Медіааналітика іноземних благодійних організацій в Україні
12 Сер 2022, 13:30

Медіааналітика іноземних благодійних організацій в Україні

Слово «війна» до 24 лютого з’являлося в текстах 33 рази за день, а після — 811 (+2,361%)

Команда LOOQME продовжує дослідження медіаполя у різних сферах. Минулого разу ми проаналізували згадки дев’яти найбільших благодійних фондів України. Цього разу ми зібрали 102 660 згадок про сім найбільших іноземних благодійних організацій, що діють в Україні. 

Пікове охоплення — 45 мільйонів

Лідером став Червоний Хрест, який охопив майже половину всього медіаполя за кількістю згадувань і ⅔ охоплення аудиторії завдяки численним появам на телересурсах.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь

Дивлячись на динаміку публікацій, бачимо, що до 24 лютого в середньому на день у медіаполі було 250 згадок усіх фондів. Після 24 лютого показник зріс майже втричі і становить 676 публікацій на добу.

Пік згадок припав на 8 березня — 2195 публікацій, причому у 77% з них згадується Червоний Хрест. Найбільше потенційне охоплення також зафіксовано 8 березня. Тоді воно досягло 45 мільйонів.

Загалом після повномасштабного вторгнення середнє потенційне охоплення становить 5,1 млн на день.

Ми бачимо, що всі організації збільшили кількість публікацій (найбільший зріст стався в ООН (Управління Верховного комісара ООН у справах біженців)). Охоплення також зросло в усіх організаціях, крім Норвезької ради у справах біженців (NRC).

Динаміка показує, що загальні піки публікацій пов’язані здебільшого зі згадками про Червоний Хрест. 8 березня Червоний Хрест згадувався в більшості видань в епізодичній ролі, але найгучнішим скандалом тоді стало те, що «організація заборонила наносити емблему на евакуаційні машини. Дуже впливові люди вирішили поставити хрест на українцях».

  • Пік власної активності Червоного Хреста припадає на березень та травень 2022 року. ЮНІСЕФ, Організація Об’єднаних Націй та Фонд Карітас України були дуже активними у медіаполі в березні, але згодом кількість згадок зменшилася.
  • Міжнародна організація з міграції (MOM) та Норвезька рада у справах біженців (NRC) активізувалися у травні 2022 року.
  • Якщо розглядати частку в медіаполі, то бачимо, що на початку року лідером за показниками був ЮНІСЕФ через кількість згадок в українських ЗМІ.
  • Організація Об’єднаних Націй (УВКБ ООН), яка посідає третє місце в загальному рейтингу, у січні була на передостанньому місці.
  • Всесвітня продовольча програма ООН була на третьому місці в січні, але опустилася на четверте в загальному заліку через зменшення кількості згадок у лютому-березні 2022 року.

Тональність згадок фондів можна охарактеризувати як нейтрально-позитивну. Негативні згадки займають лише 2,5% медіаполя.

Основні теми медіаполя: до і після повномасштабного вторгнення

Модель LDA текстів до повномасштабного вторгнення показує, що окремою темою медіапростору була допомога армії у зв’язку з війною на сході України, а також вакцинація та допомога хворим (особливо людям, які хворі на рак).

Після 24 лютого інформаційні простори фондів були переформатовані на допомогу Україні через напад росії.

Хмари слів та оточення фондів

Загальну хмару слів складають терміни, пов’язані з роботою благодійних фондів під час війни: «Україна», «українець», «допомога», «війна», «діти». Слово «війна» до 24 лютого з’являлося в текстах 33 рази за день, а після — 811 (+2,361%).

А от слово «діти», яке до початку повномасштабної війни займало 2 місце, після опинилося на 6 місці. Вакцинація, яка до війни була на третьому місці, після розмістилася на 581 і згадується в середньому 3 рази на день. Негативний приріст отримали слова, пов’язані з вакцинацією: «поліомієліт», «доза», «вакцина», «щеплення», «covid19», «пандемія», а також «церква», «Донбас», «щастя», «Медведчук», «USAID».

Унікальні слова з хмари слів показують, як змінилося інформаційне поле після 24 лютого. Слова «переміщений», «Азовсталь», «внутрішньо», «вторгнення», «грошовий», «виплата», «отримання», «порт», «завод», «захисник», «Азов», «шок», «санкція», «ракета» опинилися вгорі. До війни топовими словами були «Донбас», «коронавірус», «ОРДЛО», «молоді», «параліч», «вірус», «Мінськ», «Омікрон», «поліомієліт», «Pfizer».

Найближче оточення слова «фонд» складають «ООН», «ЮНІСЕФ», «дитячий», «доброчинний», «благодійний», «Карітас», «Сovax», «глобальний», «допомога», «майбутнє», «Україна».

Середовище найбільших іноземних фондів, що діють в Україні, містить слова, пов’язані з назвами фондів та їхньою діяльністю.

Унікальні слова з середовища для:

  • Фонду Карітас України: Полтава, католицька, Шелокова, Харків, Івано-Франківськ, Коломия, костел, Мукачево;
  • МОМ (Міжнародна організація з міграції): стосуватися, ветеран, відданий, здійснити, впровадження, пандемія;
  • Норвезька рада біженців (NRC): ризик, рада, зайнятість, незалежна, криза, стратегія, питання, громадянин, інфографіка;
  • Червоний хрест: допомогти, евакуація, покидьки, привести, показати, запитати, США, організувати, розмістити, медичний, лікарі;
  • UNICEF: Данія, війна, Молдова, доставлено, відносно, Світлана, доставлення, спілкування, вода, дитячий;
  • Організація Об’єднаних Націй (УВКБ ООН): кошториси, щеллер, підписаний, Жовква, новини, кордон, ремонт, вказувати, проводити;
  • Всесвітня продовольча програма ООН: бізнес, комісар, світ, злітна смуга, їжа.

Розкажіть друзям про новину