Маркетинг 2023, переживши стан невизначеності періоду початку повномасштабного вторгнення, долає усі виклики, здобуваючи можливості й формуючи чітку патріотично-переможну тональність.
У світі, де швидкість є нормою, українці перевершують стрімкий вектор адаптації до постійної зміни споживача.
Наталія Головачко, комунікатор та маркетолог з більше 15 років досвіду, засновниця Marketing Club Lviv, СЕО&founder Marketing Agency FAЙTA, проаналізувала основні тренди цього року, які формують ландшафт українського маркетингу, комунікацій та розвитку підприємництва.
1. Бренд торує шлях до Перемоги
Підтримка Збройних сил цьогоріч стала у фундамент комунікації та кампаній кожного бренду, що прагне жити в хмарі думок українського споживача. Тут фактично «пан або пропав». Ті, хто не отримав конотації «ТМ підтримує ЗСУ», емоційно, а часто і фінансово, в мінусі. Згідно з дослідженням компанії Gradus Research, проведеного у червні 2023 року, найбільш емоційно зарядженими тематиками для комунікації брендів є згадування волонтерства — 84% респондентів, благодійності — 78% та ЗСУ — цю тематику вважають доречним контентом для брендів 67% українських споживачів.
2. Автентичність, українськість
Комунікація Made in Ukraine — ефективний засіб просування брендів, як всередині країни, так і на світовому ринку. Якщо до початку великої війни українські стартапи соромились та приховували своє походження, цьогоріч, згідно аналітики GLOBAL SOFT POWER INDEX, така генеза увійшла у ранг первинного позитивного сприйняття. Україна посіла 37 місце зі 121 країн світу загалом та 19 місце за рівнем впливовості сприйняття національних брендів.
3. Персоналізація
Нарешті похований принцип опису цільової аудиторії як широкого океану «жінки 25-45 років». На заміну з’явилося десятки джерел: жінки-матері немовлят, цінністю якої є опіка і турбота, жінки, сфокусованої на бізнесі, пріоритети якої оперативність, клієнтоорієнтованість, вигода фінансових показників, та жінки егоїстки, яка любить себе і не пробачає неповаги до свого тіла, волосся, нігтів. Найцікавіше, що ці три жінки можуть бути єдиною Оксаною, котра мислить масштабно і в кожному з напрямків цінує окремі бренди.
4. Персональний бренд
Крізь призму власного іміджу й репутації засновники транслюють цінності бренду й компанії. Споживачі віддають перевагу спілкуванню з реальними людьми, а не бренд-героями. Людина довіряє людині.
5. Використання керованої аналітики і ШІ
Аби створити найбільш релевантний і привабливий досвід для споживача. Таким чином хмара даних профілює створення контенту, який відповідає інтересам та потребам конкретної Оксани. І цілеспрямований маркетинг для неї діє ефективно.
6. Домінування відео контенту
Цьогоріч аудиторії стали ще більш відкриті до відеоспілкування. Вони хочуть, аби бренд про себе наговорив, і готові почути/побачити його родзинки, відмінності, огляди. Тут перемагає короткий контент, особливо TikTok та Instagram Reels.
7. Соціальна відповідальність
Споживачі продовжують перейматися соціальними проблемами. Бренди, які працюють у цих напрямках, комунікують про результати своїх дій, здобувають прихильність та похвалу.
8. Оптимізація голосового пошуку
Зі збільшенням використання пристроїв із голосовою активацією оптимізація вмісту для голосового пошуку стає надзвичайно важливою для діджитал маркетингу.
9. Зростання інтерактивного вмісту
Такого як вікторини, опитування, доповнена реальність, підвищують залучення користувачів. У цьому ж океані можливостей і гейміфікація — відзнаки, підвищення рівнів, титули — додатковий стимул утримування уваги та тривалої взаємодії. Вони створюють павутину емоційного зв’язку з брендом, заохочують ділитися досягненнями взаємодії, тим самим підвищують рівень впізнаваності бренду.
10. Customer Experience
Це винятковий досвід клієнта — від безперебійної онлайн-взаємодії до персоналізованої взаємодії після покупки. Людина довіряє людині, тому ефект від досвіду конкретного користувача набуває снігової лавини — кожен наступний відвідувач хоче бути таким, як Оксана із власною унікальної добіркою товарів, рекомендацій та сервісів.
Підсумовуючи, основними напрямками, які стануть помічні маркетологу 2024 є людськість, емоційність та відчуття власного споживача. Чим ближче ви торкнетеся портрету своєї «Оксани», тим вищою стане конверсія, означена лояльністю, вдячністю, рекомендаціями. Будьте першим!