У Китаї стають дедалі популярнішими  аватари, які імітують померлих близьких
22 Кві 2024, 13:09

У Китаї стають дедалі популярнішими аватари, які імітують померлих близьких

«Воскресіння» мертвих стало популярним застосуванням генеративного ШІ в Китаї. Це один з елементів золотої лихоманки ШІ в країні, коли підприємці намагаються винайти нові застосунки, орієнтовані на споживача, на основі великих мовних моделей (LLM), таких як ChatGPT. У той час як LLM можуть генерувати текстові повідомлення, ці компанії надають ботам клоновані голоси і зовнішність, що імітують покійних близьких.

Це частина глобальної тенденції, яка полегшила людям створення індивідуальних аватарів, що відображають образи їхніх близьких, знаменитостей або їх самих. Користувачі з усього світу діляться історіями про те, як вони навчили ChatGPT імітувати своїх померлих родичів.

У Тайвані технологічний стартап нещодавно запустив додаток, який може створювати штучні аватари померлих домашніх тварин.

Американський стартап HereAfter AI пропонує зберігати особистості користувачів після смерті, якщо вони завантажують записи своїх спогадів.

Ці боти особливо популярні в Китаї, особливо під час Весняного фестивалю з прибирання могил на початку квітня — Дня вшанування пам’яті померлих. Оскільки китайський уряд жорстко контролює релігію і духовність, аватари зі штучним інтелектом запропонували тим, хто втратив близьких, новий спосіб зв’язку з померлими.

Тін Го, доцент кафедри культурології та релігієзнавства Китайського університету Гонконгу, розповіла Rest of the World, що контроль Китаю над релігією залишив громадянам обмежені можливості досліджувати потойбічне життя. Вона сказала, що хоча народні релігії популярні в деяких регіонах, ця духовна діяльність не є широко розповсюдженою, особливо у великих містах.

“У Китаї бракує загальнодоступних ресурсів, які допомагають пережити важку втрату, – сказала Го. “Онлайн-ворожіння і ШІ чат-боти стали легкодоступними засобами для надання розради”.

Компанія Fushouyuan, що надає ритуальні послуги, заявила на віртуальному прес-заході, що працює над функцією, завдяки якій померлі зможуть з’являтися на власних поминальних службах у вигляді аватарів. Деякі креатори розмістили згенеровані штучним інтелектом відео з мертвими співаками та акторами для просування своїх дедбот-бізнесів.

Продакт-менеджер у Пекіні Артур Ву в грудні минулого року запустив власний бізнес. Це чат-бот на основі програмного забезпечення від американської ШІ-компанії ElevenLab, а також Ernie від китайської Baidu — щось на кшталт ChatGPT.

Текстові боти безкоштовні, а от за голосовий варіант користувачі платять по 52,1 юаня ($7,20) на місяць. Стартап пропонує користувачам анімовані аватари з голосом померлої людини, для цього потрібен лише короткий запис її розмови та фотографії.

Ву вже вдалося залучити майже 2 тисячі користувачів, зокрема 100 платних клієнтів. Деякі придбали ШІ-аватари, щоб приховати смерть близьких від літніх членів родини та маленьких дітей. Аватари померлих стверджували, що виїхали за кордон на «секретне завдання».

Проте деякі користувачі скаржаться на те, що бот сильно відрізняється від втрачених близьких, зокрема манерою спілкування і поведінкою.

Ву також розповів, що є команда, яка повинна стежити за чатами користувачів, аби переконатися, що боти не кажуть нічого, що могло б завдати емоційної шкоди. Наприклад, «Я чекатиму на тебе на небесах», оскільки подібні висловлювання несуть ризик виникнення суїцидальних думок у вразливих людей, які переживають сильний стрес від смерті близького.

За його словами, якщо користувач подає ознаки суїцидальної поведінки чи потенційно може собі нашкодити, персонал береться за бота і «вручну» продовжує розмову. Одного разу користувач протягом 18 годин листувався з чат-ботом, і співробітники, які втрутилися в розмову, виявили людину з психічним розладом. Команда вирішила закрити обліковий запис користувача, щоб запобігти залежності.

Експерти також попереджають, що спроби «воскресити» мертвих можуть справити негативний психоемоційний ефект на людину під час скорботи.

У Китаї деякі навіть завчасно готують власних ШІ-клонів. Засновник ШІ-стартапу зі створення аватарів у Шанхаї Лін Чжі тренував чат-бота на базі GPT, завантажуючи тексти про свої щоденні маршрути, думки та розмови з іншими. Бот поступово дізнавався про антивоєнну політичну позицію Ліна, розпорядок приготування їжі та фрази, які він найчастіше використовує. Для клонування свого голосу він теж використовував програмне забезпечення. Лін сподівається, що після його смерті бот стане його безсмертним двійником.

Розкажіть друзям про новину