МАМІ представила результати цінового дослідження ставок оплати промоперсоналу у 2025 році.
Попередній аналіз оплати праці промоперсоналу був опублікуваний у 2021 році. Тоді оцінка охоплювала динаміку шести непростих років, коли до вже звичного для України режиму турбулентності додалася пандемія COVID-19.
Дослідження оплати праці промоперсоналу роблять ринок маркетингових послуг прозорішим, конкуренцію — чеснішою, а клієнтські бюджети — прогнозованими.
Зрозуміло, що витрати на оплату праці тісно пов’язані із загальним станом ринку маркетингових сервісів. Усі ці фактори — три роки війни, скорочення активності клієнтів, зміна бюджетів та поведінки споживачів, специфіка проведення акцій та найму персоналу — суттєво вплинули на оплату праці.
Дослідження було зроблено за чотирма блоками: польовий персонал, кадри з додатковими кваліфікаціями, мерчандайзери та супервайзери.

Блок 1. Промоутери і консультанти
Промоутери, які працюють на вулицях, роздаючи зразки продукції та листівки, заробляють 233-261 грн за годину, а взимку — 265-296 грн, що майже у півтора рази перевищує показники 2021 року. Всі суми включають податки у розмірі 58,4% до виплати «на руки».
Бренд-експерти в магазинах отримують 292-331 грн за годину, а в закладах HoReCa — 502-585 грн, враховуючи всі податки. Консультанти у торговельних мережах заробляють 295-341 грн, а персонал із особливими вимогами до зовнішності, освіти чи навичок — 426-467 грн за годину, з урахуванням податків.
Загалом ставки промоутерів і консультантів зросли на 97-180%. Найменші зміни відбулися в оплаті консультантів кафе та ресторанів, а найбільші — у консультантів у магазинах. Як і раніше, коефіцієнт вищої оплати у святкові та вихідні дні становить 1,5-2.

Блок 2. Спеціальний персонал
Сегмент «спецперсоналу» включає хлопців і дівчат із певними акторськими навичками, які працюють аніматорами, моделями, таємними покупцями тощо. Аніматори отримують на руки 843-962 грн за годину, моделі — 1502-1700 грн погодинної ставки, а тариф таємних покупців становить 330-341 грн з урахуванням податків. Найбільша динаміка у порівнянні з 2021 роком спостерігається у шоперів: їхня зарплатня зросла майже вдвічі з 2021 роком. Ставки моделей змінилися на 80-90%, аніматорів — на 84-97%.

Блок 3. Мерчандайзери
На відміну від промоутерів, мерчандайзери отримують щомісячну оплату плюс бонуси за виконання плану та дотримання стандартів. Місячна зарплата становить 25 762-29 576 грн, залежно від регіону та статусу магазину з урахуванням податків. Разом із бонусами це становить 28 551-34 805 грн. Динаміка зростання оплати в цьому сегменті складає 73–81%.
Блок 4. Супервайзери
Супервайзери займають ключову позицію в організації та контролі промоакцій. Вони координують роботу промоперсоналу, забезпечують дотримання стандартів та швидко вирішують будь-які оперативні питання. Новітні дані демонструють суттєве зростання їхніх ставок, що свідчить про високий попит на їх професійні навички.
- Супервайзери без автомобіля. Спеціалісти, які керують івентами без використання автомобіля, отримують за п’ять годин робочого дня, у середньому, враховуючи податки, від 3256 грн у регіонах, до 3761 грн — у Києві та Львові. За відвідування торгових точок (також п’ять годин на день) ставки варіюються від 1573 до 3303 грн, залежно від регіону та кількості магазинів.
- Супервайзери з автомобілем. Супервайзери, які працюють із автомобілем, отримують трохи вищі ставки. За стандартний п’ятигодинний робочий день на івентах компенсація складає від 3902 грн до 4454 грн з урахуванням податків. Крім того, керування промоакціями у магазинах оплачується в діапазоні від 2478 грн до 3994 грн, причому розмір виплат залежить від регіональної специфіки та кількості торгових точок.
Загалом динаміка оплати супервайзерів зросла на 110–180% порівняно з 2021 роком. Варто зазначити, що ця категорія є найбільш затребуваною, і де відчувається суттєва нестача кваліфікованих кадрів.
Висновки
- Сталий приріст: усі категорії промоперсоналу демонструють поступовий, але сталий приріст мінімальних, середніх та максимальних ставок за періоди. Така динаміка свідчить про системні зміни на ринку роботи, пов’язані із інфляцією, дефіцитом кадрів, збільшенням вартості життя. Як наслідок, роботодавці кардинально переглядають політику оплати праці для залучення й утримання спеціалістів у складних ринкових умовах.
- Адаптація бюджетів: враховуючи зростання ставок, клієнтам варто адаптувати бюджети до реальних умов.
- Зростання попиту на спеціалістів: суттєве підвищення ставок свідчить про високий попит на працівників у всіх категоріях промоперсоналу. Особливо це помітно в категорії супервайзерів, яка є критичною для організації робіт та оптимізації процесів.
Експерти прогнозують, що 2025 рік є роком короткострокового планування та обережного оптимізму.