Як продавати з блогу: гайд для продуктових сайтів
29 Жов 2024, 13:54

Як продавати з блогу: гайд для продуктових сайтів

Автор матеріалу

За даними HubSpot, приблизно 60% людей читають блоги щонайменше раз на місяць. А майже третина маркетологів використовують оптимізований блог, щоб знаходити нових клієнтів і перетворювати їх на покупців.

Для продуктових компаній цінність блогу полягає в кількох аспектах. По-перше, сам продукт починає краще ранжуватися у пошукових системах завдяки поведінковому фактору. Користувачі читають статті, прокручують сторінки, переходять на посилання тощо — і це позитивно впливає на загальну статистику сайту. По-друге, блог дозволяє не лише залучати трафік, а ще й продавати. Звісно, якщо є розуміння роботи з інформаційними запитами користувачів і грамотна інтеграція продуктових рішень у контент. 

Спеціально для MMR я підготувала пул дієвих тактик і порад, які допоможуть софтверним компаніям монетизувати власний корпоративний блог. 

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Google і його відношення до контенту

Через високу конкуренцію та постійне посилення вимог Google до регуляції контенту, наповнювати блог статтями із ключовими словами вже недостатньо. Аби зараз опинитися на перших позиціях в пошуковій видачі, потрібно дотримуватися двох важливих концепцій — YMYL (YourMoneyYourLife) та EEAT (Expertise, Experience, Authority, Trust). Відповідно до них, Google прискіпливо оцінює контент, пов’язаний зі сферою здоров’я, фінансів та будь-якою темою, яка стосується добробуту людини. І що важливо, пошуковик звертає значну увагу на якість контенту, авторитетність джерела та досвід автора. 

Відтак за принципами EEAT, стаття мусить бути написана експертом у ніші, дотичній до проблематики блогу. Також бажано довести релевантний досвід експерта. Це можна зробити, заповнивши профіль автора і додавши посилання на його соцмережі. Ідеальним доповненням стане примітка у соцмережах експерта про те, що він пише статті для конкретного блогу. В цілому, чим більше блог міститиме матеріалів від експертів (а не копірайтерів), тим краще це відобразиться на ранжуванні сайту. До того ж стаття має бути «трастовою»: у разі цитування чи наведення статистики треба додавати лінки на першоджерела. А скриншоти, відео, фотоілюстрації лише посилять матеріал.

Крім того, Google має неабияку довіру до UGC й поступово покращує пошукову видачу саме цього типу контенту. Особливо це прослідковується на англомовному ринку. У межах останнього апдейту Google підняв у видачі Reddit і Quora — платформи, де користувачі можуть обмінюватися думками, ідеями та досвідом. Зараз, наприклад, гілки у Reddit з обговоренням ігор (best iphone games чи live service games) ранжуються краще, ніж статті з аналогічними темами на сайтах чи блогових сторінках. Тож тепер під статтями блогу доцільно додавати блок з коментарями. І за можливості ініціювати в них дискусії.

Про що писати статті для блогу

Усе залежить від тематики самого продукту, цільової аудиторії та розуміння її пошукових запитів. Теми також можна придумувати, аналізуючи контент конкурентів і досліджуючи мотиви, які спонукають клієнтів обирати ваш продукт. Наведу кілька прикладів.

1. ЦА завжди визначається продуктом

Якщо ПЗ пропонує функції простої й швидкої фотообробки, то скоріше за все продукт зацікавить фотографів-початківців або хобістів. Їм, як правило, притаманно вивчати все з нуля: від знімання пейзажів, роботи зі світлом у кадрі до вивчення технічних характеристик камер. Тому для аудиторії початківців доцільно створювати якомога більше статей у форматі «How to». Водночас аудиторію треба постійно розширювати, шукаючи нові сегменти ЦА, які потенційно цікавляться фотоедитингом (мандрівники або покупці фототехніки). І, відповідно, пропонувати їм контент, що напряму пов’язаний з їхніми інтересами.

2. Обираючи нові теми, важливо працювати з семантикою — ключовими словами, які приводять на сайт потрібну аудиторію

Визначити їх можна за допомогою Google Search Console, Ahrefs, Serpstat, SimilarWeb чи інших SEO-інструментів. При пошуці користувацьких запитів раджу писати 2-3 ключові слова. Бо введення деталізованої фрази значно обмежить можливості рисерчу. Умовно, «how + invoice», «how + icloud», «how + edit + video». Це допоможе отримати більше різновекторних і кастомізованих тем для розвитку блогу.

3. Контент від конкурентів — джерело нових можливостей для зростання блогу

По-перше, потрібно аналізувати, які саме статті конкурентів приносять їм найбільше трафіку. По-друге, фіксувати найпріоритетніші для вас теми та створювати власний контент. Цілити краще за все в брендові запити топ конкурентів. Наприклад, в контексті email-маркетингу це статті формату «Як створити нову аудиторію в Mailchimp». Утім, не забуваймо і про свій продукт. В оглядах конкурентів також варто додавати переваги вашого ПЗ. Приміром: «Ви дізнались, як створити нову аудиторію в Mailchimp. Однак це можна зробити швидше і простіше завдяки нашому email-асистенту на основі ШІ».

Теми, які продають найкраще

Нижче наведу одні з найчастотніших тематик на англомовному ринку. Вони часто займають високі позиції видачі в Google й привертають численну аудиторію користувачів.

  1. Top & Best. Будь-які статті, які починаються з цих слів, мають високі шанси на успіх. Передусім серед продуктових компаній (Software та SaaS). Ці теми залучають користувачів, які вже мають намір придбати певну категорію товару й обирають з-поміж кращих. Завдання автора таких статей — поставити свій продукт на перше місце. Наведу кілька прикладів «заголовків-гачків»:
  • Best Photo Editing Software
  • Best Invoicing Software
  • Top AI Photo Editors
  • Best Photo Editors for Windows/Mac/Mobile 
  • Best Invoicing Software for Freelancers.
  1. Alternatives. У статтях доцільно пропонувати альтернативи відомим продуктам у певній ніші. Обирати треба компанії, що «на слуху», а отже, потраплять до середньочастотних (від 100 до 1000) і високочастотних (1000 і більше) запитів:
  • Top 13 Mailchimp Alternatives To Try 
  • Asana Alternatives Worth Trying
  • Top 10 Jira Alternatives. 
  1. Конкурент vs конкурент. Наприклад, Trello vs Asana чи Notion vs Trello. У таких типах статей варто порівняти двох конкурентів, розкриваючи переваги й відмінності кожного з них. І принагідно згадати про свій продукт, який вирішує аналогічні до конкурентів задачі. Але з акцентом на те, що він швидший та більш зручний у використанні.
  2. Як розв’язати якусь проблему за допомогою певної фічі продукту. Якщо в продукті є популярна функція, їй обов’язково треба присвятити статтю. Йдеться, до речі, не лише про функції продукту вашої компанії, а й про продукт конкурента. 

Як конвертувати користувача в клієнта

  1. Додавати CTA в статтях з продуктовим вектором. При згадці про ваш продукт читачеві потрібно дати заклик до дії: або познайомити з цим продуктом більше, або перенаправити відразу на розділ з цінами. 
  2. Експериментувати з форматами і розмірами банерів. Один з останніх трендів серед SEO-сервісів — вертикальні банери зліва, які закріплюються на екрані під час гортання сторінки. В якийсь момент читач блогу точно звертає на нього увагу.
  3. Давати читачам блогу практичну вигоду. SEO-інструменти часто пропонують провести безкоштовний аудит сайту в обмін на отримання електронної пошти. Інші продукти можуть надавати знижки на першу купівлю продукту. 
  4. Використовувати текст у правильному ключі. Розкриваючи тему, важливо поступово зсувати фокус з інформаційної складової на комерцію. Наприклад, в темі «Як знімати нічне небо» можна запропонувати читачу й інформацію про те, як це небо найкраще відредагувати. Відповідно свій продукт варто інтегрувати через СТА або прямим посиланням.
  5. Обережно застосовувати попапи. Google розуміє, що таким чином в інформаційній статті ви намагаєтеся продавати. Тому варто шукати креативні підходи: пропонувати корисний контент чи послугу на противагу прямим продажам.

Як системно розвивати і тримати блог «на плаву»

Написати статтю — лише відправна точка в роботі над блогом. Аби зробити його ефективним маркетинговим інструментом, потрібно постійно аналізувати: актуальні показники блогу, як користувач себе поводить на ньому та які рішення треба прийняти щодо покращення видачі контенту.

Якщо опублікована стаття не отримала достатнього трафіку з пошукових систем, але є розуміння, що запит на цю тему високий, ситуацію можна виправити. Або «прокачати» статтю зовнішніми посиланнями, або лінками з ваших інших блогових статей. 

Бувають ситуації, коли стаття зростає та показує хороші результати. Тоді вигідно послуговуватися негласним принципом «поки зростає, не чіпаємо». Якщо ця стаття з якихось причин падає з топових позиції видачі, її потрібно переписати. Можна оптимізувати структуру тексту, додати більше візуального контенту, навести нові приклади, статистику, дослідження тощо. Взагалі я би радила топові статті рерайтити раз на півроку. А ще — дописувати нові розділи та за потреби видаляти застарілі дані. Google фіксує, що інформація оновлюється згідно з подіями в індустрії, й це може позитивно вплинути на ранжування статті. 

Аналіз ефективності блогу: на що звертати увагу

Отже, стале зростання неможливо без системної аналітики. Для початку потрібно зафіксувати поточні показники ключових метрик. І поступово тестити різні підходи в генеруванні контенту, аби досягнути бажаного прогресу. Метрики для оцінки є такі:

  • Трафік. Бенчмарків тут немає, все залежить від тематики блогу. Чим вона ширша, тим більше потенціал для росту.
  • Позиції видачі. Топові ключові слова, за допомогою яких плануєте продавати, мають бути щонайменше на першій сторінці видачі (перші десять позицій). В ідеалі — краще цілитися в ТОП-3, адже на них зосереджена левова частка кліків.
  • Конверсії. Вони завжди є індивідуальними й залежать від багатьох факторів. У середньому, якщо продуктовий сайт приносить 5% конверсій, блог найімовірніше буде давати менше ніж 1%.

Аналізувати ефективність блогу допоможе низка корисних онлайн-інструментів. Виділю з них чотири важливі та корисні сервіси:

  1. Google Analytics. За його допомогою можна відстежити трафік з різних джерел, аналізувати поведінку користувачів на сайті, вимірювати конверсії тощо. Додам, що для підрахунку доходу потрібно підключити E-commerce.
  2. Google Search Console. Інструмент, який не лише дає інформацію про ранжування сайту в Google, й допомагає краще зрозуміти користувацькі запити.
  3. Microsoft Clarity. Показує, в який спосіб користувачі взаємодіють з сайтом: які посилання відкривають або який відсоток читачів дочитує матеріал до кінця. Це допомагає в прийнятті обґрунтованих рішень щодо додавання чи навпаки видалення певних елементів блогу. 
  4. Ahrefs. Дозволяє аналізувати позиції, трафік і топові статті, порівнювати сайт з конкурентами, відстежувати ключові слова та багато іншого.

Поради, як ефективно монетизувати блог у 2024/2025 роках

  1. Слідкувати за рекомендаціями Google. Читання та дотримання чітко визначених пошукових стандартів допоможе органічно потрапити в топ видачі. 
  2. Тестити все. Назви статей, віжуали, СТА, міняти слова місцями тощо. Ваша задача — з’ясувати, які рішення приводять трафік на ваш блог і краще за все продають. У продуктових компаніях, на відміну від аутсорсу, для цього є час, ресурси й відповідні доступи.
  3. Аналізувати конкурентів, зокрема і ринок загалом. Це фундамент, який робить маркетингову стратегію ефективною, а бізнес — прибутковим.
  4. Створювати левову частку контенту експертами в ніші, а не копірайтерами. За копірайтерами доцільно залишити написання статей на загальні теми.
  5. Не розпилятися. Ніколи не треба забувати про що і для чого ви пишете. Можна знаходити нові аудиторії або експериментувати з подачею інформації. Однак фокус уваги має бути направлений виключно на продукт, який потрібно продати. 

29 Жов 2024, 13:54
Розкажіть друзям про новину