28 Бер 2024, 10:13

Прихильність до українського виробника зросла на 5%: споживчі тренди українців у 2024

До яких змін штовхає українських споживачів тривале життя в умовах війни із невизначеною тривалістю? Команда Gradus Research завершила велике дослідження споживчих трендів в Україні й виділила декілька важливих тенденцій.

Бренди під пильним поглядом

Ставлення українських споживачів до брендів лишається доволі прискіпливим. Дві третини респондентів (62%) звертають особливу увагу на бренд під час здійснення покупок, тоді як у грудні 2022 таких було трохи більше половини (54%). При цьому прискіпливість споживачів у великих містах дещо вища, що може пояснюватись ширшим вибором товарів чи послуг там.

Місце під сонцем для українських брендів

Бажання підтримати українських виробників — важливий фактор вибору. Дані опитування демонструють, що українські споживачі досить обережні у зміні звичних брендів. Більше половини респондентів (54%) надають перевагу знайомим брендам. Проте на ринку існує виражений запит на проби нових брендів — 37% опитаних готові експерементувати. І ключовий фактор, що спонукає дати шанс новим брендам — бажання підтримати українське (57%). На другому місці — фактор економії коштів (45%). При цьому жінки тяжіють до першого, більш емоційного, драйвера, тоді як чоловіки — до другого, більш раціонального.

Це все конвертується у зростаючу прихильність до українських брендів перед іноземними. Якщо у грудні 2022 року тренд лише набирав обертів, і про купівлю товарів/послуг українських виробників заявляли 69% опитаних, то зараз частка таких зросла до 74%.

Менше розваг, більша раціоналізація попиту

Українські споживачі економлять. Дві третини респондентів (65%) надають перевагу більш дешевим брендам.

Третина респондентів (32%) відмовилася від покупки улюблених брендів.

Їжа та ліки залишаються в топі споживання, і це саме ті категорії, на яких найменше економлять. Також найменше страждають від зменшення бюджетів витрати на освіту та транспорт/паливо.

У той же час респонденти схильні скорочувати витрати на товари не першої необхідності. Детальніше про категорії, де зрізаються витрати, можна дізнатися з повного звіту дослідження.

Більшість опитаних продовжують заздалегідь планувати свої покупки (73%), а не приймати спонтанні рішення.

Бачимо ще більшу раціоналізацію споживання і зростання прихильності до українського виробника. Це закономірні явища, адже їм передувало усвідомлення громадянами довгого марафону війни, відповідно, зростає заощадливість. Але на першому місці не фактор ціни, а бажання підтримати українське. Рік назад ми досліджували ставлення до іноземних виробників у різних європейських країнах, і для всіх них була характерна висока прихильність до локальних брендів. Тепер бачимо цю тенденцію і в Україні
Євгенія Близнюк
соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research

Розкажіть друзям про новину

Нове відео