Як Big Data полегшує роботу маркетологів: 4 лайфхаки
10 Лип 2023, 11:57

Як Big Data полегшує роботу маркетологів: 4 лайфхаки

Війна змінює споживацькі настрої та потреби — і це суттєво впливає на бізнес. Тому зараз важливо відслідковувати та швидко аналізувати запити клієнтів, щоб вчасно під них адаптуватися. А ще — зростати, навіть попри кризу.

І в цьому чудово допомагає Big Data, адже дозволяє маркетологам приймати рішення на основі конкретних даних, а не інтуїції. Як саме — розбираємо в статті.

Ось 4 лайфхаки, як за допомогою великих даних «прокачати» ваш маркетинг.

1. Детальний аналіз ЦА

Навіщо працювати з вашою клієнтською базою? Щоб зрозуміти їхній поточні потреби та запити. Наприклад, ви можете проаналізувати, кого серед ваших клієнтів більше — чоловіків чи жінок, скільки їм років, чи мають вони домашніх тварин, дітей або автівку тощо. У послузі «Портрет клієнта» від Київстар таких характеристик більше 100.  

Що далі робити з цією інформацією? Використовувати для покращення пропозицій своїх продуктів та сервісів, щоб ваша аудиторія ставала ще більш лояльною до вашого бренду. 

Наприклад, якщо серед ваших клієнтів багато водіїв, попіклуйтесь про наявність паркомісць біля вашого закладу. Або якщо аудиторія ваших салонів краси — жінки, які мають дітей, — організуйте дитячий куток. Так ці клієнти частіше будуть до вас заходити, адже це зручно буде робити з дітьми.

2. Пошук нових клієнтів

Після аналізу наявної аудиторії можна шукати їм подібну — завдяки look alike-моделі. Це рішення від Київстар дозволяє оцінити потенціал ринку та знайти людей, які за визначеними характеристиками будуть максимально схожими на ваших клієнтів. Так великі дані допоможуть збільшити продажі за рахунок залучення нових споживачів. 

Як це працює на реальному прикладі? Розповідає Сергій Верховцев, менеджер проєктів з інноваційних рішень для бізнесу Київстар:

«Роздрібна мережа звернулась до нас із запитом залучити нових клієнтів у щойно відкриті магазини в нових містах. Ми проаналізували клієнтів замовника та на основі цього аналізу сформували потенційно нові цільові аудиторії. І далі налаштували таргетовану розсилку на потенційну ЦА, яка буває недалеко від локації. Так вдалося залучити нову аудиторію до магазинів — кількість нових чеків у клієнта в рази зросла». 

3. Побудова персоналізованої комунікації

Доносити спеціальні пропозиції до ваших наявних або потенційних клієнтів можна за допомогою розсилок повідомлень прямо на їхні телефони. Такі розсилки можуть бути тригерними або таргетованими.

Таргетовані розсилки відправляються на певну цільову групу, яку ви вкажете. Наприклад, повідомлення для клієнток вашого салону, які мають дітей. Це може звучати так: «Тепер у нас є дитячий куточок з іграшками, книжками, розмальовками. Приходьте в салон з малечею і не хвилюйтеся про розваги — ми про це подбали».

А тригерні розсилки працюють інакше — вони відбуваються в реальному часі за умови спрацювання певного тригера, який ви визначите заздалегідь. Наприклад, тригером може бути те, що людина проходить повз ваш заклад. Тоді вона отримає повідомлення по типу «Заходьте на каву! Для нових клієнтів знижка 20%». 

Тригерні повідомлення клієнти отримують у релевантний для них час. Наприклад, якщо у вас магазин іграшок, то можна розсилати SMS своїм клієнтам у момент, коли ті шукають іграшки в інтернеті. Або ж лабораторії можуть запрошувати на проведення досліджень тільки тих клієнтів, які нещодавно відвідали певних лікарів. 

Щоб підібрати аудиторію, налаштувати тригери та зробити розсилку^ можна звернутися за допомогою до фахівців Київстар або зробити все самостійно на платформі ADWISOR, яка дозволяє власноруч вибрати потрібні опції з певного переліку.

4. Пошук найкращих локацій

Ще один потужний сервіс, побудований на основі Big Data, — теплова карта. Він допомагає визначити найпопулярніші серед вашої аудиторії місця, щоб у подальшому це використовувати для масштабування вашого бізнесу. 

Експерти Київстар можуть сформувати перелік характеристик вашої цільової аудиторії та накласти це на карту місцевості, яка вас цікавить. І ви побачите, де у вашому районі, місті чи навіть регіоні найбільші скупчення саме такої аудиторії. Також можна аналізувати ці дані за часом — у робочі години або ввечері, будні чи вихідні.

Сергій Верховцев, менеджер проєктів з інноваційних рішень для бізнесу Київстар пояснює, як це працює на реальному кейсі: 

«До нас звернулася рекламна агенція, яка хотіла зрозуміти трафік та концентрацію різної цільової аудиторії на певних локаціях, щоб розміщувати там рекламу релевантних брендів.

Разом із клієнтом ми сформували різні ЦА і розробили інтерактивну теплову карту, яка при виборі певної групи ЦА і локації показувала середній трафік таких людей саме там. У результаті клієнт отримав інтерактивну карту, яка допомогла йому приймати обґрунтовані рішення щодо розміщення рекламних бордів у конкретних локаціях».

У цьому тексті описана тільки частина Big Data-рішень, які допомагають бізнесу зростати. Більше про кейси і загалом корисні лайфхаки для маркетологів та підприємців читайте на Kyivstar Business Hub.

Кавер: Freepik

Розкажіть друзям про новину