22 травня 2025 року в Лондоні відбулася 63-тя церемонія нагородження D&AD Awards, на якій було вручено три Чорних олівця — найвищу нагороду в креативній індустрії — з-поміж 668 олівців.
Цього року члени журі підкреслили важливість комерційної життєздатності креативної роботи — не просто ідеї заради ідей, а вплив цих ідей на успіх бізнесу та зміну поведінки споживачів.
Наприклад, проєкт «Designing Paris 2024», поданий W Conran Design, був обраний за ілюстрацію того, як дизайн-мислення може трансформувати ставлення та поведінку людей у місті.
Серед цьогорічних переможців D&AD Awards також помітне відродження майстерності. Переможці стали прикладом роботи, яка створює значущий вплив і залучає аудиторію. Крім того, пролунав сильний заклик до подальшого визначення досконалості ремесла та підвищення стандартів у створенні контенту, що особливо помітно в новій категорії D&AD Creator Content.
Нагадаємо, що раніше були оголошені переможці 104-ї щорічної церемонії нагородження ADC та українські переможці та володарі Золотого олівця The One Show 2025.
Редакція MMR зібрала у добірку переможців D&AD Awards 2025, володарів Чорного олівця та українські роботи, які потрапили до шорт-листа премії, а також отримали Дерев’яний олівець.
Переможці D&AD Awards 2025
- Рекламна агенція року: FCB New York
- Дизайн-агенція року: Serviceplan Design
- Продакшн-компанія року: DIVISION
- Клієнт року: Apple
- Незалежна мережа року: Serviceplan
- Мережа року: FCB
- Лауреат президентської премії: Koichiro Tanaka
Володарі Чорного олівця
- Агенція W Conran Design у категорії Graphic Design / Integrated. Креативники створили брендинг Парижа для Олімпійських ігор-2024. Натхнений тротуарами, найбільш знаковим вуличним ландшафтом міста, образ Ігор поєднує спадщину та спорт, бездоганно адаптуючись до кожного місця проведення, вулиці та точки контакту.

- Агентство FCB New York за ролик «Spreadbeats» для Spotify у категорії Digital Design / Digital Experiences. Відео віддає шану медіаплануванню, «неоспіваному герою» рекламної індустрії, у якому клітинка E7 перетворилась на яскравого 3D-персонажа.
- Продакшн-компанія Iconoclast LA за кліп «Tailor Swif» для репера A$AP Rocky у категорії Music Videos / Direction. Це візуально захоплююча оповідь, що поєднує сюрреалістичні образи з урбаністичною культурою. Знятий на тлі Києва, кліп містить серію авангардних сцен, натхнених мемами, покликаних кинути виклик традиційній естетиці музичного відео та залучити аудиторію, яка розуміється на диджитал-технологіях.
Роботи українських учасників D&AD Awards 2025
- Креативна агенція Saatchi & Saatchi Ukraine з проєктом «Мед мінних полів», створений у співпраці з агропромисловою компанією Kernel та Міністерством закордонних справ України потрапила до шорт-листа премії у категорії Experiential: Activation & Participation / Creative Use of Budget.
- Графічна дизайнерка Катерина Королевцева отримала Дерев’яний олівець за шрифт Klynok у категорії Type Design & Lettering / Single Typeface. Натхнений спадщиною українського козацького бароко та грунтуючись на глибокому історичному дослідженні українських рукописів 16-17 століть, шрифт досліджує історичні українські літерні форми та ставить питання: як би виглядав органічний розвиток української кирилиці без реформи імперського гражданського шрифту 1708 року?
Список всіх переможців 63-ої церемонії нагородження D&AD Awards можна переглянути тут.