Європейська Бізнес Асоціація провела третю хвилю щорічного опитування серед фахівців сфери маркетингу та комунікацій членських компаній.
Як демонструють його результати, до найважливіших пріоритетів у роботі у 2024 році маркетологи відносять розвиток диджитал-каналів (69% опитаних), розвиток впізнаваності бренду (65%) та пошук нових активаційних платформ (56%). Варто зазначити, що ці фактори є ключовими для маркетинг-фахівців вже три роки поспіль.
Зі свого боку комунікаційники у 2024 році зосереджуються на формуванні репутації (57%), посиленні присутності в інформаційному полі (55%) та формуванні/посиленні бренду роботодавця (43%). На фокус роботи комунікаційників суттєво вплинуло повномасштабне російське вторгнення. Якщо на початку 2022 року головним пріоритетом була присутність в інфополі, то вже другий рік поспіль на перше місце респонденти відносять свої зусилля з розбудови репутації в компанії. Робота з брендом роботодавця вперше за три роки потрапила до трійки найважливіших пріоритетів.
На думку учасників опитування, до п’ятірки факторів, що найбільше впливають на репутацію компаній належать якість товарів та послуг, лідерство в галузі, якість обслуговування клієнтів, компетентність працівників, етика та цінності компанії. Серед PR- та маркетинг-факторів, що впливають на репутацію, респонденти називають спосіб вирішення криз та проблемних питань, здатність комунікувати і реалізовувати свою місію та цінності та комунікацію компанії зі своїми співробітниками.
Головними викликами минулого року учасники опитування назвали нестачу ресурсів (75%), високий рівень професійної втоми та вигорання (59%) та зростання навантаження і обсягів роботи (56%). Як бачимо, ці фактори носять радше не професійний, а загальний характер. До основних професійних викликів 2024 року компанії відносять складність планування та утримання уваги аудиторії, обсяги задач, що зростають, захист репутації, короткостроковість кампаній, комунікації з урахуванням реалій воєнного часу.
Компанії внесли суттєві зміни у свої PR- та маркетинг-стратегії одразу після повномасштабного вторгнення, і продовжують їх трансформацію у 2023-2024 роках. Більшість змін стосуються скорочення термінів планування, бюджетів та кількості активностей. Натомість бізнес фокусується на КСВ, соціальних та благодійних проєктах, соцмережах та власних медіа, роботою над брендом роботодавця.
Попри загальне скорочення витрат, помітна тенденція до відновлення бюджетів. Так, 37% опитаних компаній збільшать PR/маркетингові бюджети у 2024 році (15% мали такі плани у 2023 році). Скорочуватимуть бюджети 10% (37% у 2023), а 47% залишать їх без змін. Водночас ці показники ще не відновились до рівня до повномасштабного вторгнення, тоді 49% закладали збільшення бюджетів на PR та маркетинг.
Компанії фокусуються на утриманні та розширенні PR та маркетингових команд. Більшість, а саме 59% компаній не планують зміни, тоді як 35% найматимуть нових людей (20% у 2023 році), і тільки 2% – скорочуватимуть штат.
Серед основних інструментів, якими користуються фахівці у 2024 році, респонденти називають колаборації та партнерства, SMM, заходи та публічні виступи, зв’язки з медіа, внутрішні комунікації. Цікаво відзначити, що порівняно з минулим роком колаборації та партнерства піднялись з п’ятого на перше місце, а зв’язки з медіа – з першого знизились до четвертого.
З більш детальними результатами опитування можна ознайомитись у презентації.