Від тракториста до мільйонера: 5 головних поворотних моментів в історії Lamborghini
18 Чер 2024, 14:55

Від тракториста до мільйонера: 5 головних поворотних моментів в історії Lamborghini

Креативний директор агенції Rocketmen Артем Беседа у новому випуску подкасту «Бесіда про бренди» розповідає про захоплюючу історію Lamborghini, бренду, народженого із суперництва, пристрасті та інженерної майстерності.

Перший бізнес Ферруччо Ламборгіні: трактори

Ферруччо Ламборгіні народився 28 квітня 1916 року на фермі в сільському містечку Ренаццо-ді-Ченто поблизу Модени. З дитинства він проявляв велику зацікавленість до механіки, допомагав батькові з ремонтом інструментів та машин. У віці 12 років батько облаштував йому маленьку майстерню, де Ферруччо почав експериментувати з литтям.

Після закінчення технічного університету Ферруччо працював у кузні, потім в майстерні, де ремонтував військову техніку. Досвід, здобутий під час Другої світової війни, де він служив механіком і начальником цеху з технічного обслуговування автомобілів, став в пригоді після повернення до мирного життя. У 1946 році Ферруччо відкрив власну майстерню з виготовлення тракторів, використовуючи непридатні військові транспортні засоби.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Його трактори швидко стали популярними серед фермерів, адже сільськогосподарська техніка була в дефіциті, а Ферруччо вмів перетворювати металобрухт на надійні машини. Так народилася компанія «Lamborghini Trattori SpA». Перший трактор компанії, представлений на святі Святого Бʼяджо, був схвально прийнятий фермерами, які замовили ще з десяток агрегатів.

Компанія швидко розширювалася, і завдяки закону Фанфані, що стимулював покупку італійської техніки, попит на трактори Lamborghini зростав. На кінець 1950-х років «Lamborghini Trattori SpA» випускала до 400 машин на місяць і була одним з найбільших виробників сільськогосподарської техніки в Італії.

Початок історії Lamborghini: конфлікт із Енцо Феррарі

Успіх у тракторному бізнесі дав Ферруччо Ламборгіні можливість придбати різні спортивні автомобілі, але він не був задоволений якістю багатьох з них, особливо Ferrari. У 1963 році, після конфлікту з Енцо Феррарі, який відмовився прислухатися до його порад щодо поліпшення своїх автомобілів, Ламборгіні вирішив створити власний бренд суперкарів.

Ферруччо Ламборгіні заснував компанію «Automobili Ferruccio Lamborghini» в Сант-Агата-Болоньєзе. Він покликав головного інженера та інших фахівців, щоб створити автомобіль, який перевершить Ferrari. Емблемою нового бренду став щит із породистим биком, що символізувало міць та агресивність.

У травні 1963 року Ламборгіні заклав основу своєї автомобільної компанії, створивши один з найсучасніших заводів того часу. Одночасно з будівництвом заводу, команда інженерів та дизайнерів розробляла прототип першого суперкара — Lamborghini 350 GTV.

Інженер Джотто Біззаріні створив для першого Lamborghini V-образний двигун V12, який став візитівкою багатьох моделей бренду. Концепт-кар був представлений на Туринському автосалоні в 1964 році.

Випуск Lamborghini Miura

У 1966 році з’явився перший справжній суперкар Lamborghini — Miura. Цей автомобіль з середньозаднім розташуванням двигуна став революційним для свого часу. Його дизайн, розроблений Франко Скагліоне, вразив усіх своєю витонченістю та технологічністю. Miura став найшвидшим серійним автомобілем свого часу, здатним розвивати швидкість до 300 км/год.

Коли новеньку помаранчеву Miura припаркували біля готелю на площі Казино в день Гран-прі Монте-Карло, людський натовп з охочих розгледіти автомобіль повністю заблокував площу. У 1968 році Miura виставили в Нью-Йоркському Музеї сучасного мистецтва як зразок промислового дизайну. За перші два роки виробництва моделі було продано 764 екземпляри. Найвідомішою є остання модифікація цього люксового суперкара — Miura SV, на якій їздив Френк Сінатра. Цей автомобіль приніс Lamborghini світову славу і закріпив за брендом статус виробника високопродуктивних суперкарів.

Випуск Countach

У 1974 році з’явилася модель Countach, яка стала наступним великим кроком у розвитку Lamborghini. Цей автомобіль вирізнявся своїм клиновидним дизайном та дверима-ножицями, які стали його візитівкою. Countach приніс Lamborghini світову популярність і став символом ери суперкарів 1980-х років.

Машина, на яку ви зараз дивитесь, — відновлений прототип. Оригінал Countach не зберігся: його розбили на краш-тесті, коли отримували сертифікат для серійного виробництва. У 2021 році на замовлення анонімного колекціонера Lamborghini відновила саме цей, оригінальний суперкар. Робота тривала три роки. Низько посаджений до землі, з центральною одноблоковою коробкою передач, здатний розвинути швидкість до 309 км на годину, цей автомобіль став серійним у 1974 році.

Countach став першим суперкаром, занесеним за швидкість до Книги рекордів Гіннеса. Він випускався 19 років — це рекордний показник для автомобіля такого класу. У 1979 році з’явилась вдосконалена модифікація — Countach LP 400 S з двигуном на 455 л.с. та, вперше в історії цієї марки, чотириклапанним мотором.

Придбання Lamborghini концерном Audi AG

Наприкінці 1990-х років Lamborghini знову зіткнувся з фінансовими труднощами, але у 1998 році компанію придбав німецький концерн Audi AG. Це стало початком нового етапу в історії Lamborghini. Під керівництвом Audi, бренд отримав необхідні ресурси для розвитку та впровадження сучасних технологій у свої автомобілі.

Audi провів масштабну модернізацію виробничих потужностей Lamborghini, зокрема будівництво нового заводу в Сант-Агата-Болоньєзе. Це дозволило компанії випустити нові успішні моделі, такі як Murciélago, Aventador та Huracán, які стали символами розкоші та швидкості. Компанія знову здобула світове визнання і закріпила свій статус одного з провідних виробників суперкарів. У 2001 році з’явився Murciélago — справжнє супергеройське авто в аерокосмічному дизайні агресивного й зухвалого. Це наймасовіша 12-циліндрова ламба: з 2001 по 2010 роки випущено 4 099 таких купе та родстерів.

У 2011-му зʼявляється флагманський суперкар — Lamborghini Aventador. Гідний наступник Diablo, здатний розганятися до 100 км на годину лише за 3 секунди. Останній Lamborghini Aventador рік тому проданий на аукціоні Sotheby’s за $1,6 млн. Aventador — середньомоторний купе в безкаркасному вуглепластиковому корпусі.

У 2014 році це був перший у світі серійний автомобіль з системою інерціальної навігації. У 2017 році компанія здивувала світ першим спортивним кросовером. Urus вірний фірмовому дизайну в авційному стилі, оснащений надсучасними адаптивними системами безпеки та управління.

З моменту створення і до сьогодні бренд Lamborghini намагається вражати дизайном та інноваційністю. Кожна його модель певною мірою шокує, бо ти раптом бачиш свою втілену мрію. Аж до того, що зараз на замовлення пропонують обрати колір Lamborghini з 348 можливих. Такі автомобілі продають себе самі.

Звісно, Lamborghini — не масмаркет, але є везунчики, для кого суперкар — службове авто. Поліцейські Lamborghini патрулюють у Дубаї та Сінгапурі. Для італійської поліції бренд створив модифікацію Gallardo Polizia. Кабіна авто має системи для фіксації правопорушень, обладнана для транспортування донорських органів та надання невідкладної медичної допомоги. А на площі Святого Петра у Ватикані правоохоронці патрулюють на автомобілях Lamborghini для гольфу.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Висновок

Від тракторного бізнесу до створення легендарних суперкарів, Ферруччо Ламборгіні довів, що амбіції, інженерний талант та сміливість можуть змінити світ. Його історія — це історія про впертість і винахідливість, які призвели до створення одного з найвідоміших автомобільних брендів у світі.

Таким чином, три головні поворотні моменти в історії Lamborghini — це початок тракторного бізнесу, конфлікт з Енцо Феррарі, який спонукав до створення суперкарів, і придбання компанії концерном Audi AG, що дозволило бренду відродитися і знову здобути світове визнання. Кожен з цих моментів показує, як Ламборгіні перетворював виклики на можливості, і як його спадщина продовжує жити в сучасних моделях, які залишаються символами розкоші, швидкості та інновацій.

Повний випуск подкасту про історію Lamborghini можна подивитися за посиланням.

Розкажіть друзям про новину