду. 

Рекрутинговий процес складається з кількох ключових етапів:

  1. Перший контакт. І можливість справити перше враження.
  2. Запрошення на співбесіду. Ще один крок до зустрічі.
  3. Співбесіда або технічне інтерв’ю. Найважливіший етап, де формується взаємне враження. 
  4. Погодження оферу. Це момент, коли ви завершуєте всі переговори, детально описуєте умови роботи та доходите згоди в питаннях.
  5. Відправка оферу. Офер має бути структурованим, чітким і зрозумілим. 

Структура ефективного інтерв’ю

Під час співбесіди можна зрозуміти найважливіше — наскільки кандидат і компанія підходять одне одному. Для цього потрібно дотримуватися структури інтерв’ю. 

  • Уникайте шаблонних питань. Настав час відкласти всі стандарті методички і формату питань: «Де ви бачите себе через п’ять років?».
  • Співбесіда — це не допит. Ваша задача знайти спільне і зрозуміти, наскільки ви підходите один одному, а не поставити всі запитання, які є в листочку.
  • Дайте кандидату відчути себе частиною команди вже на цьому етапі. Покажіть, що ви не просто шукаєте працівника, а майбутнього члена ком’юніті. 

Етапи співбесіди

  1. Встановлення контакту. Лояльність до компанії зароджується вже на етапі рекрутингу. Не потрібно применшувати важливість якісного першого дзвінка чи першого повідомлення.
  2. Розповідь про компанію. Розпочинати співбесіду варто з розповіді про компанію і про вакансію, а не з прохання розповісти про себе.
  3. Власне інтерв’ю. Тут відбувається аналіз релевантного досвіду, компетенцій та особистих якостей кандидата.
  4. Питання від кандидата. Співбесіда — двосторонній процес. Кандидат так само обирає вас, як і ви кандидата.
  5. Обговорення алгоритму подальшої взаємодії. Одразу сказати «ні» краще, ніж обіцяти передзвонити і не передзвонювати. Тож приймаєте рішення якомога швидше, щоб кандидат мав час на прийняття інших рішень.

Теза-бонус: Відмовляючи кандидатові — не критикуйте. Не всі кандидати готові чути, що вони якісь не такі.

Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України» підтримує український бізнес з метою підвищення конкурентоспроможності на внутрішньому ринку України та на міжнародних ринках, допомагає в розбудові спрощеного та прозорого бізнес-клімату, а також забезпечує українські компанії можливостями скористатись перевагами міжнародної торгівлі.

Розкажіть друзям про новину