22 Січ 2024, 12:01

IKEA створила колекцію товарів для дому, переробивши форму співробітників

IKEA не просто збирає меблі, вона також сподівається зшити воєдино стійке майбутнє. Творчо підійшовши до питання переробки, компанія запустила колекцію VÄXELBRUK, створену з переробленої уніформи своїх співробітників. Цей крок є частиною її постійних зусиль з дослідження відповідальних практик у ланцюжку створення вартості.

Коли у 2020 році шведський гігант запровадив новий одяг для персоналу в Європі, він зіткнувся з купою непотрібного одягу, який практично призначався для звалища. Протягом наступних двох років компанія забирала старий одяг і в підсумку накопичила сотні палет. Цікаво, що ця колекція була натхнення проектом VÄXELBRUK, метою якого було перетворити одяг на вторинну сировину. Звідси почалося ретельне дослідження процесу переробки, від збору текстильних відходів до створення абсолютно нових продуктів.

Колекція VÄXELBRUK, що у перекладі зі шведської означає «взаємозамінний», складається з 16 текстильних виробів, серед яких штори, килими, наволочки для подушок та сумки. Ці вироби перероблені з 300 тонн викинутої уніформи ІКЕА, змішаної з іншими матеріалами, такими як перероблений поліестер з використаних ПЕТ-пляшок, щоб досягти бажаної якості та кольору. Цікаво, що партія бракованого нового одягу для співробітників також була перероблена в цій серії.

Зміцніть бренд роботодавця, використавши ефективні стратегії управління талантами понад 30 HR-лідерів на HR Wisdom Summit.

17 липня понад 30 спікерів з Райффайзен Банку, DTEK, ArcelorMittal та інших великих компаній поділяться дієвими практиками розвитку команди, адаптації ветеранів у робоче середовище та використання інновацій.

Забронювати участь

Використовуючи інші кольори тканин з відходів промислового текстилю, ІКЕА змогла тонко змінити початково яскраві відтінки уніформи.

«Це допомогло зробити жовтий менш жовтим, а синій менш синім», — коментує Лука Клерічі, керівник відділу бізнесу та інновацій бренду, який жартує, що компанія вирішила не використовувати тему шведського прапора.

Експериментуючи, ІКЕА відкрила для себе більш екологічні способи точного налаштування відтінків тканини без необхідності вдаватися до фарбування — методу, який може бути ресурсомістким і цінним. Творчо поєднуючи перероблені волокна, компанія досягла бажаних колірних ефектів, не завдаючи шкоди землі.

Лена Юлле, менеджерка зі сталого розвитку IKEA у Швеції, підкреслила, що VÄXELBRUK є прикладом того, як можна піти проти існуючих практик і розробити «способи роботи для переробки».

За словами Луки Клерічі, ця ініціатива була спрямована не лише на зменшення кількості відходів, вона охоплювала широкий спектр міждисциплінарних знань — від управління ланцюгами поставок до розробки та дизайну продукції. Тепер ці знання будуть поширюватися по всій компанії для інформування майбутніх ініціатив.

Коли VÄXELBRUK вийде на ринок у лютому 2024 року, тканини повернуться до своїх джерел, до магазинів по всій Європі, у свіжому, екологічно чистому вигляді.

Розкажіть друзям про новину

Нове відео