Прихильність до українського виробника зросла на 5%: споживчі тренди українців у 2024
28 Бер 2024, 10:13

Прихильність до українського виробника зросла на 5%: споживчі тренди українців у 2024

До яких змін штовхає українських споживачів тривале життя в умовах війни із невизначеною тривалістю? Команда Gradus Research завершила велике дослідження споживчих трендів в Україні й виділила декілька важливих тенденцій.

Бренди під пильним поглядом

Ставлення українських споживачів до брендів лишається доволі прискіпливим. Дві третини респондентів (62%) звертають особливу увагу на бренд під час здійснення покупок, тоді як у грудні 2022 таких було трохи більше половини (54%). При цьому прискіпливість споживачів у великих містах дещо вища, що може пояснюватись ширшим вибором товарів чи послуг там.

Місце під сонцем для українських брендів

Бажання підтримати українських виробників — важливий фактор вибору. Дані опитування демонструють, що українські споживачі досить обережні у зміні звичних брендів. Більше половини респондентів (54%) надають перевагу знайомим брендам. Проте на ринку існує виражений запит на проби нових брендів — 37% опитаних готові експерементувати. І ключовий фактор, що спонукає дати шанс новим брендам — бажання підтримати українське (57%). На другому місці — фактор економії коштів (45%). При цьому жінки тяжіють до першого, більш емоційного, драйвера, тоді як чоловіки — до другого, більш раціонального.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

Це все конвертується у зростаючу прихильність до українських брендів перед іноземними. Якщо у грудні 2022 року тренд лише набирав обертів, і про купівлю товарів/послуг українських виробників заявляли 69% опитаних, то зараз частка таких зросла до 74%.

Менше розваг, більша раціоналізація попиту

Українські споживачі економлять. Дві третини респондентів (65%) надають перевагу більш дешевим брендам.

Третина респондентів (32%) відмовилася від покупки улюблених брендів.

Їжа та ліки залишаються в топі споживання, і це саме ті категорії, на яких найменше економлять. Також найменше страждають від зменшення бюджетів витрати на освіту та транспорт/паливо.

У той же час респонденти схильні скорочувати витрати на товари не першої необхідності. Детальніше про категорії, де зрізаються витрати, можна дізнатися з повного звіту дослідження.

Більшість опитаних продовжують заздалегідь планувати свої покупки (73%), а не приймати спонтанні рішення.

Бачимо ще більшу раціоналізацію споживання і зростання прихильності до українського виробника. Це закономірні явища, адже їм передувало усвідомлення громадянами довгого марафону війни, відповідно, зростає заощадливість. Але на першому місці не фактор ціни, а бажання підтримати українське. Рік назад ми досліджували ставлення до іноземних виробників у різних європейських країнах, і для всіх них була характерна висока прихильність до локальних брендів. Тепер бачимо цю тенденцію і в Україні
Євгенія Близнюк
соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research

Розкажіть друзям про новину