Як продавати з блогу: гайд для продуктових сайтів
29 Жов 2024, 13:54

Як продавати з блогу: гайд для продуктових сайтів

Автор матеріалу

За даними HubSpot, приблизно 60% людей читають блоги щонайменше раз на місяць. А майже третина маркетологів використовують оптимізований блог, щоб знаходити нових клієнтів і перетворювати їх на покупців.

Для продуктових компаній цінність блогу полягає в кількох аспектах. По-перше, сам продукт починає краще ранжуватися у пошукових системах завдяки поведінковому фактору. Користувачі читають статті, прокручують сторінки, переходять на посилання тощо — і це позитивно впливає на загальну статистику сайту. По-друге, блог дозволяє не лише залучати трафік, а ще й продавати. Звісно, якщо є розуміння роботи з інформаційними запитами користувачів і грамотна інтеграція продуктових рішень у контент. 

Спеціально для MMR я підготувала пул дієвих тактик і порад, які допоможуть софтверним компаніям монетизувати власний корпоративний блог. 

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Google і його відношення до контенту

Через високу конкуренцію та постійне посилення вимог Google до регуляції контенту, наповнювати блог статтями із ключовими словами вже недостатньо. Аби зараз опинитися на перших позиціях в пошуковій видачі, потрібно дотримуватися двох важливих концепцій — YMYL (YourMoneyYourLife) та EEAT (Expertise, Experience, Authority, Trust). Відповідно до них, Google прискіпливо оцінює контент, пов’язаний зі сферою здоров’я, фінансів та будь-якою темою, яка стосується добробуту людини. І що важливо, пошуковик звертає значну увагу на якість контенту, авторитетність джерела та досвід автора. 

Відтак за принципами EEAT, стаття мусить бути написана експертом у ніші, дотичній до проблематики блогу. Також бажано довести релевантний досвід експерта. Це можна зробити, заповнивши профіль автора і додавши посилання на його соцмережі. Ідеальним доповненням стане примітка у соцмережах експерта про те, що він пише статті для конкретного блогу. В цілому, чим більше блог міститиме матеріалів від експертів (а не копірайтерів), тим краще це відобразиться на ранжуванні сайту. До того ж стаття має бути «трастовою»: у разі цитування чи наведення статистики треба додавати лінки на першоджерела. А скриншоти, відео, фотоілюстрації лише посилять матеріал.

Крім того, Google має неабияку довіру до UGC й поступово покращує пошукову видачу саме цього типу контенту. Особливо це прослідковується на англомовному ринку. У межах останнього апдейту Google підняв у видачі Reddit і Quora — платформи, де користувачі можуть обмінюватися думками, ідеями та досвідом. Зараз, наприклад, гілки у Reddit з обговоренням ігор (best iphone games чи live service games) ранжуються краще, ніж статті з аналогічними темами на сайтах чи блогових сторінках. Тож тепер під статтями блогу доцільно додавати блок з коментарями. І за можливості ініціювати в них дискусії.

Про що писати статті для блогу

Усе залежить від тематики самого продукту, цільової аудиторії та розуміння її пошукових запитів. Теми також можна придумувати, аналізуючи контент конкурентів і досліджуючи мотиви, які спонукають клієнтів обирати ваш продукт. Наведу кілька прикладів.

1. ЦА завжди визначається продуктом

Якщо ПЗ пропонує функції простої й швидкої фотообробки, то скоріше за все продукт зацікавить фотографів-початківців або хобістів. Їм, як правило, притаманно вивчати все з нуля: від знімання пейзажів, роботи зі світлом у кадрі до вивчення технічних характеристик камер. Тому для аудиторії початківців доцільно створювати якомога більше статей у форматі «How to». Водночас аудиторію треба постійно розширювати, шукаючи нові сегменти ЦА, які потенційно цікавляться фотоедитингом (мандрівники або покупці фототехніки). І, відповідно, пропонувати їм контент, що напряму пов’язаний з їхніми інтересами.

2. Обираючи нові теми, важливо працювати з семантикою — ключовими словами, які приводять на сайт потрібну аудиторію

Визначити їх можна за допомогою Google Search Console, Ahrefs, Serpstat, SimilarWeb чи інших SEO-інструментів. При пошуці користувацьких запитів раджу писати 2-3 ключові слова. Бо введення деталізованої фрази значно обмежить можливості рисерчу. Умовно, «how + invoice», «how + icloud», «how + edit + video». Це допоможе отримати більше різновекторних і кастомізованих тем для розвитку блогу.

3. Контент від конкурентів — джерело нових можливостей для зростання блогу

По-перше, потрібно аналізувати, які саме статті конкурентів приносять їм найбільше трафіку. По-друге, фіксувати найпріоритетніші для вас теми та створювати власний контент. Цілити краще за все в брендові запити топ конкурентів. Наприклад, в контексті email-маркетингу це статті формату «Як створити нову аудиторію в Mailchimp». Утім, не забуваймо і про свій продукт. В оглядах конкурентів також варто додавати переваги вашого ПЗ. Приміром: «Ви дізнались, як створити нову аудиторію в Mailchimp. Однак це можна зробити швидше і простіше завдяки нашому email-асистенту на основі ШІ».

Теми, які продають найкраще

Нижче наведу одні з найчастотніших тематик на англомовному ринку. Вони часто займають високі позиції видачі в Google й привертають численну аудиторію користувачів.

  1. Top & Best. Будь-які статті, які починаються з цих слів, мають високі шанси на успіх. Передусім серед продуктових компаній (Software та SaaS). Ці теми залучають користувачів, які вже мають намір придбати певну категорію товару й обирають з-поміж кращих. Завдання автора таких статей — поставити свій продукт на перше місце. Наведу кілька прикладів «заголовків-гачків»:
  • Best Photo Editing Software
  • Best Invoicing Software
  • Top AI Photo Editors
  • Best Photo Editors for Windows/Mac/Mobile 
  • Best Invoicing Software for Freelancers.
  1. Alternatives. У статтях доцільно пропонувати альтернативи відомим продуктам у певній ніші. Обирати треба компанії, що «на слуху», а отже, потраплять до середньочастотних (від 100 до 1000) і високочастотних (1000 і більше) запитів:
  • Top 13 Mailchimp Alternatives To Try 
  • Asana Alternatives Worth Trying
  • Top 10 Jira Alternatives. 
  1. Конкурент vs конкурент. Наприклад, Trello vs Asana чи Notion vs Trello. У таких типах статей варто порівняти двох конкурентів, розкриваючи переваги й відмінності кожного з них. І принагідно згадати про свій продукт, який вирішує аналогічні до конкурентів задачі. Але з акцентом на те, що він швидший та більш зручний у використанні.
  2. Як розв’язати якусь проблему за допомогою певної фічі продукту. Якщо в продукті є популярна функція, їй обов’язково треба присвятити статтю. Йдеться, до речі, не лише про функції продукту вашої компанії, а й про продукт конкурента. 

Як конвертувати користувача в клієнта

  1. Додавати CTA в статтях з продуктовим вектором. При згадці про ваш продукт читачеві потрібно дати заклик до дії: або познайомити з цим продуктом більше, або перенаправити відразу на розділ з цінами. 
  2. Експериментувати з форматами і розмірами банерів. Один з останніх трендів серед SEO-сервісів — вертикальні банери зліва, які закріплюються на екрані під час гортання сторінки. В якийсь момент читач блогу точно звертає на нього увагу.
  3. Давати читачам блогу практичну вигоду. SEO-інструменти часто пропонують провести безкоштовний аудит сайту в обмін на отримання електронної пошти. Інші продукти можуть надавати знижки на першу купівлю продукту. 
  4. Використовувати текст у правильному ключі. Розкриваючи тему, важливо поступово зсувати фокус з інформаційної складової на комерцію. Наприклад, в темі «Як знімати нічне небо» можна запропонувати читачу й інформацію про те, як це небо найкраще відредагувати. Відповідно свій продукт варто інтегрувати через СТА або прямим посиланням.
  5. Обережно застосовувати попапи. Google розуміє, що таким чином в інформаційній статті ви намагаєтеся продавати. Тому варто шукати креативні підходи: пропонувати корисний контент чи послугу на противагу прямим продажам.

Як системно розвивати і тримати блог «на плаву»

Написати статтю — лише відправна точка в роботі над блогом. Аби зробити його ефективним маркетинговим інструментом, потрібно постійно аналізувати: актуальні показники блогу, як користувач себе поводить на ньому та які рішення треба прийняти щодо покращення видачі контенту.

Якщо опублікована стаття не отримала достатнього трафіку з пошукових систем, але є розуміння, що запит на цю тему високий, ситуацію можна виправити. Або «прокачати» статтю зовнішніми посиланнями, або лінками з ваших інших блогових статей. 

Бувають ситуації, коли стаття зростає та показує хороші результати. Тоді вигідно послуговуватися негласним принципом «поки зростає, не чіпаємо». Якщо ця стаття з якихось причин падає з топових позиції видачі, її потрібно переписати. Можна оптимізувати структуру тексту, додати більше візуального контенту, навести нові приклади, статистику, дослідження тощо. Взагалі я би радила топові статті рерайтити раз на півроку. А ще — дописувати нові розділи та за потреби видаляти застарілі дані. Google фіксує, що інформація оновлюється згідно з подіями в індустрії, й це може позитивно вплинути на ранжування статті. 

Аналіз ефективності блогу: на що звертати увагу

Отже, стале зростання неможливо без системної аналітики. Для початку потрібно зафіксувати поточні показники ключових метрик. І поступово тестити різні підходи в генеруванні контенту, аби досягнути бажаного прогресу. Метрики для оцінки є такі:

  • Трафік. Бенчмарків тут немає, все залежить від тематики блогу. Чим вона ширша, тим більше потенціал для росту.
  • Позиції видачі. Топові ключові слова, за допомогою яких плануєте продавати, мають бути щонайменше на першій сторінці видачі (перші десять позицій). В ідеалі — краще цілитися в ТОП-3, адже на них зосереджена левова частка кліків.
  • Конверсії. Вони завжди є індивідуальними й залежать від багатьох факторів. У середньому, якщо продуктовий сайт приносить 5% конверсій, блог найімовірніше буде давати менше ніж 1%.

Аналізувати ефективність блогу допоможе низка корисних онлайн-інструментів. Виділю з них чотири важливі та корисні сервіси:

  1. Google Analytics. За його допомогою можна відстежити трафік з різних джерел, аналізувати поведінку користувачів на сайті, вимірювати конверсії тощо. Додам, що для підрахунку доходу потрібно підключити E-commerce.
  2. Google Search Console. Інструмент, який не лише дає інформацію про ранжування сайту в Google, й допомагає краще зрозуміти користувацькі запити.
  3. Microsoft Clarity. Показує, в який спосіб користувачі взаємодіють з сайтом: які посилання відкривають або який відсоток читачів дочитує матеріал до кінця. Це допомагає в прийнятті обґрунтованих рішень щодо додавання чи навпаки видалення певних елементів блогу. 
  4. Ahrefs. Дозволяє аналізувати позиції, трафік і топові статті, порівнювати сайт з конкурентами, відстежувати ключові слова та багато іншого.

Поради, як ефективно монетизувати блог у 2024/2025 роках

  1. Слідкувати за рекомендаціями Google. Читання та дотримання чітко визначених пошукових стандартів допоможе органічно потрапити в топ видачі. 
  2. Тестити все. Назви статей, віжуали, СТА, міняти слова місцями тощо. Ваша задача — з’ясувати, які рішення приводять трафік на ваш блог і краще за все продають. У продуктових компаніях, на відміну від аутсорсу, для цього є час, ресурси й відповідні доступи.
  3. Аналізувати конкурентів, зокрема і ринок загалом. Це фундамент, який робить маркетингову стратегію ефективною, а бізнес — прибутковим.
  4. Створювати левову частку контенту експертами в ніші, а не копірайтерами. За копірайтерами доцільно залишити написання статей на загальні теми.
  5. Не розпилятися. Ніколи не треба забувати про що і для чого ви пишете. Можна знаходити нові аудиторії або експериментувати з подачею інформації. Однак фокус уваги має бути направлений виключно на продукт, який потрібно продати. 

29 Жов 2024, 13:54
Розкажіть друзям про новину