Коли всім відомий кавовий стаканчик опинився поряд з Данеріс Таргарієн у 8-му сезоні серіалу HBO «Гра престолів», кадр миттєво стало вірусним.
Деяким глядачам здалося кумедним, що в серіалі вартістю 15 мільйонів доларів за серію був такий очевидний кіноляп, інші думали, що помилка була доказом того, що фанати більше дбали про серіал, ніж креатори, а деякі фанати просто запитували, що замовила Данеріс у місцевій кав’ярні Вестеросу.
Хоча на напої не було помітного маркування, він був схожий на чашку Starbucks.
На той час HBO опублікував заяву, в якій говорилося, що Starbucks не стоїть за чашкою, яка потрапила у видалений епізод. А з випуском приквела «Дім дракона» Starbucks знову в новинах, а креатори серіалу жартують про полювання на Starbucks на знімальному майданчику.
Тепер, вперше з моменту виходу епізоду в ефір у травні 2019 року, відома справжня кав’ярня і це Establed Coffee.
«Було таке розчарування, що Starbucks була безпосереднім [припущенням]», — сказав Марк Ешбрідж, який разом зі своєю дружиною, доктором Бріджен Барбур, володіє компанією Establed Coffee. «Ну хто взагалі першим це сказав? Там не було помітного логотипу».
Справжня особистість кав’ярні, що стоїть за чашкою, багато в чому залишається загадкою. Декілька магазинів навколо Белфасту та Банбриджа в Північній Ірландії, де «Гра престолів» знімала сцену з Денеріс, також стали джерелом спекуляцій, а деякі навіть привласнили собі славу.
«Справжню сцену було знято за кілька місяців до того, як вона потрапила на екран телевізора, тому не можна сказати, що хтось був тут учора, коли це сталося», — сказав Ешбрідж.
Однак у коментарі Blu-ray до восьмого сезону, випущеному в грудні 2019 року, Емілія Кларк спробувала прояснити ситуацію, обговорюючи інцидент із кавою з шоу-раннерами серіалу. «[Вони] говорили: «Це був Estisted Coffee», — сказав Ешбрідж, увімкнувши аудіозапис того моменту: «Вона казала: «Це найкраще місце для кави». Ешбрідж записував це і думав: «Ми маємо спробувати використати це. Це було б справді гарним піаром для нас, і ми не отримали жодного шуму, коли це сталося. Я пам’ятаю, як я бачив заголовки. Це було еквівалентно 6 чи 7 мільйонам доларів безкоштовного піару».
Але «Estisted Coffee» не просував цей момент. І коли справа доходить до Starbucks, 7 мільйонів доларів навіть не близько.
Стейсі Джонс, CEO та засновниця компанії Hollywood Branded, раніше потрапила до заголовків газет, оцінивши, що недоречна кавова чашка коштувала понад 2 мільярди доларів безкоштовного піару для Starbucks протягом декількох днів після виходу в ефір, посилаючись на службу підписки на PR Critical Mention, яка нарахувала 10627 згадок Starbucks та «Гра престолів» в мережі, на телебаченні та радіо по всьому світу. З того часу загальна сума збільшилася більш ніж удвічі.
Джонс підготувала новий звіт Critical Mention, в якому враховуються дані із серпня 2020 року до початку серпня 2022 року — того ж місяця, коли відбулася прем’єра «Дому дракона», і додала дані до того, що вона збирала раніше. За словами Джонс, розмови про Starbucks у зв’язку з «Грою престолів» отримали понад 22 000 згадок у ЗМІ і досягли аудиторії у понад 88 мільярдів людей. Загалом з моменту виходу в ефір мережа кав’ярень набрала оцінну вартість піару у розмірі понад 4,25 мільярда доларів. Фактична сума, ймовірно, набагато вища.
Джонс навіть здогадується, що справжня кав’ярня, яка стоїть за тим інцидентом, підписала угоду про нерозголошення. Зрештою, з моменту виходу шоу в ефір у 2019 році не було жодної реклами.
Крім того, є ще одна причина, через яку «Estisted Coffee» не докоряє собі за те, що втратила потенційну рекламу.
«Якби ми були набагато зайнятішими, ніж зараз, я думаю, що трохи чарів було б втрачено», — додав Барбур.
Цілком доречно, що за філіжанкою стояла компанія Established Coffee. Кафе було частою зупинкою для акторів та знімальної групи шоу.
«Всі гравці «Гри престолів» [актори та знімальна група] завжди приходили в «Established», тому ми познайомилися з ними. Але ми не знайомилися з ними, щоб не турбувати їх», — сказав Барбур. «Вони всі зайшли випити кави. Я сподівався, що це завжди було кафе, до якого люди могли просто зайти».
Пітер Дінклейдж привів свою родину, Кіт Харінгтон і Роуз Леслі приходили разом у перші дні своїх стосунків, і, так, Емілія Кларк також була постійним клієнтом.