Україна зіткнулася з безпрецедентною проблемою — великі території заміновані та непридатні для життя. Станом на початок 2025 року 138 503 км² України залишаються замінованими — це 23% території країни. Це процес, який може зайняти десятиліття та вимагатиме мільярдних інвестицій. Важливо діяти вже зараз, аби українці на деокупованих територіях та поблизу лінії фронту мали можливість жити безпечно.
Київстар як соціально відповідальний бізнес ще у 2023 році обрав для себе фокусним напрям розмінування і спільно з фондом «Повернись живим» реалізовує КСВ-ініціативи під парасолею «Нам тут жити». Безпечні землі — це основа для відбудови громад, повернення бізнесів, відновлення економіки та забезпечення зв’язку, який є критично важливим для країни.
Від ідеї до реалізації
Першу спільну ініціативу Київстар та «Повернись живим» з розмінування країни «Нам тут жити» було запущено у 2023 році. Тоді вдалося зібрати 180 млн грн для саперів Сил підтримки ЗСУ та реалізувати комплексний проєкт із забезпечення військових транспортом й спорядженням.
Результати першого проєкту вражають: наприклад, тільки силами бійців 808-ї окремої бригади підтримки було виявлено та знищено понад 2000 вибухонебезпечних предметів і розміновано понад 17 000 гектарів землі в Херсонщини.
З огляду на ці результати, у 2024 році було запущено другий етап — «Нам тут жити 2.0». Основний фокус — технології: роботизовані комплекси, дрони, пікапи та інше необхідне обладнання для саперів. Мету перевершили — зібрали понад 106 млн грн для чотирьох бригад Сил підтримки ЗСУ.
Цей проєкт був не тільки про розмінування та збереження життям військових, а й про підтримку української економіки. Закуповували наземні роботизовані комплекси «Терміт» та «Тарган», а також дрони Vampire — усе українського виробництва. Обладнання вже передано саперам, аби вони могли швидше та безпечніше розміновувати нашу країну.
Сила в єднанні заради спільної мети
Головною особливістю проєкту «Нам тут жити 2.0» стала синергія бізнесу, суспільства та держави. Фонд верифікував запит від військових, пропонував комплексну допомогу та координував закупівлі. Київстар зробив свій благодійний внесок, підтримував проєкт комунікаційно та закликав своїх абонентів донатити. Міністерство економіки України виступало інформаційним партнером проєкту. Завдяки спільним зусиллями вдалося перевершити мету ініціативи, що дозволить закупити додаткове обладнання для військових.
Як збирали гроші:
- 35 млн грн — внесок абонентів, які підключали Суперсилу «Допомога ЗСУ» або SMS-підписку;
- 18,2 млн грн — донати небайдужих українців;
- 3,9 млн грн — підтримка соціально-відповідального бізнесу;
- 50 млн грн — внесок Київстар: 30 млн на старті проєкту та ще 20 мільйонів згодом, аби посилити збір та пришвидшити передачу техніки військовим.
Нові формати комунікації як ключові елементи фандрайзингу
Коли розробляли комунікаційний план проєкту «Нам тут жити 2.0», то одразу розуміли, що це буде кампанія формату 360°, й доволі довгострокова. Адже наша ціль — не тільки говорити про проблематику та проєкт, а й робити фандрайзинг.
Окрім традиційних каналів, значну роль відіграли креативні механіки залучення аудиторії. Проєкт орієнтований на зовнішніх та внутрішніх стейкхолдерів: абонентів Київстар, бізнес-партнерів, державні інституції та небайдужих українців.
Стартувала кампанія іміджевим роликом про «Недоступну красу України», яку показали на телебаченні, YouTube та інших діджитал-каналах. Відео навіть потрапило в США: на зустріч діаспори в Українському домі.
Підтримали лонч проєкту на радіо, рекламою в Укрзалізниці, PR-підтримкою з новинами на ТБ й медіа, інтеграціями в подкасти та ранкові шоу, SMM-підтримкою, тощо. У цьому проєкті ще більш плідно працювали в напрямку influencer marketing: стрими на YouTube, публікації та мікробанки інфлюенсерів в Instagram, Х та TikTok — нові формати та підходи, які дали свій великий внесок, як інформаційно, так і фандрайзингово.
Не могли оминути інтеграцію «Нам тут жити 2.0» і в офлайн-заходи, у яких Київстар виступав партнером: інтерактивна фотозона на концертах гурту Океан Ельзи, участь у профільних та бізнес-івентах, інфозона про проєкт в ритейл-магазинах Київстар.
Завдяки цим каналам та оновленим форматам кампанія охопила понад 32,5 мільйони людей за 7 місяців. Але головне — це результат: сапери отримали необхідне обладнання, яке допоможе їм швидко та безпечно розміновувати нашу країну.
Правила ефективних КСВ-ініціатив
За час повномасштабної війни український бізнес довів, що може бути не просто донором, а й активним учасником змін. У партнерстві з надійними фондами та організаціями створюються ініціативи, що мають довгостроковий ефект та сприяють безпеці країни.
Київстар постійно підтримує військо, і особливо, українські технології та розробки, що рятують життя військових та цивільних. Так нещодавно разом із фондом «Повернись живим» запущено проєкт з навчання військових — «Нам тут жити: Школа операторів наземних дронів “Варан”». Ініціатива є логічним продовження проєкту «Нам тут жити 2.0», що підтверджує стратегічний підхід Київстар до підтримки української армії.
Проєкти «Нам тут жити» — це не разова акція, а системна робота, що спрямована на посилення безпеки країни. Це ще один доказ того, що постійна підтримка армії — це не епізодичні ініціативи, а довготривала відповідальність бізнесу перед країною та її майбутнім.