Юристи Miller та їх комунікаційна кампанія у справі сексуального насильства над неповнолітньою дівчиною стали першими в Україні, хто отримав визнання на престижній міжнародній премії SABRE Awards EMEA у Лондоні за ефективну публічну комунікацію.
У жовтні минулого року комунікація, яку вела команда Miller, стала ефективним інструментом захисту справедливості у резонансній справі. Силами власної комунікації на умовах pro bono і вдалося запобігти уникненню відповідальності через мобілізацію підозрюваних. Мова про 18-річних хлопців, які проходили у справі щодо сексуального насильства над неповнолітньою дівчиною на Закарпатті. Дізнавшись про ризики втечі обвинувачених від суду, юридична компанія діяла в комунікаціях оперативно.
Публічну комунікацію, яку команда юристів розгорнула в соцмережах, підхопили національні ЗМІ та блогери з мільйонними аудиторіями. Це надало справі всеукраїнського розголосу й перетворило суто судовий скандал у масштабну дискусію про корупцію, сексуальне насилля та неприпустимість уникнення правосуддя й справедливого покарання.
Комунікація дала результат: вже наступного дня Міністерство оборони України оприлюднило офіційну заяву, що мобілізації звинувачених не буде, а дії ТЦК перевірять. Увага суспільства до справи зберігалася до самого винесення вироку. Завдяки активній, системній і прозорій комунікації, вдалося не лише захистити права постраждалої, а й запобігти спробам дискредитувати військову службу через використання її як прикриття від відповідальності.
Кризовий кейс, який у 2023 році сколихнув всю країну, отримав одразу дві комунікаційні нагороди:
- SABRE Awards — «Ukraine and Other Independent States» — за ефективну публічну комунікацію. У фіналі Miller конкурував із сильними проєктами від Philips Ukraine з Be-it Agency та VAFO Group з WARTO.
- IN2 SABRE Awards — «Real-time Engagement (Crisis and Issues)» — за інноваційне використання медіа у кризових ситуаціях. Тут компанія випередила, зокрема, Stellantis з MARCO та спілку оркестрових музикантів Чехії з агентством Adison.
Окрім того, комунікація Miller увійшла до ТОП-5 найкращих комунікаційних кампаній року в Європі за версією Platinum SABRE Award for Best in Show — головної нагороди, яку присуджують серед переможців усіх категорій.
За підсумками голосування журі, Miller посіла друге місце, поступившись лише масштабному мультибрендовому проєкту Piece Of Me від голландської телеком-компанії KPN, реалізованому за участі семи комунікаційних агенцій.
Цей успіх — не лише визнання роботи однієї команди, а приклад того, як ефективна комунікація може стати інструментом захисту прав постраждалих та прозорості правосуддя. І водночас — поштовх до використання нових комунікаційних стратегій для юридичного ринку.
Публічність комунікації в цій справі та її результат — це те, що відновлює віру в справедливість, те, що найкращим чином виховує суспільство і дає сигнал ймовірним злочинцям, що в Україні такі речі не залишаться поза увагою. Публічна комунікація не тільки забезпечила постраждалій право на правосуддя, а й безумовно допомогла багатьом іншим дівчатам, бо можливо публічність цього кейсу стане запобіжником подібним випадкам.