16 Сер 2022, 15:35

Як інструменти SEO-аналітики допомагають PR-менеджерам

Ми розповімо, як SEO-інструменти допоможуть вам вибрати онлайн-майданчики для PR-публікацій, визначитись із темою статті та створити контент, який сподобається і Google, і медіа, і читачам.

SEO-інструменти для PR: гайд із застосування

PR — один із важливих інстурментів просування бізнесу, який допомагає підвищувати впізнаваність бренду та довіру до його продукції. Як результат — компанія отримує більше конверсій, а її прибуток збільшується.

Сьогодні багато PR-кампаній спрямовані на співпрацю з популярними та авторитетними онлайн-ресурсами. Як це відбувається? Ви публікуєте новину чи статтю на сайті партнера, де нативно згадуєте свій продукт, доносячи його цінність. У результаті зацікавленні користувачі переходять за посиланнями, приносять вам трафік та конверсії, або ж просто запам’ятовують ваш бренд (що теж працює на користь компанії). 

Тож головна задача PR-менеджера — знайти хороші сайти для публікації, обрати тему, що приверне увагу юзерів, і врешті підготувати статтю. Обсяг роботи достатньо великий, і виникає багато запитань: «Як з-поміж безлічі обрати сайт, що принесе багато переходів та лідів?», «Як визначитись з темою, що «вистрелить»?», «Де брати натхнення для створення статті?».

Тут на допомогу прийдуть спеціальні сервіси SEO-аналітики, які, як не дивно, стануть у пригоді не тільки сеошникам. Нижче на прикладі SEO-платформи SE Ranking ми розглянемо, як такі інструменти можна ефективно використовувати на різних етапах PR-кампанії — від пошуку майданчиків до створення контенту.

Пошук майданчиків для публікації

Отже, наша задача — розмістити PR-статтю на авторитетному і популярному сайті у релевантній ніші. Спершу необхідно знайти майданчики для публікації.

Треба зрозуміти, які популярні ресурси публікують контент на потрібні нам теми. Адже важливо, щоб наш сайт і продукт побачила цільова аудиторія. Для цього шукаємо медіа в Google за нашими ключовими словами. 

Знайти ключові слова сайту можна в інструменті «Аналіз конкурентів» (Competitive Research). Для цього введіть свій домен, виберіть пошуковик та країну й натисніть кнопку Analyze.

Ключові слова, які приносять найбільше трафіку вашому сайту, можна знайти у розділі Keywords

Виберіть ті, які найкраще відображають вашу нішу і зробіть пошук за ними у Google. Щоб відсіяти своїх прямих конкурентів і знайти ресурси, що публікують у себе на сайті статті та новини, додайте до ключового слова «блог», «статті», «медіа» тощо.

Виберіть найрелевантніші ресурси та сформуйте окремий список таких медіа. Для зручності ви можете створити окрему таблицю для цього.

Також доповнити список медіа можна за допомогою аналізу конкурентів — підглянути, де вони публікуються.

Щоб знайти своїх прямих конкурентів, перейдіть у розділ Competitors. Тут показані ресурси, у яких з вашим сайтом найбільше збігів за ключовими словами.

Виберіть сайти, на яких ви хочете підглянути майданчики для публікацій і виконайте наступні кроки:

  1. Перейдіть в інструмент «Аналіз зворотніх посилань» (Backlink Checker) та введіть домен конкурента.
  1. Натисніть на розділ Backlinks, де буде список усіх сторінок із беклінками конкурента. Тут ви знайдете сайти, на яких конкуренти публікували свої новини, гест пости та пресрелізи. Детально дослідіть зворотні посилання та виберіть майданчики, які, на вашу думку, підійдуть для розміщення статті. 
  1. Перейдіть на сайт і перевірте його релевантність вашій ніші. Навіть якщо домен авторитетний, нерелевантний ресурс навряд принесе вам користь, адже не буде залучати на ваш сайт зацікавлених юзерів. 
  2. Додайте до свого списку вибрані майданчики конкурентів.

Тож, виконавши такі нескладні кроки, ви зможете сформувати список релевантних сайтів, на яких можна розмістити вашу PR-публікацію. Але не поспішайте писати ресурсу щодо співпраці. Варто більш детально проаналізувати кожен майданчик у списку — щоб залишити тільки найкращі. 

Аналіз обраних сайтів

Під час вибору ефективних майданчиків для поширення PR-статей варто оцінювати домени за кількома параметрами — трафіком та авторитетністю.

Отримати цю інформацію допоможе вже знайомий інструмент «Аналіз конкурентів».

На головному дашборді звіту можна побачити багато різних метрик та показників. Про щомісячний обсяг відвідувань говорить блок Organic Traffic. Це приблизна кількість користувачів, що приходить на сайт з органічної видачі. На розмір показника впливають позиції, які сторінки ресурсу займають у пошуку та загальна кількість ключових слів, за якими він ранжується.

Як бачимо на скріні, органічний трафік домену є досить високим. 

Під блоком із загальною інформацією про трафік знаходиться таблиця з географією відвідувачів. Дані допоможуть зрозуміти, з яких країн приходять користувачі, і відібрати сайти тільки з цільовим для вас трафіком.

Ще один параметр, що знадобиться під час вибору сайту для розміщення PR-посилання, — Domain Trust. Сервіс SE Ranking оцінює якість домену та формує його рейтинг, беручи до уваги різні фактори, зокрема кількість зворотних посилань ресурсу та рівень його трастовості (надійності).

Авторитетні домени мають високий Domain Trust, оскільки на них посилається багато інших популярних і надійних сайтів. Максимальний його показник — 100. Радимо не брати у свій список майданчики, рейтинг яких нижче 50. Так ви відберете сайти, яким Google довіряє і високо їх ранжує у видачі.

Отже, кожен сайт, який знаходиться у вашому відпочатковому списку медіа, треба проаналізувати за трафіком та авторитетністю і відсіяти ті, у яких:

  • замала кількість відвідувачів;
  • низький рівень авторитетності домену.

Не витрачайте свої ресурси на сайти, які не принесуть вашому бізнесу користі.

Вибір теми для публікацій

Отже, коли список майданчиків готовий, можна перейти до наступного етапу — продумування теми майбутньої публікації. Щоб визначитись із вдалою темою, зробіть 3 наступні кроки.

  1. Проаналізуйте найбільш популярні статті медіа.

Для цього скористуйтесь інструментом «Аналіз конкурентів»: введіть домен медіа для аналізу та перейдіть у розділ Pages. Перед вами з’явиться список найпопулярніших публікацій сайту. Вивчіть спектр тем цих статей та визначиться з приблизним пулом тематик — вам треба зрозуміти, що люблять читачі медіа та які теми відгукуються у них найбільше.

  1. Продивіться список ключових слів, за якими ранжуються обрані медіа. 

Це, по-перше, дозволить розширити список можливих тем для публікації, а, по-друге, дасть ще більш чітке уявлення, за чим частіше за все приходять на сайт.

Для цього перейдіть у розділ Keywords, де зможете побачити найпопулярніші фрази. 

Знайшовши цікаву та популярну тему, натисніть на ключове слово. Ви опинитесь в інструменті «Аналіз ключових слів» (Keyword Research). Зверніть увагу на блок Keyword ideas, де можна підглянути цікаві релевантні теми для статті.

Отже, аналіз популярних сторінок та ключів медіа, з яким ми хотіли б запартнеритись, допоможе нам визначитись з темами, які:

  • будуть цікаві майданчику;
  • зможуть залучити вашу цільову аудиторію та принести трафік на ваші сторінки.

Підготовка статті

Коли тема погоджена, варто провести глибокий аналіз ключових слів, щоб зрозуміти, які з них треба використати у статті. Адже наша головна мета — зробити так, щоб про матеріал дізналось якомога більше людей. І видача Google тут відіграє не останню роль.

Для цього знову використаємо «Аналіз ключових слів». Вводимо ключ, який максимально описує нашу майбутню статтю. Далі переходимо у розділ Keyword Suggestions.

При виборі ключів для статті звертайте особливу увагу на частотність/search volume (скільки разів той чи інший запит вводять в Google щомісяця), а також на складність/difficulty (наскільки складно зайняти топ за цим ключем). Ці два показники допоможуть визначитись із результативними ключами, які принесуть вам переходи.

Відібравши якісні ключові слова, ви можете братись до роботи та створювати крутий PR-матеріал, який сподобається партнеру, користувачам та пошуковику.

SEO-аналітика — невід’ємна частина успішної PR-кампанії

Аналіз ніші та сайтів для майбутніх публікацій — це чи не найважливіший етап PR-кампанії. Саме від якісного аналізу майданчиків для розміщення контенту залежатиме успіх виконаної роботи, головна мета якої — отримати більше цільового трафіку та конверсій.

Тут не обійтись без професійних інструментів SEO-аналітики, що нададуть усі необхідні дані для аналізу за лічені хвилини. Завдяки таким інструментам можна:

  • Сформувати список релевантних медіа за власними ключовими словами та беклінками конкурентів.
  • Проаналізувати майданчики за авторитетністю та трафіком і відібрати ті, які принесуть найбільше цільових відвідувачів.
  • Визначитись з темою публікації на основі популярних статей у медіа та його ключових слів.
  • Продумати структуру публікації та наповнити її ключами, які дозволять зайняти топ та залучити якомога більше користувачів.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео