«Культура vs війна»: ефективна культурна дипломатія, яка збирає мільйони для військових
21 Жов 2024, 14:38
PR

«Культура vs війна»: ефективна культурна дипломатія, яка збирає мільйони для військових

Сказати так голосно, щоб почули аж за океаном. А ще краще — показати. Український гурт «Антитіла» вирушив до Америки, щоб презентувати документальний фільм «Culture VS War» про перший рік повномасштабної війни в Україні.

Американці та українці у громадах Філадельфії, Бостона, Нью-Йорка, Чикаго, Міннеаполіса та Вашингтона збиралися на перегляди фільму та живе спілкування про війну в Україні. Так гурт Антитіла зібрав 10 млн грн, що були передані спецпідрозділам української розвідки.

Діячі культури — це потужні рупори, їх слухають, їм вірять, за ними йдуть мільйони. Тому Асоціація «Дивись українське!» за підтримки Благодійного фонду «МХП — Громаді» об’єдналась з митцями у проєкті «Культура vs війна», щоб через їхні історії боротьби у війні розказати правду про злочини рф.

Culture vs War

Проєкт був ініційований Асоціацією «Дивись українське!» у квітні 2022 року та підтриманий фондом «МХП — Громаді». У серії документальних фільмів відомі діячі культури розповідають від першої особи історії власної участі у війні. У короткометражних фільмах-новелах глядачі бачать задокументовані історії боротьби митців, їхні світоглядні міркування та роздуми про культурні цінності українців, що допомагають чинити героїчний спротив агресору.

Серед героїв цих стрічок Сергій Михальчук (кінооператор, військовослужбовець ЗСУ), Ахтем Сеітаблаєв (режисер, актор, військовослужбовець ЗСУ), Сергій Жадан (письменник, музикант, волонтер), Тарас Компаніченко (кобзар, військовослужбовець ЗСУ), гурт «Антитіла» (музиканти, парамедики ЗСУ), Костянтин та Влада Ліберови (військові фотографи-документалісти).

Згодом проєкт масштабувався і до коротких новел додався повнометражний фільм. До формату повного метру, окрім героїв кіноновел, приєдналися: Михайло Іллєнко (кінорежисер, волонтер), Дмитро Лінартович (актор, військовослужбовець ЗСУ), Євген Нищук (актор, міністр культури 2014-2019 рр., військовослужбовець ЗСУ), Ярослав Пілунський (кінооператор, військовослужбовець ЗСУ) та інші.

Цитати героїв проєкту, фотографії та есе на тему проєкту увійшли до артбуку українською та англійською мовами. Проходили фотовиставки робіт кінооператора Сергія Михальчука та фотохудожників Влади та Костянтина Ліберових. На тематичних зустрічах відвідувачі спілкувалися з героями проєкту.

Закордонні події стали одним із пріоритетів проєкту, адже важливо було показати документальні докази звірств росії аудиторії поза межами України, де російська пропаганда спотворює реальність.

Фронтменами міжнародного туру проєкту «Culture VS War» стали учасники гурту «Антитіла». Після успішного першого етапу проєкту у Великій Британії команда вирушила до США. Численні зустрічі музикантів з американською громадою відбулися за підтримки фонду «МХП — Громаді» у партнерстві з фондом Revived Soldiers Ukraine та United Help Ukraine, Асоціації «Дивись українське!». Успіху та масштабу проєкту сприяли Офіс Президента України, Міністерство культури та стратегічних комунікацій України, МЗС України, ГУ комунікацій ЗСУ та Генеральний штаб ЗСУ.

Результати проєкту

Від початку реалізації ініціативи, відбулось 164 культурно-мистецьких подій проєкту «Культура vs війна» у 36 країнах світу — від США до Австралії та Японії. Премʼєра повнометражного документального фільму «Культура vs війна» відбулась до роковин початку повномасштабного вторгнення рф одразу на 21 заході у 12 країнах світу. Тож заходи відвідували закордонні журналісти, політики, дипломати.

Усі шість короткометражних фільмів проєкту розміщені у вільному доступі на YouTube каналі Асоціації «Дивись українське!», у соціальних мережах Facebook, Instagram та ресурсах партнерів. На сьогодні ініціатива «Культура vs війна» охопила понад 12 500 000 осіб.

Американський тур гурту «Антитіла» мав дві ключові мети: поширити правду про війну в Україні через мистецтво, і не менш важливу — зібрати кошти на потреби ГУР. Для благодійного аукціону музиканти привезли з собою 600 кг унікальних бойових трофеїв. Головним лотом став цілий та неушкоджений розвідувальний БПЛА «Орлан-10», що активно використовувався ворогом для спостереження та коригування артилерії. У Чикаго цей красномовний доказ майстерності українських воїнів був проданий за 15 000 доларів США. Загальна сума донатів від американських друзів склала 10 млн грн.

На зустрічах з місцевими мешканцями музиканти проводили й агітаційну роботу. Закликали українську та американську громади впливати на зміни в економічних і політичних аспектах, а також порушували питання якнайшвидшої фінансової та військової допомоги від уряду США. 

Антитіла у закритому форматі зустрічалися з представниками уряду, політиками, дипломатами, власниками бізнесу, меценатами, громадськими та культурними діячами. Музиканти спілкувалися з науковцями Гарвардського Університету. У вашингтонському Капітолії відбулися розмови гурту з сенаторами, членами комітетів з питань оборони, фінансів та державного бюджетування.

Американський тур гурту «Антитіла» — це приклад ефективної культурної дипломатії. Кампанія мала потужний відгук та дала можливість переконливо та наживо поспілкуватися з американськими політиками. 

Українські музи не мовчать, коли говорять гармати. Бо для того, щоб творити, українцям треба бути вільними. Проєкт «Культура vs війна» вкотре довів, що партнерські проєкти завжди народжують синергію з вражаючими здобутками.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео