CEO Havas Village Ukraine про роботу агентства під час війни та зміни на рекламному ринку
13 Лип 2022, 13:22

CEO Havas Village Ukraine про роботу агентства під час війни та зміни на рекламному ринку

Наталія Морозова, CEO Havas Village Ukraine, у власному матеріалі розповідає про те, як команда агентства пережила початок війни, як бізнесу та рекламній індустрії довелося трансформуватися за цей час, і над чим вони сьогодні працюють.

Нещодавно наша лідерська команда Havas Village Ukraine відвідала Каннські леви та розповіла про те, як ми живемо, працюємо та допомагаємо нашій країні в рамках виступів, запланованих у Havas Café. Це корнер, який є представницькою локацією міжнародної рекламної мережі Havas Group на фестивалі. Тези з нашого виступу й були взяті за основу для цієї колонки, а ще — усі ті події, які ми подолали за часи війни.

Нульова видимість: перші тижні війни

З першого дня нападу росії нам довелося зрозуміти, як жити далі в умовах, коли бізнес зовсім не має змоги працювати. Найважливішим, як завше, були люди, їхня безпека та членів їхніх сімей. Відмічу, що наша команда налічує понад 200 людей. Спочатку ми жили у режимі нульової видимості, спостерігаючи як на нашу країну падають перші бомби. Тож ми одразу почали допомагати евакуйовувати до інших міст та країн тих, хто потребував цього. Виїхало з місць перебування 45 людей, яким ми допомагали логістично, психологічно та матеріально. У квітні ми прийняли рішення працювати як соціальний бізнес, і весь отриманий прибуток ми зараз ділимо серед наших співробітників, аби у кожного була можливість забезпечити себе та свої сім’ї. Ми також заснували внутрішній медичний та кризовий фонди на різні випадки, щоб мати змогу завжди підтримати команду.

Створіть ефективні PR стратегії разом з експертами Foundation Coffee Roasters, TWID, БФК Gulliver та ще понад 90 провідними брендами!

12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як розробити ефективні PR-стратегії, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів через сучасний маркетинг і співпрацю з лідерами думок.

Забронювати участь
Весь отриманий прибуток ми зараз ділимо серед наших співробітників, аби у кожного була можливість забезпечити себе та свої сім’ї.

Згодом стало зрозуміло, що український рекламний ринок впав більше ніж на 90%, як і багато інших. Тож ми почали тісно комунікувати з глобальною мережею Havas, аби почати більше працювати над міжнародними проєктами. Зараз ми вже маємо 20 нових клієнтів у 10+ різних країнах. Завдяки цьому наша команда має змогу не тільки забезпечувати життя власної команди, але й бути частиною економічного фронту нашої держави. 

Зміни у креативній індустрії, які ми спостерігаємо

Війна об’єднала наш народ ще сильніше. Взагалі, як показує історія, українці мають цю дивовижну властивість на підсвідомому рівні. У скрутні часи ми моментально гуртуємося, бо знаємо, що тільки разом ми зможемо все подолати. Креативна індустрія не стала винятком. З першого дня війни всі почали розбиратися, як ще можна допомогти країні та один одному. Згадаємо декілька прикладів. Хоча медіаринок в нашій країні дуже конкурентний, у перші дні війни всі загальнонаціональні телеканали об’єдналися і тепер цілодобово транслюють телемарафон «Єдині новини #UАразом». Саме за допомогою телемарафону у нашій державі реалізується єдина інформаційна політика під час війни. Так само зробили й мобільні оператори зв’язку. Розуміючи, наскільки зараз важливий зв’язок, вони об’єдналися для запуску національного роумінгу. Це було реально дуже дієве рішення, яке допомогло багатьом людям! 

Взагалі мобільний телефон, а разом із ним і соціальні мережі стали для більшості головним джерелом отримання інформації, бо його найпростіше взяти з собою в різних умовах. Тож кількість охоплення онлайн-медіа та підписників у соціальних мережах зросла майже втричі за перший місяць війни. З іншого боку, соціальні мережі перетворилися на окремий інформаційний фронт, де всі кожної хвилини поширюють важливу інформацію, збирають гроші на підтримку ЗСУ та на інші потреби, волонтерять, допомагають цивільним і т.і. І це ще одна наша неймовірна сила. Підтвердження тому — 600 млн грн, зібрані лишень за три дні нашим народом на проєкт «Народний Байрактар» від благодійного фонду Сергія Притули. 

Змінилися також лідери думок, яких слухають та обожнюють українці. Новими зірками стали наші захисники, волонтери та політики. Ті, хто роблять усе заради нашої перемоги та щиро вірять у нашу країну!

Як Havas Village Ukraine працює тепер

Нині наша команда живе по всьому світу, але це зовсім не заважає нам ефективно працювати разом, допомагати один одному та підтримувати! Звісно, багато хто залишився в Україні, а ті, хто поїхали — мріють якомога скоріше повернутися додому. Десь у травні український ринок реклами почав потроху працювати. У нас з’явилися перші проєкти з нашими клієнтами, з якими ми не втрачали зв’язок увесь цей час. Але зрозуміло, що в умовах війни наша команда прагне якомога більше інтегруватися в європейську модель бізнесу Havas та багато працювати з міжнародними брендами. Окрім роботи над комерційними проєктами з усього світу, наші спеціалісти постійно залучені до інформаційного фронту нашої країни. Адже боротьба з росією — це не лишень про війну за допомогою зброї, але і на рівні інформації та IT. Бо ворог постійно намагається за допомогою пропаганди та неправдивої інформації викривити реальність на свою користь, і ми маємо постійно боротися з цим на міжнародному рівні. Тож наша команда допомагає українській владі та волонтерам з різними проєктами, аби наблизити день нашої перемоги!

Головні висновки, які ми зробили для себе вже сьогодні

  1. Зараз українці живуть у часи коли важливість значення «meaningful бренд» точно не здається перебільшеною. Ми, як ніхто, розуміємо, що цінності, які несе у собі бренд, та реальні дії — те, на що варто звертати увагу в першу чергу. І неважливо, скільки років існує компанія або наскільки сильно тобі подобаються її послуги чи продукти. Кожен бренд має обрати власну сторону. І якщо це буде щиро та якось підкріплено у реальності, споживачі обов’язково оцінять ваш вибір і ніколи не забудуть. Або не пробачать.
  2. Війна стала справжньою перевіркою усіх на надійність, стійкість та принциповість. Це стосується і клієнтів та підрядників на рекламному ринку. Ми, наприклад, ставимося до вибору партнерів дуже серйозно, тому наші робочі стосунки вже котрий раз «витримують перевірку». Але, якщо не так сталося, як гадалося, краще знайдіть тих, з ким ви зможете здолати марафон довжиною в роки, а не забіг на коротку дистанцію.
  3. The fight, flight, or freeze response. У моменти сильного стресу та небезпеки є три головні принципи захисту, які дуже добре всім нам відомі. Кожен українець, як і кожна компанія, відреагували на початок війни по-різному. І будь-яка з реакцій є нормальною, як і те, що ви відчуваєте сьогодні. Головне — все ж таки не здаватися, вірити й «бити». Тобто рухатися вперед, і цей шлях згодом приведе нас до омріяного майбутнього!

Кавер: MMR

Розкажіть друзям про новину