Сучасні «захворювання» маркетингу в сфері нерухомості і як вони лікуються
18 Бер 2025, 14:10

Сучасні «захворювання» маркетингу в сфері нерухомості і як вони лікуються

Сьогодні ринок нерухомості в Україні переживає неабиякі зміни. Відповідно, традиційні методи маркетингу, що раніше давали результат, тепер значно менш ефективні, а інноваційні підходи стають необхідністю.

Подивимось на ці графіки, які ми зробили у рамках дослідження-порівняння ефективності інструментів маркетингу у різні роки, проаналізувавши 438 881 дзвінків у відділи продажів первинної нерухомості.

Вони дають розуміння, що ТОП джерел, які ще донедавна приносили звернення, кардинально змінився за ці три роки: портали нерухомості практично не приносять більше звернення, контекстно-медійна мережа Google демонструє у нерухомості дуже низьку ефективність, а кількість органічних звернень зросла у 3,5 рази, що створює додаткові витрати на рекламні компанії, покликані залучати нових клієнтів. 

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Але зміна в ефективності звичних інструментів — це ще не всі виклики. Існує ціла низка міфів та проблем, характерних для ніші, і ось головні з них:

1. Готовність працювати тільки з теплими лідами

Ми часто стикаємось з тим, що відділи продажів забудовників готові (або навчені) працювати лише з тими лідами, які вже продемонстрували високу готовність до покупки. І це велика помилка. У нерухомості основний потік лідів — холодний, максимум — ліди теплі, і вкрай рідко — гарячі. З кожним із цих типів треба вміти працювати, особливо зараз, коли середня кількість конверсій на ринку впала на 70-80% у порівнянні з довоєнним періодом. 

2. Відділ продажів звинувачує відділ маркетингу у нецільових лідах, а відділ маркетингу звинувачує відділ продажів у неякісній обробці лідів

Такий конфлікт можна вирішити за допомогою колтрекінгу. Це допоможе зрозуміти, на якому етапі виникає проблема — чи то в генеруванні лідів, чи в їх подальшій обробці. 

До речі, ось такими є цифри з результатів нашого дослідження щодо кількості цільових звернень із різних каналів у минулому році. 

3. Делегування маркетингу непрофесіоналам

Функції маркетингу часто передаються некомпетентним, але довіреним людям, яких беруть «по знайомству». Маркетинг нерухомості — це специфічна ніша з величезною кількістю нюансів. Маленька помилка може коштувати прибутку у сотні тисяч. Довіряти маркетингові стратегії у цій сфері потрібно тільки тим, хто має досвід і знання цієї галузі, а також чітке розуміння потреб ринку.

4. Вибудова маркетингу ЖК навколо емоції, а не раціо

Нерухомість — це довгострокове та раціональне рішення. Люди не купують квартири через емоційні пориви, вони це роблять через потребу у комфортному житті, безпеці, вигідній інвестиції. Тому у центрі прийняття рішення завжди має бути людина та її потреби, а не її емоції.

5. Недостатнє розуміння перфоманс-маркетингу

Це найголовніші механіки збуту на цьому ринку. На них має знатися маркетолог будь-якої спеціалізації, що працює в цій галузі. 

6. Страх перед диджитал-технологіями

Ще одна проблема, з якою стикаються маркетологи в ринку нерухомості — це страх з боку забудовника перед диджитал-технологіями та інноваціями. Зволікаючи з диджиталізацією, вас рано чи пізно обженуть більш технологічні конкуренти. І, скоріш за все, це відбудеться рано, бо ринок вже давно і активно діджиталізується.

7. Відсутність медіапланування та історичних даних

Без аналізу минулих кампаній складно розрахувати правильний бюджет і зрозуміти, які канали працюють найбільш ефективно. В ідеалі кожна маркетингова кампанія повинна будуватися на основі реальних даних та аналітики, а не на припущеннях або стандартних середньоринкових показниках.

У сучасних реаліях ринок буде належити тим, хто вміє швидко адаптуватися до змін, впроваджувати технології та будувати маркетинг на основі аналітики. Ті, хто зможе переглянути підходи, інвестувати у якісні рішення та налагодити ефективну взаємодію між маркетингом і продажами, отримають не просто більше звернень, а прогнозований, стабільний потік клієнтів і конкурентну перевагу на роки вперед.

18 Бер 2025, 14:10
Розкажіть друзям про новину