Інфлюенсер-маркетинг та благодійні фонди: навіщо залучати комунікаційну агенцію
25 Жов 2022, 14:29

Інфлюенсер-маркетинг та благодійні фонди: навіщо залучати комунікаційну агенцію

Інфлюенсер-маркетинг для бізнесу вже став звичною частиною комунікацій. Компанії часто залучають блогерів до висвітлення своєї діяльності, оскільки саме інфлюенсери сьогодні мають високий рівень довіри в аудиторії. Так малий та середній бізнес не лише створює собі рекламу, а й закриває питання продажів. Громадський та благодійний сектор не так часто вдається до подібного інструменту просування.

  • По-перше, тому що ГО та БФ можуть вважати, що співпраця з блогерами можлива лише на комерційній основі, а їхній бюджет часто не передбачає витрат на платні рекламні інтеграції в інфлюенсерів.
  • По-друге, у команді благодійних фондів чи громадських організацій далеко не завжди є професійний комунікаційник, який фахово втілить інфлюенс-кампанію: створить концепцію, підбере релевантних блогерів, підготує ТЗ, домовиться про інтеграції та проконтролює їхнє втілення.

Але під час повномасштабної війни БФ та ГО, які займаються допомогою цивільному населенню, ще більше потребують нових інструментів просування. Адже після 24 лютого більшість фінансових зусиль українців спрямовані на закриття мілітарних потреб. Таким фондам, як «Твоя опора», які надають гуманітарну допомогу постраждалим українцям, довелося розширювати свою комунікацію за кордон та шукати донорів там. Однак це не означає, що можна тепер нехтувати комунікацією на внутрішню аудиторію. Як показують останні місяці, українці вміють швидко об’єднуватися для допомоги. Проте серед сотень зборів на допомогу ЗСУ заклики підтримати дітей чи лікарні можуть губитися. Тому потрібно докладати більше зусиль, аби донести їх до аудиторії.

Інфлюенс-кампанії — чудове рішення в цій ситуації. Тому комунікаційна агенція “pedan|buro” за 8 місяців повномасштабної війни провела 4 інфлюенс-кампанії та 2 блогер-тури й залучила 77 блогерів, які інформаційно підтримували діяльність благодійного фонду «Твоя опора» та закликали людей донатити на важливі проєкти. І все це — pro bono.

Залучення інфлюенсерів до благодійних проєктів на безоплатній основі

Комунікаційна агенція “pedan|buro” поділилася успішними кейсами залучення лідерів думок, які допомогли зібрати кошти на проєкти благодійного фонду «Твоя опора».

«Професійна комунікація благодійних фондів — це потужний інструмент розвитку культури благодійності в нашій країні. Але займатися цим мають професіонали. Бо ми як фонд вміємо реалізовувати механіки благодійних проєктів, а комунікаційники — робити так, аби про нашу роботу почули. Адже не лише бізнес має формувати свій бренд та довіру до нього, це так само потрібно й для БФ та ГО.

Нам важливі комунікації в комплексі: і PR, і SMM, і інфлюенсер-маркетинг, і продакшн тощо. Проте взяти 15 людей у свій штат ми не маємо можливості. Саме тому «Твоя опора» співпрацює з комунікаційною агенцією “pedan|buro”, адже це забезпечує широкий спектр послуг залежно від потреб. А кошти на якісні комунікації можна отримати завдяки грантам від міжнародних організацій, зокрема Представництва Європейського Союзу, які зараз активно підтримують Україну», — розповідає засновниця благодійного фонду «Твоя опора» Валерія Татарчук.

Професійна комунікація благодійних фондів — це потужний інструмент розвитку культури благодійності в нашій країні. Але займатися цим мають професіонали.
Валерія Татарчук
засновниця благодійного фонду «Твоя опора»

Одним із ключових проєктів благодійного фонду «Твоя опора» після повномасштабного вторгнення став Прихисток «Все буде добре» для тимчасових переселенців у Львові. У ньому українці, що вимушено покинули домівки через російську агресію, могли зупинитися на кілька днів та вирішити, що робити далі. Згодом фонд також виділив окремі кімнати для більш довготривалого проживання. Прихисток уже прийняв понад 2 тисячі ВПО та продовжує робити це зараз. Наразі шелтер повністю функціонує завдяки підтримці донорів та благодійним пожертвам.

Аби привернути увагу до роботи одного з найбільших в Україні прихистків, комунікаційна агенція “pedan|buro” вирішила не втілювати класичну інфлюенс-кампанію, а показати Прихисток «Все буде добре» зсередини. Для досягнення цієї мети були організовані блогер-тури для львівських інфлюенсерів, які поспілкувалися з українцями, що вимушено покинули свої домівки, на власні очі побачили умови життя тимчасових переселенців та перейнялися їхніми історіями. Так Прихисток «ВБД» здобув інформаційну підтримку.

На початку серпня Прихисток відвідала Анна Павлів — інфлюенсерка з аудиторією 45,5 тис. підписників. Вона зняла відеотур на 35 stories та відкрила банку, аби зібрати кошти на потреби тимчасово переселених українців. Усього за місяць аудиторія блогерки задонатила 30 655 грн. Анна придбала дві посудомийні машини для Прихистку «ВБД», а залишок коштів перерахувала на його офіційний рахунок.

Однією з останніх до шелтеру завітала львівська інфлюенсерка Анастасія Рибчинська, яка також створила у своєму профілі окремий хайлайтс з інформацією про Прихисток та його потреби. Вона відкрила банку, аби зібрати кошти на «рюкзак школяра» для дітей, які живуть у Прихистку. Їм необхідні канцелярія та гаджети, аби мати можливість якісно навчатися. Наразі збір Анастасії триває.

Інфлюенсери — місток до аудиторії

Окрім безпосередньо збору коштів, інфлюенсери дають можливість достукатися до цільової аудиторії. До прикладу, це забезпечило інформаційну підтримку проєкту «Дім для дітей», який благодійний фонд «Твоя опора» запустив разом із телеведучою Катериною Осадчою.

Першою метою проєкту було зібрати 3,2 млн гривень та придбати будинок для родини Целухіних. Ця сім’я прихистила 10 дітей-сиріт та стала дитячим будинком сімейного типу. Коли на Луганщині почалися активні бойові дії, мати Ірина з дітьми виїхали на безпечніші території. А її чоловік Віталій лишився в Рубіжному, де й загинув. Так діти вдруге втратили батька, а вся сім’я лишилася без житла. Їм надали квартиру на Франківщині площею 44 кв.м, проте там занадто мало місця для величезної родини й немає опалення, а наближаються морози.

Аби підтримати ініціативу, українські дизайнери Іван Фролов, Лілія Пустовіт, Олена Рева, Ельвіра Гасанова, Руслан Багінський, Юлія Магдич та Артур Кулаковський створили дроп унікальних речей. Вбрання розігрували серед усіх, хто задонатив на проєкт «Дім для дітей» від 100 грн.

Інфлюенс-кампанію цього проєкту комунікаційна агенція “pedan|buro” вирішила розділити на два напрямки.

  • Перший — залучення всеукраїнських та регіональних блогерів, які розповідали про важливість проєкту та лишали посилання на збір коштів.
  • Другий — комунікація саме про розіграш дизайнерських речей за донат.

Аби потрапити в інфопростір людей, які цікавляться сферою моди, “pedan|buro” залучило Telegram-канали про фешн-індустрію. Про ініціативу написало 9 каналів, зокрема Менторка укр брендів, Ukrainian Fashion Week, Жирним Шрифтом, ZHYR. Завдяки цьому вдалося залучити до благодійного проєкту людей, зацікавлених модою.

Завдяки активній комунікації за рекордних три тижні вдалося зібрати навіть більшу суму, ніж планувалося. Залишок буде спрямований на закупівлю житла для наступного дитячого будинку сімейного типу, який стане частиною проєкту «Дім для дітей».

Соціальна відповідальність інфлюенсерів

Благодійним фондам та громадським організаціям не варто боятися звертатися до інфлюенсерів заради інформаційної підтримки. Головне — правильно пояснити блогерам, чому вони мають розповісти про вашу діяльність, проєкт тощо.

Це завжди має бути співпраця win-win. Після 24 лютого українці активно донатять і хочуть бачити соціальну відповідальність брендів та інфлюенсерів, на яких вони підписані. Тож співпраця з вашим БФ та ГО забезпечить хорошу репутацію блогерам, а вам надасть інформаційну підтримку.

«За нашим досвідом після повномасштабного вторгнення інфлюенсери почали набагато активніше відгукуватися та підтримувати благодійні ініціативи. Так вони можуть показати аудиторії свою громадянську позицію та соціальну відповідальність. Для благодійних та громадських організацій це чудова можливість здобути інформаційну підтримку інфлюенсерів та залучити більше людей до своїх ініціатив. Проте важливо залучати блогерів не лише до анонсування своїх проєктів, а й до висвітлення їхніх результатів, аби аудиторія побачила, на що пішли їхні кошти», — розповіла діджитал-менеджерка благодійного фонду «Твоя опора» Дар’я Карпенко.

За нашим досвідом після повномасштабного вторгнення інфлюенсери почали набагато активніше відгукуватися та підтримувати благодійні ініціативи. Так вони можуть показати аудиторії свою громадянську позицію та соціальну відповідальність.
Дар’я Карпенко
діджитал-менеджерка благодійного фонду «Твоя опора»

Розкажіть друзям про новину