З початком війни в Україні у 2014 році стали зʼявлятися різноманітні фонди, покликані забезпечувати потреби захисників країни й постраждалого мирного населення. Після лютого 2022-го таких організацій побільшало, адже додалося людей, які потребують допомоги.
Фонд «Вільна Україна» (Ukrainian Freedom Fund) — американська некомерційна організація, що виникла у 2014 році та поновила діяльність із повномасштабним вторгненням Росії в Україну, яка надає допомогу цивільним і забезпечує військових нелетальним спорядженням.
Завдання
Щоб фонд безперервно отримував донати від аудиторії США й Канади та міг втілювати свою місію, а допомога потрапляла безпосередньо до отримувачів, важливо комунікувати свою діяльність. Саме із цим завданням UFF звернувся до агентств групи agama: PLEON Talan, Media Direction Ukraine OMD і provid.
Рішення
Агентства підійшли до виконання завдання комплексно. І першими кроками стали:
- Розробка комунікаційної стратегії, орієнтованої на аудиторію США й Канади.
Основа всіх комунікацій — аудиторія, на яку якраз і спрямовані комунікації. ЦА розділили на такі групи:
- перша — люди, які вже підтримують Україну;
- друга — підприємці, бізнеси;
- третя — українська діаспора, люди з українським корінням.
Мета комунікації — не охопити всіх жителів США й Канаді, а зосередитися саме на тих, хто вже був дотичний до українців. Розробляючи комунікацію, спиралися на загальноприйняті стандарти розповідей про трагедії: оперували фактами, не вдаючись до мелодраматичності. І формували TоV фонду як інтонацію експерта, що допомагає Україні перемогти.
- Оновлення брендингу.
Команда provid вирішила не просто осучаснити логотип і зробити його більш зручним у використанні на різних матеріалах, а закласти в нього сенси, що відображатимуть діяльність фонду. Новий логотип не лише містить абревіатуру UFF у вигляді монограми, але й символізує крило янгола, під захистом якого перебувають українські бійці.
- Запуск системних e-mail-розсилань.
Регулярна й систематична робота зі статистикою та базою користувачів, її фільтрація до гарячої, зацікавленої аудиторії. Особливістю комунікації в цьому каналі, яка допомагає утримати аудиторію, є використання ексклюзивного контенту: історії, якими з агентством діляться військові, історії працівників фонду, важливі новини з України.
- Оновлення соцмереж і їх підтримання.
Щоб соцмережі відображали місію та сутність фонду, а також об’єднували спільноту благодійників і просто людей із США й Канади, які не байдужі до України, команда PLEON Talan:
- залучає експертів із США й Канади та членів ради директорів фонду, що підвищує довіру до нього;
- розповідає ексклюзивні історії з передової та особисті історії українців, щоб створити людяний образ України й нагадати, що війна — це не лише статистика в новинах, але й історії живих людей;
- формує повістку запобігання російській пропаганді. Військові і цивільні експерти із США, Канади й України чітко пояснюють реалії війни та контроверсійні питання зрозумілою американцям мовою, враховуючи їхній менталітет і ставлення до України.
- демонструє допомогу в дії. Публікує світлини придбаної допомоги, розповідає про долю дронів і машин, які були передані.
- Створення проморолика.
Ролик мав зрозуміло й доступно пояснити мотивацію фонду, продемонструвати засади його роботи та поділитись результатами. Для цільової аудиторії дуже важливі конкретні приклади того, на що спрямована її допомога, і обґрунтоване відчуття довіри до тих, хто цією допомогою розпоряджається.
- Оновлення сайту.
Щоб покращити користувацький досвід, оптимізувати видачу в пошукових системах і підвищити ефективність функціонування, команда агентства Media Direction Ukraine OMD провела роботу з аудиту й покращення backend, аудиту трафіку й посадкових сторінок, UX/UI-складників і конкурентного аналізу. Також попрацювала над наскрізною аналітикою, що дає змогу ефективніше й точніше відстежувати джерела трафіку з погляду зусиль на просування та використаних каналів у контексті кількості та розмірів отриманих донатів.
- Запуск пошукової та YouTube-реклами.
Додаткове paid-промо дає фонду змогу збільшити кількість залучених донатів для допомоги армії. Команда агентства налаштувала й запустила рекламу в пошуковій системі завдяки Google Ad Grants і розмістила проморолики на YouTube. Така рекламна активність охоплює багато країн, серед яких США, Канада й десяток країн Західної Європи.
Результат
Медіа:
- приріст підписників в Instagram на 15 %, у Facebook — на 6 %, у LinkedIn — на 18 %;
- охоплення: понад 160 тисяч користувачів щомісяця в усіх каналах.