Здоров’я під контролем: ДІЛА допомагає жінкам робити свідомий вибір
29 Тра 2025, 10:00

Здоров’я під контролем: ДІЛА допомагає жінкам робити свідомий вибір

Кожна з нас мріє про життя, у якому є кохання, плани, сили реалізовувати себе й час бути з тими, кого любимо. Ми пізнаємо світ, будуємо кар’єру, зустрічаємося з друзями, ходимо на концерти, виставки, займаємось спортом. І часто нехтуємо кількома хвилинами в кабінеті лікаря, які можуть врятувати ці всі плани.

За даними Центру громадського здоров’я України у 2022 році в Україні зареєстровано майже 3 000 нових випадків цього захворювання. Більше ніж тисяча жінок — наших подруг, сестер, колежанок — не змогли його подолати. І часто не тому, що медицина безсила, а тому, що вони не знали або вчасно не проходили профілактичні огляди. Бо здавалося б: це не про мене, не зараз, не важливо, бо просто не болить.

Але рак шийки матки не має віку. Станом на кінець 2024 року за даними Національного канц-реєстру в Україні під наглядом перебувають майже 58 тисяч пацієнток із цим діагнозом, і лише третина з них виявила хворобу на ранній стадії.

4 червня MRKTNG MRTHN 2025

У програмі Івенту — 4 панельні дискусії, 30+ провідних маркетологів і комунікаційників країни, 500+ учасників офлайн, 8000+ глядачів онлайн. Це простір сенсів, де стратегія народжується в реальності, а не в брифі!

ЗАБРОНЮВАТИ УЧАСТЬ

Саме тому ДІЛА започаткувала просвітницький проєкт, щоб наголосити — за допомогою профілактичних скринінгів рак шийки матки можна попередити. Це чи не єдиний вид онкології, який можна абсолютно повністю вилікувати на ранніх етапах, а головне — його можна попередити. 

Тема жіночого здоров’я тривалий час залишалася недооціненою, про яку всі начебто пам’ятали, але мало говорили та висвітлювали. Проте зараз ми живемо у час, коли важливо не лише лікувати пос-фактум, а й говорити заздалегідь — відверто, чуйно, зрозуміло. Профілактичні огляди і скринінги часто зберігають здоров’я і захищають від розвитку страшних захворювань, наприклад, онкології. Ми прагнули доступно пояснити складні питання простою мовою та створити особливий простір довіри для жінок, в якому ДІЛА завжди поруч.
Марина Левченко
директорка з бренду та репутації ДІЛА

Перш ніж розпочати кампанію, ДІЛА провела глибинне дослідження своєї цільової аудиторії. До участі якогоі було залучено понад 1 500 жінок. Опитування проходило у два етапи. Результати другого етапу, що охопив понад 900 респонденток, допомогли сформувати чітке уявлення про ставлення і обізнаність українок до скринінгових обстежень. І ось що ми дізнались:

Більшість опитуваних — жінки віком 25–45 років, активні та зайняті, для яких важливий зручний сервіс і швидкість. 42% з них довіряють інформації, отриманої від лікаря, 26% — через інтернет, ще 19% — із соцмереж. На запитання про частоту візитів до гінеколога 41% респонденток відповіли, що проходять огляд щороку, ще 35% — лише за наявності скарг. Водночас 24% жінок ніколи не проходили скринінг, ще 14% не впевнені, чи робили його коли-небудь. Серед основних бар’єрів здавати дослідження — висока вартість обстеження (58,4%), нестача часу (13,4%) та відсутність симптомів (12,4%).

PR-підтримка проєкту

Разом з трьома українськими медіа — Divoche.media, Ліга.нет і Wonderzine — ДІЛА створила спеціальні матеріали, щоб комплексно розповісти про профілактику і діагностику раку шийки матки (далі — РШМ), розвіяти стереотипи та відповісти часом на «незручні» питання. Щоб кожна жінка, яка гортає стрічку, читає статтю за кавою чи переглядає соцмережі дорогою на роботу, зрозуміла простий і важливий месседж: вчасна діагностика може попередити захворювання.

З Громадське радіо та гінекологинями, науковими консультантками ДІЛА, Ольгою Буркою і Тетяною Тутченко записали два випуски в подкасті «З понеділка», у яких обговорюється страх перед кабінетом гінеколога, який часто заважає зробити перший крок. І головне — як зробити так, щоб чути: «У вас усе добре. Побачимось через рік». Випуски доступні на YouTube-каналі, платформах Spotify, Apple. Можна слухати у зручний час, у своєму темпі, наодинці або разом з тими, хто теж трохи хвилюється, але хоче піклуватися про себе.

Дописи в соцмережах

Протягом кампанії ми підготували низку дописів в соцмережах на тему жіночого здоров’я. Розповідали, що підвищує ризик розвитку РШМ; як вірус папіломи людини (ВПЛ) пов’язаний з онкологією; чому навіть при гарному самопочутті важливо не ігнорувати профілактику. Також разом із «Бережи себе» підняли одну з найважливіших тем — вакцинацію від ВПЛ.

До Всесвітнього тижня обізнаності про рак шийки матки, який щорічно відзначається в січні, ДІЛА заручилась підтримкою 8 лідерок думок — жінок, яких слухають, яким довіряють, які надихають. Це громадські діячки, гінекологині, ведучі, авторки, акторки, серед них — Емма Антонюк, Катерина Бльостка, Наті Гресько, Олеся Кравець.

Завдяки цим публікаціям ще раз нагадали: рак шийки матки можна попередити і подолати, якщо знати, діяти і не мовчати.

Digital-інструменти

Через інформаційну кампанію ми забезпечили збільшення зацікавленості щодо профілактики раку шийки матки. У співавторстві з науковими консультантами ДІЛА створили низку SEO-матеріалів в блозі та на сайті, щоб забезпечити жінок доказовою медичною інформацією.

Дослідження на початку проєкту показало, що 25% респонденток не роблять скринінг на рак шийки матки з потрібною періодичністю. Тому ми задіяли розсилки як канал розповсюдження інформації про захворювання і його профілактику.

Зовнішню кампанію підкріпили таргетованою рекламою, щоб якомога більше жінок зрозуміли, як профілактувати рак шийки матки і приняли рішення якнайшвидше звернутися до лікаря та провести скринінгові дослідження. Далі запустили ремаркетингові кампанії з пропозицією взяти участь у 2-й ітерації оптування та отримати знижку на скринінгові дослідження, адже головне заперечення — це вартість скринінгових програм.

Зовнішня реклама

Ми не обмежились лише онлайн-кампанією. Розмістили борди з месседжами «15 хвилин на обстеження — роки здорового життя», «Ваше жіноче здоров’я у ваших руках» в київському метрополітені на станціях Хрещатик, Палац Спорту, Мінська, Оболонь, Деміївська та ін. Розміщували борди там, де проходять тисячі жінок щодня. І, можливо, хтось побачив ці слова в той самий момент, коли вагався, і зробив вибір на користь себе. А також розробили буклети і постери, які роз’їхались по мережі відділень ДІЛА.

Результати

Кампанія обʼєднала низку інструментів, щоб закріпити головний меседж — своєчасні скринінги можуть врятувати життя від раку шийки матки. Кампанія охопила понад 4 мільйони переглядів. Ми побачили, як зростає інтерес до теми: все більше переглядів, збережень, коментарів. Все більше жінок починають діяти.

Цей проєкт має неймовірну соціальну силу — ми справді можемо повністю побороти рак шийки матки в Україні, якщо жінки вчасно проходитимуть скринінги згідно з настановами ВООЗ. Саме про це наша кампанія — зменшити смертність через недообстеженість.
Альона Щигельська
менеджерка маркетингових проєктів ДІЛА

Результати — відчутні. У 2025 році попит на скринінгові дослідження зріс на 29%. А ефективність кампанії в цифрах вразила навіть нас: ROMI склав 666%. Але найцінніше — це відгуки від жінок, які кажуть: «Я зробила скринінг і більше не хвилююсь».

Розкажіть друзям про новину