Київський ЦУМ відкрив традиційний арт-сезон, який в цьому році присвятив українській культурній спадщині та народному мистецтву. Колекція народної творчості Музею Івана Гончара стала головним натхненням для створення вітрин ЦУМу.
Вітрини універмагу відображують народну архітектуру, косівську кераміку, обряд, гончарство, рушник, прикраси та традиційний побут. При підготовці до сезону команда універмагу занурилася в архіви та традиції, на яких ґрунтується українська культура, і зрештою зібрала з різних регіонів України унікальні предмети народної творчості. Певні характерні елементи та деталі були відтворені вручну сучасними ремісниками.
Процес створення кожної з вітрин символічно втілив єдність України, згуртувавши роботу майстрів та підприємців з різних куточків країни. Розпис рукотворних копій косівської кераміки зайняв 50 годин. Відтворення скрині 1909-го року із колекції музею – більше 24 годин.
У вітрині «Гончарство» зібрані предмети з п’яти областей України — разом вони розповідають про традиційні форми української кераміки та гончарства. 20 снопів очерету були доставлені у Київ з Одеської області – для створення декору вітрини «народна архітектура», що натхнена елементами української хати. Свічник трійця, виготовлений з липи та оздоблений традиційним гуцульським орнаментом, — робота гуцульських майстрів, які створюють репліки автентичних стародавніх предметів. Загалом у вітринах використано 3 кілометри стрічок, 100 кілограмів вівса та 12 видів сухоцвітів з околиць Київщини.
Хату, що фігурує у відео-вітрині на тему українського рушника, було відзнято на Полтавщині, де вона вже понад 100 років стоїть на території старого козацького хутору. Автентичну стріху господар відновлював власноруч, як колись робив його дідусь.
Дізнатися більше про кожну тему українського арт-сезону можна зісканувавши QR-код на відповідній вітрині.
Для повного емоційного залучення у сюжети вітрин, був розроблений унікальний музичний супровід, авторами та виконавцями якого стали представники молодіжного фольклорного гурту «Щука-Риба».
Та, якщо зовні, вітрини ЦУМу — вікна в традиційну народну творчість, всередині арт-сезон представляє чотири pop-up зони виробів сучасного українського дизайну від брендів, що надихаються народними мотивами, національною культурою і працюють у традиційних техніках. Інсталяції, які розташовані на різних поверхах універмагу, є продовженням візуального оформлення головних вітрин універмагу.
Світлини експонатів з колекції Музею Івана Гончара також були використані для оформлення дизайну пакетів та подарункових сертифікатів ЦУМу.
Відвідати український арт-сезон в ЦУМі та зануритися глибше в рідну культуру можна до кінця жовтня.