Минулої суботи набув чинності новий європейський закон, який краще захищає людей від цензури, порушення приватності та алгоритмічної упередженості.
Незалежний голландський фонд диджитал прав Bits of Freedom у співпраці з агентством KesselsKramer створив вебсайт, де можна прочитати, що ці закони означають, і закликає всіх приєднатися до кампанії «Stay loud».
Соціальні медіа-платформи зручні навіть для активістів, неурядових організацій та інших критично важливих голосів. Тут можна легко спілкуватися з іншими, поширювати свої повідомлення та збирати однодумців. Однак ці ж самі платформи є потужними компаніями, які ховаються за своїми алгоритмами і можуть визначати, хто буде почутий, а хто ні.
Ось чому зараз є новий Закон про диджитал послуги, над над яким Bits of Freedom працювала роками, гарантуючи, що такі платформи, як Instagram, TikTok та X, не зможуть робити все, що їм заманеться.
Вкрай важливо, щоб люди розуміли, що передбачає цей закон і як можна його використовувати. Значна частина нового закону працює лише за умови активації певних налаштувань. Тому Bits of Freedom закликає активістів, неурядові організації та інші важливі голоси залишатися почутими.
Кампанія включає маніфест, який вже підписали такі організації та люди, як Amnesty та нідерландський інтернет-підприємець Александр Клоппінг, а також портрети та анімації трьох активістів, які борються проти несправедливих технологій. На цих портретах ротами маніпулюють, щоб візуально проілюструвати, як соціальні медіа впливають на донесення важливих голосів.
«Ми дуже задоволені новими правами, які краще захищають нас від влади та свавілля великих технологій. Приємно бачити, що закон, над яким ми працювали за лаштунками, нарешті набув чинності, — каже Лот’є Бік, політичний радник Bits of Freedom. — Ми сподіваємося, що закон надасть важливим голосам той вплив, на який вони заслуговують».
«Є багато людей, які щодня виступають проти несправедливості та висловлюють критику. Цим людям ми хочемо сказати: продовжуйте робити те, що ви робите, і з цим новим законом переконайтеся, що вас почують», — сказав Гійс ван ден Берг, креативний директор KesselsKramer.
На сайті можна прочитати, що означають для людини нові права платформи.