У 2016 році Facebook запустив секретний проект, покликаний перехоплювати і розшифровувати мережевий трафік між людьми, які користуються додатком Snapchat і його серверами. Згідно з нещодавно розсекреченими судовими документами, метою було зрозуміти поведінку користувачів і допомогти Facebook конкурувати зі Snapchat. Facebook назвав цей проект «Мисливці за привидами», натякаючи на логотип Snapchat, схожий на примару.
Федеральний суд Каліфорнії оприлюднив нові документи, виявлені в рамках колективного позову між споживачами та Meta, материнською компанією Facebook. Вони показують, як Meta намагалася отримати конкурентну перевагу над своїми конкурентами, включаючи Snapchat, а пізніше Amazon і YouTube, аналізуючи мережевий трафік користувачів, які взаємодіяли з конкурентами Meta. Враховуючи, що ці застосунки використовують шифрування, Facebook потрібно було розробити спеціальну технологію, щоб обійти його.
В одному з документів йдеться про проект Facebook «Мисливці за привидами». Проект був частиною програми компанії In-App Action Panel (IAPP), яка використовувала техніку «перехоплення і розшифровки» зашифрованого трафіку додатків від користувачів Snapchat, а пізніше від користувачів YouTube і Amazon, пишуть у документі адвокати споживачів.
Документ містить внутрішні електронні листи Facebook, у яких обговорюється проект. А також внутрішні електронні листи Facebook з обговоренням проєкту. Як стало відомо, Facebook використовував Onavo — сервіс, схожий на VPN, для перехоплення трафіку певних субдоменів. Сервіс міг зчитувати весь мережевий трафік перед тим, як він шифрується.
«Тепер ми маємо можливість вимірювати детальну активність у застосунку за допомогою розбору аналітики Snapchat, зібраної від заохочених учасників дослідницької програми Onavo», — йдеться в листуванні представників Facebook.
Пізніше, згідно з судовими документами, Facebook розширив програму на Amazon і YouTube.
Усередині Facebook не було єдиної думки щодо того, чи був проект «Мисливці за привидами» хорошою ідеєю. Деякі співробітники, зокрема Джей Паріх, тодішній керівник відділу інфраструктури Facebook, і Педро Канахуаті, тодішній керівник відділу безпеки, висловлювали своє занепокоєння.
У 2020 році Сара Граберт і Максиміліан Кляйн подали колективний позов проти Facebook, стверджуючи, що компанія брехала про свою діяльність зі збору даних і використовувала дані, які вона «обманним шляхом видобувала» у користувачів, щоб ідентифікувати конкурентів, а потім несправедливо боротися проти цих нових компаній.
«Facebook використовував дані, отримані від своїх користувачів обманом, щоб ідентифікувати нових конкурентів, а потім «придбати, скопіювати або вбити» ці фірми. Замість того, щоб конкурувати гідно, Facebook використовував споживчі дані, які збирав, щоб виявити нових конкурентів, що мають найімовірніший шлях до значного збільшення частки ринку», — йдеться в позові.