На ознаменування річниці вторгнення росії в Україну креативне агентство And Us розробило перший у світі інтерактивний перегляд вулиць зони бойових дій.
«Існувала досить чітка схема нападу на цивільні райони, – каже Джеймі Кеннавей, виконавчий креативний директор And Us. «У нас була ідея втілити це у життя таким чином, щоб люди могли досліджувати та бачити особисто».
«Будь то Ємен або Ірак, ніколи не було точного зображення країни у війні [в Google Street View]. [Google] зі зрозумілих причин не хоче показувати насильство». Маючи це на увазі, як важко було б знайти когось на місці, щоб задокументувати конфлікт?
Завдяки попереднім проектам у незалежної агенції була мережа людей, які могли допомогти. Дієго Борхес, технічний директор агентства, зміг зв’язатися з керівником, який працює в Google Street View, який, у свою чергу, знав когось, хто був на той час в Україні та міг отримати зображення.
Кеннавей зазначив, що використання автомобільної камери на зоні активних бойових дій — явно не найкращий план. Багато разів вони розмовляли телефоном зі своєю українською контактною особою, а він перебував у районі, який зазнавав нападу або відключався від електрики. З таким проектом завжди будуть хвилювання, незалежно від того, наскільки важливою є причина. «Ми не хотіли нікого наражати на ризик, і ми нікого не наражаємо на ризик з погляду безпеки», — додає він, чітко заявляючи, що безпека фотографа та агентств завжди була на першому місці.
Початковий план полягав у тому, щоб доставити туди свого українського партнера з дистанційно керованим броньованим автомобілем, оснащеним камерами та дронами. Але на етапі планування фотограф запропонував використати величезну кількість матеріалів, які були у файлі з моменту його розміщення в Україні. Незабаром креативники зрозуміли, що можуть використовувати сцени з різних міст, а не лише з однієї символічної області, щоб дати точне уявлення про те, що насправді відбувається на землі. Вони могли показати справжню розруху у Києві, Ірпені, Харкові, Ізюмі, Чернігові та Сумах.
Кінцевим результатом став спеціальний веб-сайт, який дозволяє користувачеві прокладати собі шлях вулицями вибраних шести українських міст, подібно до Google Maps. Збільшуючи масштаб і оглядаючись довкола, люди набувають повного 360-градусного уявлення про руйнування, завдані цим районам.
Для створення ініціативи були зроблені кропіткі дослідження та процес перевірки, щоб переконатися, що партнери, яких вони залучили, були правильними та виконували життєво важливу роботу на місцях. До складу колективу входять ініціатива президента Зеленського «United24», «Voices of Children», яка пропонує довгострокову психологічну підтримку дітям, які постраждали від війни, а також «Nova Ukraine» та «Восток-SOS», обидві з яких надають гуманітарну допомогу. Зокрема відгуки United24 говорять про те, що до них постійно звертаються для участі в проектах, і вони не погоджуються з усім.
«Ми не покладалися на United24, це був просто великий сюрприз, що вони зрештою захотіли співпрацювати. Ми не очікували цього».
«Ми збираємося спробувати передати це через основні засоби масової інформації і, очевидно, світ маркетингу, я маю на увазі, я спочатку трохи вагався з приводу маркетингових засобів масової інформації, але ми сказали нашим клієнтам, що маркетингові засоби важливі, тому що ми можемо поширити їх по-іншому, у різних каналах навантаження, які також додадуть йому експозицію».
Кеннауей чудово усвідомлює, що не хоче, щоб цей проект був пов’язаний виключно з агенцією, що було б неправильно. Сама ініціатива має вести, він хоче, щоб люди бачили її ефективність та її важливість. Йдеться про «залучені причини, історії, що стоїть за цим, і, можливо, деякі технічні деталі. Ми лише ляльководи», — підсумовує Кеннавей.