Технологія «живого шопінгу»: як українські компанії можуть збільшити конверсію до 30%
29 Вер 2022, 10:36

Технологія «живого шопінгу»: як українські компанії можуть збільшити конверсію до 30%

«‎Святі небеса! Дівчата, налітай», — вигукує на батарею з косметики китайський хлопець з нафарбованими губами.

Lipstick Brother за 12 годин стріму продав косметики на $2 млрд.

Так починається майже кожна пряма трансляція на стрімінговому майданчику Taobao, яку веде інфлюенсер Ли Цзяци, відомий у б’юті-спільноті як Lipstick Brother. Минулого року він встановив рекорд — за 12 годин стріму продав косметики на $2 млрд.  

Нереальні цифри, скажете ви. Але це правда. Такий він новий світ, світ live commerce або live shopping. Це останній винахід в сегменті e-commerce, який дозволяє суттєво збільшити показники онлайн-ритейлу незалежно від географії.  

Для підприємців України, які працюють під час кризи, спричиненої війною, цей тренд — шанс розширити аудиторію всередині та зовні країни та збільшити доходи. Коли звичайні інструменти не працюють або працюють не так ефективно, як раніше, live commerce може залучити споживачів і підтримати продажі. 

Навесні 2022 року ми в JMIND запустили власний продукт для лайвшопінгу — Infinite. Розповім про те, чим корисна технологія для онлайн-продавців та чому звичні платформи для продажів у прямому ефірі ріжуть ефективність. А більше про live commerce та його можливості дізнайтесь на MMR MRKTNG MRTH 27 жовтня.

Повернути дух доонлайнового шопінгу

Як стало можливим, що китайські блогери пробили стелю продажами у прямому ефірі? Насправді все не так складно. 

Головний фактор успіху live commerce — глибоке культурне укорінення шопінгу. Придбання нових товарів — це не тільки намагання отримати необхідну річ, а й спосіб спілкування та соціалізації.

Коли шопінг почав дрейфувати в онлайн, він перестав надавати користувачам повноцінний купівельний досвід. Стало не так просто потеревенькати з продавцем про якість товару, персональний досвід користування та й просто про життя. 

Головний фактор успіху live commerce — глибоке культурне укорінення шопінгу.

Ситуація змінилася у 2016 році, коли компанія Alibaba запустила стрімінговий сервіс Taobao Live. Він запропонував глядачам новинку — суміш потокового мовлення та електронної комерції. Стріми на Taobao Live мають вигляд шоу, під час яких відомі ведучі розважають глядачів. Також вони відповідають на питання в чаті та розповідають про товари, які одразу можна придбати в один клік. 

Китайці повернули онлайн-торгівлі риси традиційного шопінгу: можливість спілкування і більшу залученість покупця у процес вибору товару.  Стріми вивели e-commerce на новий рівень популярності. Вартість ринку лайвшопінгу вже цього року може сягнути $500 млрд.

Ефір у соцмережі — не зовсім live commerce

Тренд «шопінгу наживо» підхопили багато українських брендів. Найбільш поширений і вже звичний варіант — ефіри в соцмережах. 

У соцмереж є переваги. Наприклад, вони надають готовий безкоштовний інструмент для стрімінгу, яким можна охопити існуючу аудиторію. Але є «але». Більшість соцмереж просто транслює картинку, з інтерактиву в них передбачені тільки реакції та коментарі. Та й самі по собі відео, де розповідають про якість і переваги товарів — це ще не повноцінний live commerce. 

Натомість все більше компаній в Західній Європі та США додають функціональність продажів наживо на свій сайт. Яскравим прикладом є німецький лідер з торгівлі парфумерією та косметикою — Douglas. 

У 2020 році рітейлер запустив секцію лайв на своєму сайті. За 2021 рік прямі етери на сайті подивилися понад 1,2 млн осіб, а конверсія подекуди становила 50%. Сьогодні секція «лайв» доступна на сайтах Douglas в Німеччині, Австрії, Іспанії, Італії, Румунії, Польщі.

Інший приклад — американська мережа гіпермаркетів, універмагів та продуктових магазинів Walmart. На Walmart Shop Live можна придбати наживо будь-що — від кавомашини до конструктора лего. 

Більшість e-commerce майданчиків, які додали функціонал live shopping до свого сайту, відзначають значне збільшення конверсії покупців під час лайвів. За дослідженнями середній показник конверсії в електронній торгівлі становить 2,86%. Тобто з сотні відвідувачів лише троє зроблять покупку. Відео «розпаковок», які часто використовують торговельні майданчики, додають кілька відсотків за рахунок додаткового каналу, та не зроблять великої погоди, навіть якщо транслювати їх у реальному часі.  

Конверсія таким чином може збільшитися вдесятеро — до 30%. 

Натомість лайвшопінг дозволяє спілкуватися з продавцем у лайвчаті та прямо у відеопотоці показувати іконки товарів з активними лінками, за якими можна відразу перейти на сторінку замовлення товару. Конверсія таким чином може збільшитися вдесятеро — до 30%. 

Стріми без посередників

Сьогодні багато українських рітейлерів роблять лайв стріми в Instagram або ж Facebook. Однак, використовуючи ці платформи, компанії втрачають можливості, які надає спеціалізований сервіс для лайвшопінгу. Наприклад, Infinite допоможе:

  • Охопити максимальну аудиторію з функцією мультистрімінгу — одночасно вести трансляцію на сайті компанії та в соцмережах. Натомість YouTube, Facebook, Instagram та TikTok не дозволяють рестрімити подію на інші майданчики.  
  • Керувати трафіком. Соцмережі не перенаправляють трафік на вашу платформу. Тобто глядач може побачити тільки товари, які представлені на стрімі. З Infinite ви надаєте користувачам змогу купувати і зі стріму в соціальних медіа, і безпосередньо з e-commerce платформи, де представлений значно більший каталог товарів. Завдяки вмонтованому на сайті плаваючому плеєру покупці можуть дивитися стрім і водночас переглядати розділи майданчика. Такий зручний формат дозволяє істотно збільшити час перебування на сайті і знову ж таки збільшити продажі.  
  • Використати записаний стрім. Якщо модератором стріму виступає підприємець, він зможе зберегти стрім на своєму сайті, і всі зацікавлені товарами можуть будь-коли отримати про них необхідну інформацію в режимі питання-відповідь. Водночас записаний стрім можливо завантажити та порізати на короткі кліпи, які доречно розміщувати на сторінках товарів та шерити в соціальних мережах.
  • Отримати аналітику з проведеного стріму. Платформи на кшталт Infinite дозволяють побачити інформацію з приводу товарів, на які частіше за все клікають, або івентів, на які покупці реагують більш жваво. Соцмережі такої інформації не надають. 

Отримати місяць безкоштовного доступу до всіх можливостей сервісу Infinite можна тут.

Не всі live commerce рішення однаково корисні

Головним чинником для маленьких та середніх e-commerce проєктів є зручність при користуванні сервісом: вони можуть не витрачати гроші на спеціаліста, який має стежити за роботою програмного забезпечення. 

Топові рішення для лайвшопінгу створюються у вигляді SaaS-платформ, які не треба інсталювати й обслуговувати.

Саме з цих міркувань топові рішення для лайвшопінгу створюються у вигляді SaaS-платформ, які не треба інсталювати й обслуговувати. Наприклад, наша служба підтримки за кілька хвилин інтегрує код у сайт замовника, після чого він отримує змогу робити зйомку високої якості за допомогою Open Broadcaster Software (OBS) або ж зі свого смартфона через додаток Infinite. Водночас ми позбулися обмежень, притаманних іншим платформам, а перші дві трансляції дозволяємо провести безкоштовно. 

Live commerce вартий уваги з боку українських компаній, бо відкриває нову сторінку в нашому та світовому e-commerce та може стати хорошим антикризовим рішенням. Сегмент розвивається швидко — і це також плюс, бо конкуренція платформ для «живого шопінгу» породжує нові функції та вигідні пропозиції для продавців. Залишається стежити за трендами, новими розробками — і пробувати. 

27 жовтня на MMR MRKTNG MRTH ми розповімо, як отримати вигоду від лайвшопінгу та Infinite на своїх майданчиках. Запрошуємо!

Розкажіть друзям про новину