Сьогодні ІТ-індустрія відіграє велику роль у підтримці економіки нашої країни. IT-компанії продовжують створювати нові робочі місця, просувають бренд України на міжнародній арені, сплачують податки. Вони не зупиняються розвиватися. А важливим етапом будь-якого розвитку часто стає ребрендинг.
Міжнародна ІТ-компанія Boosta, заснована в Україні у 2014 році, нещодавно анонсувала масштабне оновлення. Ми поговорили з Анастасією Говорун, Head of PR у Boosta, про роботу під час війни, вибір агентства та співпрацю зі Spiilka.
Ребрендинг компанії — це завжди важливе рішення, яке приймається дуже зважено. Чому Boosta вирішила оновитися?
Будь-які зміни починаються зсередини. Коли компанія масштабується, змінюється і її бренд. Сьогодні Boosta — це міжнародна ІТ-компанія, яка за 8 років існування сильно трансформувалася. Адже починалося все з двох засновників, офісом для яких тоді слугувала кухня в київській квартирі. Тепер компанія налічує більше 600 фахівців, офіси та коворкінги в Україні та закордоном.
Розширення продуктової лінійки, нові напрямки діяльності, збільшення команди — усе це внесло свої корективи в те, якими ми є тепер. І, звісно, усі ці зміни треба правильно донести до аудиторії: наших фахівців, партнерів, колег на ринку. Чітке позиціювання та айдентика, яка транслює цінності, переваги компанії — це must для кожного хорошого бренду.
Тому ребрендинг став для нас, справді, важливим кроком. Це вперше з моменту заснування компанії ми змінили свій візуальний стиль та ґрунтовно оновили позиціювання так, щоб воно відображало всі аспекти, напрямки нашої діяльності.
Над проєктом ви працювали разом із дизайн-бюро Spiilka. Розкажіть, чому ваш вибір зупинився саме на них?
До вибору партнера наша команда підійшла досить ґрунтовно. Ми розуміли, що наша співпраця буде тривати мінімум 6-8 місяців, тому важливо було знайти команду, яка поділяє наші цінності. В іншому випадку класних результатів не досягнути.
Ми проаналізували кейси компаній, врахували рекомендації та сформували перелік із 20 українських та міжнародних агентств. Потім кожному надіслали запит. До речі, навіть маючи особисті контакти когось із агенції, ми робили перший контакт через загальнодоступні канали, аби побачити, якою буде реакція та як швидко ми її отримаємо.
Неочікувано, але вже на першому етапі виключили зі списку декілька відомих на українському ринку компаній: від деяких кожної відповіді доводилося очікувати більше тижня, а дехто одразу починав спілкуватися зверхньо. Як і будь-якому замовнику, нам хотілося комфортної та адекватної комунікації. Бо пафос — це не про нас. Про нас — швидкість, драйв та відкритість.
Далі ми відібрали 10 агенцій, із якими провели зустрічі. Оцінили їхні підходи до роботи, портфоліо, пропозиції та сформували «шорт-лист» із 3 агенцій. Вважаємо, що кожна з них є дуже класною та достойною, але perfect match стався саме зі Spiilka.
Скільки тривала ваша спільна робота?
Чесно кажучи, я була впевнена, що за півроку ми оновимо абсолютно все. Але, здається, недооцінила масштаби компанії: ми присутні в багатьох каналах комунікації, маємо велику кількість сувенірної продукції. Усе це потрібно було оновити. Ґрунтовні зміни потребували ґрунтовного підходу та пропрацювання найменших деталей.
Від моменту, коли ми зі Spiilka «вдарили по руках» до лончу ребрендингу пройшло 11 місяців. За цей час мали близько 10 онлайн-зустрічей та 1 велику стратегічну сесію офлайн.
Орієнтовно 1 місяць було витрачено на погодження всіх умов та підписання документів. Останні 3 місяці перед лончем ми займалися розробкою сайту та виготовленням брендованої продукції. У період війни це виявилося не так швидко, як гадалося.
Чи вплинула онлайн-робота над проєктом на продуктивність та результат?
Аж ніяк. Роботу над ребрендингом ми розпочали під час епідемії коронавірусу, а закінчили під час війни. Ми звикли працювати онлайн, віддалений режим роботи вже давно добре налаштований.
Але, думаю, що все ж таки основну роль тут зіграла 10-годинна стратегічна сесія офлайн. Тоді ми обговорили максимально детально всі важливі нюанси, наші партнери зловили їх, зрозуміли та графічно відобразили. Spiilka запропонували нам два варіанти айдентики. Із них ми обрали один, який дуже відповідав нашим цінностям, і продовжили над ним роботу.
Ребрендинг під час війни. З якими проблемами стикнулися та як їх вирішували?
Активна фаза розробки нашого нового бренду припала якраз на початок війни. Звісно, на декілька тижнів робота зупинилася. І ми, і Spiilka займалися благодійністю, волонтерством, створювали безпечні умови для своїх команд. Але life is going on. Тож згодом ми повернулися до роботи, щоб мати можливість підтримувати економіку нашої країни та водночас волонтерити.
Особисто для мене відновлення нашої роботи стало острівцем стабільності в умовах повної невизначеності. Ребрендинг компанії виявився підтримкою мого ментального здоров’я, бо я хоч трішки відволікалася від безупинного скролінгу новин.
На що війна вплинула дуже сильно — то це на виготовлення брендованої продукції. Дуже сумно, але багато виробництв були змушені закритися. Деякі компанії релокувалися закордон, тому доставка тепер займає більше часу та ресурсів. Але найголовніше — є виробники, які продовжують працювати, і навіть є ті, хто починають свій бізнес. Комунікація з ними дуже тепла, ми підтримуємо одне одного. Приємно отримувати слова подяки, що наше замовлення допомогло «залишитися на плаву».
Зазвичай брендинг IT-компаній доволі стриманий, але ви пішли іншим шляхом. У вас він яскравий та динамічний. Чому?
IT-індустрія оповита флером стереотипів про нудну роботу, корпоративні правила й про те, що ця сфера більше для чоловіків, ніж для жінок. Але це не так. Наприклад, статистика нашої компанії говорить про зворотнє — із нами співпрацюють 51,5% жінок та 48,5% чоловіків. Сучасне IT дарує багато можливостей, воно динамічне та цікаве. Тож навіть у роботі над нашою айдентикою ми дозволили собі бути іншими.