Медіагроші під час війни: 4 нестандартні способи монетизації в українських онлайн-ЗМІ
31 Сер 2022, 09:00

Медіагроші під час війни: 4 нестандартні способи монетизації в українських онлайн-ЗМІ

З початком повномасштабного вторгнення медіаринок України відчув різке падіння доходів. Згідно з дослідженням IAB Україна, 74% рекламних агентств та 70% рекламодавців припинили свою діяльність з початком війни. Багато хто досі не може вийти на довоєнний рівень. Це ставить редакції перед непростим викликом: зберегти команду та якісну журналістику в умовах гострого браку фінансів.

У нашому огляді експерти компанії Membrana Media та інтернет-видання «Обозреватель» розповідають про чотири нестандартні підходи, які українські онлайн-ЗМІ використовують як альтернативний спосіб збільшення монетизації.

1. Подяка авторам

Українське онлайн-медіа про технології та підприємництво Speka запустилося менше року тому. Російське вторгнення застало проєкт на етапі раннього розвитку. Але редакція знайшла оригінальний спосіб підтримати команду: на сайті під кожним матеріалом з’явилася можливість подякувати безпосередньо автору статті, що сподобалася. Натиснувши кнопку «Подякувати», читач може обрати прийнятну суму та переказати її на рахунок редакції через LiqPay. У платежі автоматично вказується, кому спрямована подяка, а 20% від суми донатів перераховуються на потреби ЗСУ.


2. Доходи від відеомонетизації

Онлайн-видання «Обозреватель» збільшує прибуток за рахунок використання нового інструменту — відеореклами. Спільно з партнером — компанією Membrana Media — видання впровадило відеоплеєр, який дозволяє переглянути контент у зручному для читача форматі.

Співпраця уже принесла фінансові результати.

Ми з обережністю й у кілька етапів запускали цей продукт, зважаючи на його новизну на ринку. Але вже за перші місяці сумніви розсіялись — продукт справді позитивно вплинув на багато показників, а дохід перевищив очікування. Уже з першого місяця ми отримали додатковий дохід, за рахунок якого змогли покрити зарплати кількох десятків журналістів. Особливо це відчувалося на початку війни, коли багато контрагентів затримували або взагалі скасовували оплати.
Михайло Кривда
генеральний директор Obozrevatel.com

Наразі частка відеореклами у загальній структурі доходів видання становить близько 40%.

Інструмент дозволяє не лише збільшити фінансові надходження, але й поліпшити користувацькі метрики сайту. «Аудиторія позитивно реагує на відеоплеєр Membrana Media. Користувачі довше залишаються на сайті, підвищуються позиції наших матеріалів у пошукових системах. Більше того, ми отримуємо додатковий трафік від Google Discover, що дуже важливо для новинного ресурсу», — розповідає Михайло Кривда.

Відеоплеєр Membrana Media уже зарекомендував себе на ринку. «Такого продукту раніше не існувало. Він з’явився саме тоді, коли ЗМІ дійсно потрібно було виживати під час війни. Наш інструмент допоміг таким великим онлайн-ЗМІ України, як НВ, 24 канал, Українська правда, 1+1, посилитися, зберегти незалежність та продовжувати тримати планку», — каже СЕО Membrana Media Михайло Кудрявський.

3. Створення спільноти

Онлайн-видання «Українська правда» запустила ініціативу з розвитку однойменного клубу. Учасники спільноти «Клуб «Українська Правда» за невеликий регулярний донат отримують безліч додаткових переваг. Наприклад, заглянути «за лаштунки» одного з найавторитетніших видань України та взяти участь у відкритій редакційній планерці. Або запропонувати власні ідеї для майбутніх статей. За словами самої редакції, підтримка Клубу дозволила зберегти команду та продовжити роботу в повному обсязі, не обираючи, проводити журналістське розслідування чи витратити ресурси на інтерв’ю.

4. Збір донатів

Краудфандинг як інструмент фінансування відомий у світі досить давно. Найчастіше цим засобом колективної підтримки користуються представники креативних професій, стартапи, благодійні організації, екоактивісти та багато інших. Віднедавна цей інструмент став корисним і для українських онлайн-ЗМІ. Наприклад, ділове видання The Page додало можливість підтримати редакцію через краудфандингову платформу Patreon. На початку кожної статті читачі бачать кнопку «Become a patron». А при переході на платформу можна обрати відповідний формат підтримки.

Альтернативні джерела доходу забезпечують для українських ЗМІ значну фінансову підтримку. «За нашими спостереженнями, за останні півроку медіа стали більш відкритими до нових способів монетизації. Ще в січні складно було уявити, що хтось зі ЗМІ погодився б на такі сміливі експерименти, як тестування нового рекламного інструменту чи збір донатів. Але практика показала, що нестандартні способи монетизації можуть допомогти медіа зберегти команду та лишитися незалежними навіть в умовах війни», — резюмує СЕО Membrana Media Михайло Кудрявський.

Дізнайтеся більше про монетизацію онлайн-ЗМІ в дайджесті від Membrana Media.

Підписатися на дайджест

Розкажіть друзям про новину