Майбутнє маркетингу вже зараз значною мірою визначається розвитком штучного інтелекту. Як прогнозують експерти, в найближчі 5-10 років роль ШІ у цій галузі буде тільки зростати. Традиційні маркетингові підходи, які часто базуються на масових кампаніях і загальних стратегіях, поступляться місцем точним та персоналізованим рішенням, що ґрунтуються на аналітиці великих даних і прогнозах штучного інтелекту.
Згідно з дослідженням платформи Freelancehunt, більшість українських маркетологів-фрилансерів вже використовують штучний інтелект у своїй роботі:
- 37,8% роблять це постійно;
- 47,6% час від часу;
- 7,3% не використовують, але планують;
- 7,3% поки що не використовують і не планують.
Понад 90% маркетологів у віці 30-41 використовують ШІ у своїй роботі. Це можуть бути постійні рутинні та нерегулярні складні завдання, які пов’язані з розробкою стратегії чи аналізом ринку.
Оптимізація робочих процесів
ШІ найбільш часто використовується для оптимізації процесів і виконання рутинних завдань: 28,95% застосовують штучний інтелект для рутинних, а 44,74% — для складних завдань. Автоматизація за допомогою ШІ значно економить час і підвищує продуктивність.
Згідно з європейським дослідженням Salesforce, 7 з 10 маркетологів (71%) очікують, що штучний інтелект допоможе усунути напружену роботу та дозволить більше зосередитися на стратегічних завданнях. Вони також прогнозують, що штучний інтелект заощадить їм п’ять робочих годин на тиждень, тобто понад місяць на рік.
Дослідження Freelancehunt показало, що маркетологи лідирують поміж фрилансерів за кількістю тих, хто заробляє понад $2500-3000 щомісяця. Це свідчить про їхню здатність ефективно оптимізувати роботу, використовуючи сучасні технології. Вони активно делегують рутинні процеси штучному інтелекту, звільняючи час для саморозвитку та зосередження на стратегічних завданнях.
Які ШІ-інструменти використовують маркетологи
ChatGPT є найпопулярнішим інструментом ШІ поміж маркетологів: йому віддають перевагу 96,10%, тоді як Copilot і Gemini використовуються значно рідше (2,60% і 1,30% відповідно).
За даними Salesforce, найчастіше маркетологи використовують ШІ для:
- базового створення контенту (76%);
- написання текстів (76%);
- натхнення на творче мислення (71%);
- аналізу ринкових даних (63%);
- створення зображень (62%).
73% маркетологів задоволені результатами співпраці з ШІ
Більшість маркетологів переконана, що ШІ не зможе повністю замінити людську працю: 34,94% вважають, що це можливо тільки в деяких галузях, 21,69% — що ніколи. Водночас 39,76% вказують, що ШІ може замінити людей частково, а 2,41% маркетологів впевнені, що повністю.
Як показує дослідження Freelancehunt, більшість маркетологів задоволені результатами використання ШІ у своїй роботі: 56,79% спеціалістів швидше задоволені, 16,05% — дуже задоволені. 25,94% ставляться до отриманих результатів нейтрально і є 1,23%, які не задоволені зовсім.
Виклики, пов’язані з використанням ШІ
Дослідження Salesforce також показує, що багато маркетологів потребують навчання, щоб максимально використовувати можливості ШІ.
Серед основних викликів:
- 39% маркетологів не знають, як безпечно використовувати ШІ.
- 43% не знають, як отримати від нього максимальну користь.
- 54% вважають, що навчальні програми важливі для успішного використання штучного інтелекту у своїй ролі.