Гаага стала першим містом у світі, яке прийняло закон, що забороняє рекламу, яка просуває продукти з викопного палива та послуги, що сприяють зміні клімату.
Прийнятий 12 вересня закон поклав край державній та приватній рекламі бензину та дизельного палива, авіації та круїзних лайнерів на вулицях нідерландського міста, в тому числі на білбордах та автобусних зупинках, що фінансується державою та приватними компаніями. Закон набуває чинності з початку наступного року.
Це рішення було прийнято після заклику голови ООН Антоніу Гутерреша на початку цього року до урядів і засобів масової інформації запровадити такі заборони, як це було зроблено щодо тютюну.
Деякі міста вже намагалися обмежити доступ до високовуглецевих продуктів і послуг за допомогою рішень міських рад або добровільних угод з рекламними операторами. У травні Единбург погодився заборонити рекламу компаній, що працюють на викопному паливі, авіакомпаній, аеропортів, автомобілів, круїзних лайнерів та зброї на рекламних площах, що належать міській раді.
Гаазька заборона, на ухвалення якої пішло два роки, є юридично обов’язковою. Вона ставить поза законом продукти та послуги з високим вуглецевим слідом, але не поширюється на політичну рекламу викопного палива або рекламу, яка просуває загальний бренд.
Тейс Буман, доцент кафедри екологічної психології в Гронінгенському університеті, сказав, що реклама викопного палива підриває кліматичну політику, оскільки вона нормалізує і пропагує нестійку поведінку.
Гаазьке законодавство розглядається як потенційний каталізатор подібних кампаній по всьому світу, зокрема в канадському Торонто та австрійському Граці.