15 Лип 2024, 15:25

«Секс та місто» та теорії Зигмунда Фрейда: як робити крутий контент 

Мистецтво та маркетинг завжди були дуже сильно пов’язані між собою, проте у стрімкому світі розвитку соцмереж творчість починає виходити на перший план. Як правильно черпати натхнення у творчості, чи потрібно співпрацювати з митцями та чому важливо дивитися серіали, щоб робити крутий контент? Усі ці питання розбирає Дар’я Сальнікова, власниця SMM-агенції Better call Daria. 

Інтеграція мистецтва у маркетинг — не нова ідея

Залучити увагу споживача в сучасному світі стає дедалі важче й дорожче. Бізнесу потрібно привертати до себе увагу, викликати емоції і на додаток не просто задовольнити потреби аудиторії, а й відповідати її цінностям. Погодьтеся, задача явно з зірочкою.

На допомогу тут приходить мистецтво. Адже доведено, що звертати увагу та сприяти відгукам воно може краще за все.

Зміцніть бренд роботодавця, використавши ефективні стратегії управління талантами понад 30 HR-лідерів на HR Wisdom Summit.

17 липня понад 30 спікерів з Райффайзен Банку, DTEK, ArcelorMittal та інших великих компаній поділяться дієвими практиками розвитку команди, адаптації ветеранів у робоче середовище та використання інновацій.

Забронювати участь

Мистецтво взаємодіє з людьми у 5 різних способів:

  • звертається до органів чуття (сенсорно);
  • викликає емоції (емоційно);
  • знайомить з новими ідеями та наводить на думки (когнітивно);
  • надихає на дії;
  • викликає почуття спільності та причетності.

Завдяки цим механізмам створюються круті рекламні кампанії, окремі спецпроєкти чи навіть формується брендинг. Ця ідея не нова, і вона працює. До того ж, зі стрімким розвитком соцмереж вона набула нових проявів та форматів, сьогодні ми поговоримо саме про них.

Контент як кіномистецтво 

Впізнаваність одного витвору мистецтва сприяє впізнаваності іншого. Нам подобається бачити «щось знайоме» й дивитися на інтерпретації улюблених історій, саме тому знімаються рімейки чи записуються кавери на пісні. Це можна використати і для контенту. Гарний приклад — інтерпретації сюжетів з «Один вдома» під контент різних брендів чи створення власного мінісеріалу — оммажу від CHER’17 на «Секс та місто», що своїми результатами підтвердив влучність ідеї, адже загальні перегляди кампанії склали понад 6 млн. Також те, що подібний підхід працює, підтверджує й відео зі збором Курган і Агрегат у стилі культового серіалу «Пуститися берега», завдяки якому за 3 години вдалося зібрати понад 1 млн грн.

@cher17.ua

Всі ми трохи Саша, коли справа стосується взтуття 👠 #cher17

♬ оригінальний звук – CHER’17

Нотатки:

Людській психіці властиво несвідомо переносити раніше пережиті почуття і ставлення до однієї людини на інших людей чи ситуації. Цей феномен вивів Зигмунд Фрейд, і він називається ефектом трансферу. Таким чином, особисте ставлення до твору мистецтва може транслюватися на об’єкт реклами. При цьому рекламований продукт чи послуга сприймається вже не сам по собі, а у співвідношенні з витвором мистецтва. Через певні проєкції реклама набуває сенсу, зачіпає почуття та розбурхує уяву, а покупка стає культурною цінністю.

Переосмислення творчості 

Переосмислення сенсів у творчості все більше набирає популярності. Шедеври надихають на створення нових шедеврів, що зі свого боку надихає інших митців на їх перевтілення в інші види мистецтва.

Так один із найпопулярніших художників сучасності Девід Хокні надихнувся шедевром Анрі Матісса для створення своєї картини “The Dancers II”, а українська дизайнерка Люба Макаренко, надихнувшись вже цією концепцію, створила колекцію SAYYA SS’2. SMM-команда своєю чергою влучно інтегрувала шедеври мистецтва у контент бренду.

Нотатки: 

Попри те, що мистецтво з кожним роком стає ближчим до аудиторії та доступнішим, зв’язок із ним все одно вважається чимось елітарним і притягує більш платоспроможну аудиторію. Вдало інтегрувавши мистецтво у свій контент, ви зможете зачепити ту аудиторію, яка розділяє ваші цінності та принципи.

Колаборація з митцями 

Ідемо далі. Надихатися всесвітніми шедеврами, це, звісно, добре, проте мистецтво йде далі, і у світі багато творців-сучасників, готових до колаборації. Як її реалізувати? Наприклад онлайн-рітейлер Fabo провів паралель між доглядом за собою і створенням картини й перетворив це у крутий збір у колаборації з художником Артуром Солецким.

Відповідає цінностям бренду? Так! Зрозуміло аудиторії? Так! Надихає? Так! Виділяється серед інших? Ну звісно, ще й робить добру справу! 

Комедія — теж мистецтво 

Коли ми говоримо про творчість, слід пам’ятати і про театральне мистецтво, а саме про комедійний жанр. Із розвитком TikTok у цього напрямку стався новий етап розвитку, який подарував нам блогерів, яких по праву можна вважати митцями комедійного жанру. Співпраця з ними відрізняється від класичних кампаній з інфлуенсерами, де впізнаване обличчя зірки додає впізнаваності бренду чи від більш свіжого формату співпраці з UGC-креаторами, де користувацький контент сприяє довірі до компанії. Співпраця з блогерами-коміками допоможе вашому бренду набути самобутності, продемонструвати свої переваги через творчий та унікальний підхід інфлуенсера та урізноманітнити ваш контент. Щобільше, подібний контент збирає в середньому у 20-30 разів більше залучення за інші корпоративні публікації.

Контент — це вже окремий вид мистецтва 

Так, створення контенту стрімко набуває розвитку, і кожне фото чи відео в Instagram вже стає окремим артом. Взяти, наприклад, парочку Young Emperors, які створюють фешн контент із сюрреалістичною подачею. Пропустити його неможливо, тому зрозуміло, чому відомі бренди обирають їх для колаборацій і залучають у створення власного контенту. Подібна подача точно привертає увагу і збирає мільйонні охоплення.

Творчі спецпроєкти

Зробити спецпроєкт із лідером думок — це одне, а подати його творчо і зробити з нього серіал — це зовсім інше. Бренд Kacharovska бере всі засоби старого кіно для створення своїх серій-інтерв’ю й отримує стилістику, яка точно по душі його клієнтам. Залежно від випуску відео даної серії набирають у середньому у два рази більше переглядів, ніж інші відео на сторінці бренду.

Творчі засоби у контенті

Ми всі з вами ще зі школи знайомі з набором стандартних художніх літературних засобів: метафори, епітети, оксюморони та т.і. Проте використовувати їх можна не тільки в копірайтингу, а й у візуальному контенті. Наприклад, за допомогою персоніфікації у роликах Trentini предметам інтер’єру надаються властивості живих людей, які танцюють, ходять на вечірки й комунікують між собою.

Подібний художній засіб допомагає продемонструвати функціональні характеристики ламп у нестандартній формі.

Що можна зробити вже зараз, щоб додати трішки арту у ваш контент? 

  • Подивитися (чи згадати) культові фільми та серіали та подумати, які всім відомі сцени чи історії можна адаптувати під ваш бренд;
  • Зайнятися пошуком талантів: креативних фотографів, відеографів, художників чи музикантів, чиє бачення лягає в концепцію вашого бренду. Нестандартне артвідео, брендова пісня чи, може, серія дописів, намальована українськими художниками для вашого бренду — чим не креативна ідея?
  • Подумайте, кого з креаторів чи коміків ви можете залучити для створення спільного відео. Придумали? Дійте!

Згадайте вже відомі твори мистецтва та художні засоби зі шкільних уроків й подумайте, як ви можете їх переосмислити чи інтегрувати ваш бренд у них. Подібних прикладів в історії реклами вдосталь, вам залишилося знайти свій стиль.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео