Побачення – це не зовсім прогулянка в парку. Насильство, домагання та неправомірна поведінка є поширеним явищем у дейтинг-застосунках.
Кампанія «Don’t Be A Dick» від секс-позитивного додатку для знайомств WeAreX має на меті пропагувати повагу та відповідальність серед учасників онлайн-знайомств.
«Чи знали ви, що бути козлом на побаченнях – це паскудно і дуже погані манери? – йдеться в анонсі кампанії на сайті WeAreX. – Звісно, ти це знав! Ти ж доросла людина, яка розуміє основи згоди та поваги. Дай п’ять!»
Побачення можуть бути особливо ворожим місцем для жінок і маргіналізованих статей. 47% жінок-користувачок дейтінг-застосунків у віці від 18 до 34 років отримували відверті повідомлення або зображення, на які вони не давали згоди, згідно з дослідженням застосунків для знайомств, проведеним Pew Research Center у 2020 році. 19% молодих жінок стверджують, що хтось погрожував їм фізичним насильством у застосунку, згідно з тим же дослідженням.
Дейтинг-застосунок Bumble проводить кампанію за криміналізацію кіберфлешингу (надсилання сексуальних зображень без згоди) у Великій Британії та США, а також запровадив інструмент «Приватний детектор», який попереджає користувачів, коли їм надсилають непристойні фото, і автоматично розмиває зображення.
Кампанія супроводжується посібником з «основ хорошого етикету знайомств, а також порадами щодо взаємодії в секс-позитивних просторах». Посібник охоплює такі види сексуального насильства, як стелсинг (зняття презерватива без згоди), кіберфлешинг, а також торкається питань сексуального примусу, невербальних сигналів згоди та мови тіла під час сексу, поваги до сексуальних кордонів та допомоги людям сказати «Ні» сексуальним діям, у яких їм може бути некомфортно брати участь.
«Якщо хтось подає вам фізичні сигнали, наприклад, відсторонюється, здригається або завмирає, не думайте, що він згоден продовжувати. Зупиніться і запитайте, чи все з ним гаразд», – йдеться у посібнику.
«Якщо ви змушуєте когось сказати «так» на секс чи щось інше після дванадцяти запитань або у все більш погрозливій манері, це «так» насправді не є «так», це більше схоже на тактику, щоб спробувати припинити весь цей жахливий досвід», – продовжує посібник. – Головна порада: якщо хтось не каже «так» з першого разу, не соромтеся просто відступити і залишити їх у спокої».
Посібник починається з короткого огляду згоди, а далі розглядаються такі види поведінки, як брехня про вік, сімейний стан або про те, чи використовуєте користувач засоби контрацепції.
Посібник також досліджує погані моделі поведінки на побаченнях, такі як гостинг, реакція на відмову, бредкрамбінг, зомбінг, лавбомбінг та інші.
Here to call out bad behaviour on and offline our @WeAreXApp ‘Dont be a Dick’ campaign is here to call out ‘dickish’ behaviour when it comes to sex & dating
— emma sayle (@emsayle) May 23, 2023
Starting with a bang today at Liverpool Street station a massive reminder that in 2023 behaving like a ‘dick’ is not… pic.twitter.com/CieHuIxeDd
На початку кампанії п’ятиметровий гігантський надувний пеніс був виставлений у центрі Лондона, щоб люди могли побачити його під час своїх щоденних поїздок. Перехожим роздавали флаєри з QR-кодами, які перенаправляли їх на сторінку «Don’t Be A Dick» на сайті WeAreX.
«WeAreX присвячений створенню позитивної та шанобливої спільноти, – заявив представник WeAreX. – Наша мета – забезпечити безпечне і сприятливе середовище для людей, щоб вони могли досліджувати свої сексуальні бажання, збочення і стосунки. За допомогою цієї кампанії ми прагнемо пролити світло на погану поведінку, підвищити обізнаність і надати людям знання, які допоможуть їм розвивати кращі зв’язки і стосунки, як онлайн, так і офлайн».