07 Лют 2023, 10:30
PR

«Розпуста, SMM буде горіти у котлі»: розбір норовливої комунікації МАМА МАНАНА

Днями спільноту сколихнула SMM кампанія столичного закладу МАМА МАНАНА. Сексизм, об’єктивація жіночого тіла, аморальність — такі обвинувачення лунали в адресу закладу.

MMR взяв коментар щодо мети кампанії у бренд-менеджерки ресторану Ярослави Гончар, а також розібрав кейс на предмет доречності та можливих репутаційних ризиків разом із Олесею Чорною, консультанткою з маркетингу, CMO Gastrofamily, Сергієм Дідковським, PR-стратегом, та Сергієм Біденко, репутаційним та антикризовим радником Bayka.Agency.

Ярослава Гончар, бренд-менеджерка МАМА МАНАНА, оперативно вийшла на зв’язок і на запитання редакції MMR про мету, закладену в кампанію заходу, розповіла, що «наші соцмережі завжди були платформою для комунікації з нашими гостями. Ніяк не місцем розміщення реклами або продажів нас як продукту. Там ми передаємо атмосферу, ділимося нашими емоціями. 

Профіль Мами Манани — це щоденник молодої жінки. Сильної, незалежної, самодостатньої. Вона не соромиться виражати свої думки, відстоювати свою позицію.
Ярослава Гончар
бренд-менеджерка МАМА МАНАНА

Профіль Мами Манани — це щоденник молодої жінки. Сильної, незалежної, самодостатньої. Вона не соромиться виражати свої думки, відстоювати свою позицію. Вона гостра на язик, має свою думку, яка не завжди співпадає з думкою суспільства. Вона не хоче подобатися всім і не має наміру транслювати позицію великого загалу».

«Асоціації виникають у результаті домовленості між людьми. Якщо люди один із одним, не зговорюючись, домовились про «МАМА МАНАНА — це сімейні цінності», то так воно і є. Проте в контексті бренду асоціація — це сума дій, які створюють співробітники цього бренду. Якщо раніше вони комунікували сімейні цінності, а наразі вирішили їх змінити, то мають бути готовими до зміни ЦА. Або вони провели дослідження, в результаті якого дізнались, що їх аудиторія бажає змін. І вирішили змінитись разом із ними», — коментує кейс із точки зору кореляції візуальної складової позиціонуваню Сергій Дідковський, PR-стратег.

Навіщо іти в гламур та італійщину, коли місце top of mind ресторану грузинської кухні ще не зайняте.
Олеся Чорна
консультантка з маркетингу, CMO Gastrofamily

«Із мережею МАМА МАНАНА все просто: грузинська кухня, ресторан із класним сервісом у столиків та хостес, це добре відомий бренд, що пережив кризи, карантини та відкриває нові заклади у війну, це доставка, врешті-решт, це не сісти без бронювання у вихідні, бо повна посадка. Навіщо іти в гламур та італійщину, коли місце top of mind ресторану грузинської кухні ще не зайняте?», — запитує Олеся Чорна, консультантка з маркетингу, CMO Gastrofamily.

Пости МАМА МАНАНА викликали в багатьох читачів негативні асоціації. Можливо, у ресторані не врахували тригерну ситуацію довкола «п’яних вечірок». Дехто з коментаторів угледів у віжуалах на сторінці ресторану схожість із фотографіями з тих сумнозвісних подій.

Контекст потрібно враховувати завжди. Особливо в нашому суспільстві, яке і до 24 лютого обожнювало срачі.
Сергій Дідковський
PR-стратег

Сергій Дідковський говорить, що «контекст потрібно враховувати завжди. Особливо в нашому суспільстві, яке і до 24 лютого обожнювало срачі. А наразі психологічний стан, як я вважаю, погіршився. Відтак людина ще більше шукає варіанти для каналізування своєї агресії. Під гарячу руку потрапляють усі, хто хоч краплю не відповідає умовним суспільним нормам. Суспільні норми (або «суспільна мораль») в Україні наразі динамічні. Що було прийнятне вчора, те викликає обурення сьогодні».

Погоджується з колегою і Олеся Чорна: «Бізнес має памятати, що соцмережі — це майданчик для спілкування з користувачами з метою формування сприятливого сприйняття. Якщо бізнес зневажає соціально болючі теми та живе у своїй «гедоністичній» бульбашці, то, очевидно, отримує ляпас у відповідь».

Як моніторить і реагує на думку аудиторії МАМА МАНАНА, розповіла Ярослава Гончар: «Наша компанія гостро засуджує будь-які прояви сексизму/об‘єктивації/дискримінації й тому подібного. Що стосується всього вищезгаданого на адресу жінок, у нашій компанії ЦЕ НЕМОЖЛИВО. Хоча б тому, що 90% співробітників — дівчата. Ледь не весь керівний склад — жіночої статі. І це не кажучи про команду PR, де виключно жінки.

Звичайно, ми не ідеальні і не плануємо такими бути. Якщо ми помилилися, нам надали факти, а не оцінюючі судження — ми завджи приносимо свої вибачення. Але робити пости, які мають подобатися всім, — не для нас». 

Кажучи відверто, вибачилися перед обуреною аудиторією в МАМА МАНА вельми цікавим способом.

MMR попросив Сергія Біденко, репутаційного та антикризового радника Bayka.Agency, проаналізувати текст публікації:

Відповіді сміливі. Очевидно, що компанія розуміє комунікаційні ризики та йде вперед. Отже, компанія проголосила свій маніфест. Чи погоджуватися з ним або ні — справа кожного. Що точно не варто робити, так це давати оцінку емоціям читачів. Адже насправді ніхто не знає, що людина відчуває всередині. Тому невірно пояснювати читачам, що вони «відчувають» і наскільки ці відчуття «невірні». Чимало людей образились і мають на це право. Одне з ключових правил в таких ситуаціях: помилився — вибачся і працюй далі. Гадаю, що все ж таки ця ситуація — не криза. Можливо, скоро зійде нанівець. Я б на місці компанії не драконив зараз суспільство новими провокаціями. Та, схоже, там вирішили інакше — приборкувати «пожежу» новим «вогнем». А це — небезпечно.
Сергій Біденко
репутаційний та антикризовий радник Bayka.Agency

На момент публікації на Facebook-сторінці МАМА МАНАНА з’явився ще один пост, героєм якого став відомий стендап-комік Слава Бу. В закладі все ж таки вирішили «подраконити» аудиторію і потримати емоційний накал. Чи матиме така публічна тактика вплив на реальні показники бізнесу — невідомо, а от репутаційної шкоди вочевидь може завдати.

Тренди ресторанного маркетингу 2023

Також MMR попросив експертів озвучити актуальні тренди ресторанного маркетингу.

Сергій Дідковський:

Демократизація, орієнтація на продукти українського виробництва, космополітичність. Тому що менше грошей, потрібна підтримка локальних виробників, а смаки українців розширюються.

З одного боку — ще більше людей побачило світ (перша суттєва хвиля була після безвізу, тепер друга). Чоловікам дуже складно перетинати кордон, а хочеться гастрономічного різнобарв‘я.

Олеся Чорна:

Комунікація на більш вузькі сегменти аудиторії з більш високим залученням. До прикладу телеграм-канали шефів, рестораторів або закладів, що ледь налічують тисячі підписників. Але ці підписники — адвокати брендів, отже для них не треба вигадувати особливих оригінальних креативних концепцій — достатньо просто регулярно дітилися тим, чим живе заклад.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео