Поки зірки піднімаються сходами в центрі уваги, на стінах Канн пишеться інша історія. Це похмура історія про лихо, яке не сходить з екранів навіть тоді, коли воно регресує в суспільстві — про тютюн.
За допомогою кампанії «Le Festival où tu canes» організація Alliance contre le tabac, що бореться з тютюнопалінням, намагається привернути увагу людей до надмірної присутності сигарет у фільмах.
«Le Festival où tu canes» — гра слів, яка викрадає гламурний образ Каннського фестивалю, щоб вказати на тривожне явище.
За даними ACT, 90% останніх французьких фільмів містять принаймні одну сцену куріння. Це тривожна цифра, особливо якщо врахувати, що в деяких фільмах сигарети з’являються на екрані до 14 хвилин. За даними асоціації, це еквівалент 28 рекламних роликів.
І це явище не обмежується кінотеатрами. Успішні серіали, такі як «Дивні дива» або «Ейфорія», які дуже популярні серед молоді, також рясніють сценами, де присутні сигарети. Результат: дві третини молоді у віці 15-24 років вважають, що тютюн пропагується в аудіовізуальних творах, а майже кожен другий каже, що вони викликають у нього бажання курити.
Щоб досягти впливу, ACT розробила серію постерів, натхнених Каннським кінофестивалем, які були розміщені на вулицях Канн і Парижа. Візуальні матеріали використали коди авторського кіно, щоб донести повідомлення про профілактику.