Як створювати контент для нішевої сфери: досвід комунікаційної агенції
13 Чер 2023, 15:16

Як створювати контент для нішевої сфери: досвід комунікаційної агенції

Контент бренду — важливий інструмент для формування довіри зі сторони споживача. Саме тому власники бізнесів часто звертаються по допомогу у веденні соціальних мереж до підрядників (фрилансерів або агенцій). Така стратегія дозволяє делегувати велику частину роботи фахівцям та паралельно розвивати бізнес в інших напрямках. Особливо правильним таке рішення стає для власників брендів у нішевих та складних для розуміння загалу сферах: медицина, психологія і т.і. 

Чому? Бо підрядники — люди не зі сфери, вони мають свіжий погляд та підхід у поясненні експертних тем простою мовою.

Але як контент-менеджеру, який далекий від наукових та складних тем, готувати контент фахово та водночас цікаво для аудиторії? Пропонуємо дізнатися на досвіді роботи комунікаційної агенції Svitlo з проєктами психологічної підтримки МОМ та фармацевтичними препаратами Heel. 

Етапи підготовки контенту

Найважливіше в підготовці контенту на складні для розуміння теми — зрозуміти болі цільової аудиторії та знайти експерта, який має потрібний рівень фаховості для закриття цих болей. Наприклад, у фармацевтичній компанії Heel працює багато медиків із вищою перевіреною (що дуже важливо у наші часи) освітою, які були готові допомогти агенції у створенні фахового контенту. Після аналізу болей ЦА на форумах та в соцмережах контент-менеджер готує питання експерту, домовляється про інтерв’ю та на основі відповідей пише контент-план на місяць. Слід пам’ятати: публікації на медичну та психологічну тематики потребують часу на ретельну вичитку та погодження всередині організації. Тому підготовка починається задовго до постингу. Зазвичай процес будується з наступних етапів:

  • Інтерв’ю з експертами 1-2 рази на місяць, з якого виділяють основні теми для публікацій. 
  • Написання основи контент-плану. Спочатку контент-менеджер прописує цільову аудиторію та рубрики, розподіляє теми, запропоновані методистом. 
  • Разом із темами та їхнім коротким описом контент-план знову повертається до представників бренду або організації. Вони дають рекомендації та план забирається у роботу. Зазвичай на цьому етапі практично немає виправлень.
  • Наступний крок — написання текстів. Більш нейтральні теми пишуться самостійно. Для складних дописів потрібна допомога методиста. 
  • Готовий план з текстами та зображеннями передаються клієнту на фінальні правки. Всередині матеріали проходять через ряд фахівців, що перевіряють коректність змісту. Врешті після виправлень дописи потрапляють на сторінки брендів та організацій. 

Такий підхід у створенні унікального контенту на основі поглиблених інтерв’ю з експертами ми використовуємо вже три роки. Ідея з’явилась під час роботи з будівельною компанією. Тоді ми брали інтерв’ю у прорабів щодо якості будівельних матеріалів, потреб цільової аудиторії і т.і. Цінність таких інсайтів — надвисока, адже знайти в інтернеті матеріали на таку нішеву тему було просто неможливо. Після цього почали впроваджувати такий підхід з усіма клієнтами. І чим складніша сфера для розуміння, тим краще він себе виправдовує.

Чому інформація з інтернету – зло для експертного контенту?

Команда Svitlo виділила три основні причини і одну бонусну:

  1. Застарілість даних, які не містять інформації про прогресивні методики діагностики чи лікування.
  2. У статтях не завжди доказова інформація, містицизм, народні методи лікування.
  3. Матеріали можуть містити банальні похибки, викривлення інформації. Не завжди блоги заповнюють лікарі, часто це можуть бути копірайтери, які так само нагуглили десь інформацію до цього. Виходить зіпсований телефон.
  4. У випадку з гомеопатичними джерелами в інтернеті може міститись викривлена інформація, що псує враження від направлення в цілому. 

Підготовка складного контенту для легкого розуміння

У певних аспектах працювати з нішевим контентом навіть цікавіше. Адже у вас є можливість стати місточком та прокласти шлях бренду до цільової аудиторії простими словами. Як саме?

  • Пишіть максимально просто за чіткою структурою. Наприклад, в описі хвороби або ментального розладу зазначайте причини виникнення, симптоми, методи лікування. Якщо пишете про склад препарату й там є специфічні позначки, не забувайте про розшифровку тощо. 
  • Не спекулюйте заголовками заради охоплень. Тема здоров’я — чутлива та маніпулятивна в інфопросторі. Саме тому важливо працювати не заради кліку, а для того, щоб донести людині ідею турботи про самопочуття та регулярні візити до лікарів.
  • Будьте щирими та розумійте відповідальність. Користувач вірить у те, що читає. Саме тому цей контент має бути інформаційно екологічним та на 100% доказовим з наукової сторони.

А як щодо натхнення?

Отже, про підхід поговорили. Але що робити, якщо ідеї контенту для специфічної ніші закінчились вже після кількох місяців співпраці? Спокійно: ніхто не був народжений із комп’ютером у голові, що 24/7 генерує нескінчений потік інформації.

Якщо натхнення покидає контент-менеджерку Svitlo Анну Сорокіну вона робить наступне:

Я беру ідеї із відгуків/форумів, де пацієнти діляться досвідом вживання певного препарату або поточними збудниками психологічних проблем, звертаюся до профільних медіа, сайтів, аби дізнатися актуальні теми. Також перевіряю запити в діректі чи коментарі, аби подивитися, що є актуальним питанням для наявної аудиторії бренду.
Анна Сорокіна
контент-менеджерка Svitlo

Про що ще варто пам’ятати?

Робота з клієнтом — про взаємну довіру та повагу. Із боку замовника — це переконання у компетенції підрядника. Зі сторони агенції або фрилансера — повне занурення у принципи роботи бренду, його цінності та прагнення.

Пам’ять про ці засади співпраці допоможе вам рухатися у межах довірливо-робочих відносин та приносити ефективний результат навіть для нішевих та, на перший погляд, незрозумілих сфер бізнесу.

Кавер: Freepik

Розкажіть друзям про новину