Factum Group Ukraine у партнерстві з Всеукраїнською рекламною коаліцією оприлюднили результати дослідження «Тенденції 2023 в управлінні маркетинговими комунікаціями».
Дослідження проводилось у вересні-жовтні 2023 року серед маркетинг-директорів та представників маркетинг відділів компаній, що входять до групи ТОП-100 рекламодавців, а також є постійними учасниками Effie Awards Ukraine та різних індустріальних дослідженнях ВРК (Best Marketing Teams, Вибір рекламодавця тощо).
Метою дослідження була оцінка впливу війни на маркетингові комунікації, розуміння існуючих викликів перед маркетинг-командами та планів на майбутнє.
2023 рік став роком поступової адаптації та трансформації бізнесу після «шокового» 2022. Компанії, хоч і не відходять від стратегії короткострокового планування, все ж починають дивитись в майбутнє, як з острахом, так і з надіями.
Маркетинг-команди в боротьбі за споживача та лідерство стикаються з цілим переліком викликів — від скороченого бюджету до нестачі кваліфікованих кадрів, міграції населення та сенситивності споживача. На фоні підвищеної сенситивності суспільства основними вимогами до комунікацій стають емоційна збалансованість та виваженість, акцент на суспільно-важливі теми, зменшення використання військової тематики в комунікації.
У першу чергу експерти говорять про важливість інвестицій в людей, аби підтримувати їх в складні часи та мотивувати професійно виконувати свою роботу. Важливими лишаються інвестиції в бренди, їх просування та дослідження свого споживача.
З результатами звіту можна ознайомитись за посиланням.