В Україні склалась унікальна ситуація, коли військові підрозділи набули ознак бізнесу. Вони не просто беруть участь у бойових діях, але й мають всі атрибути бренду — від позиціювання до комунікаційних та маркетингових стратегій. Бригади намагаються власними силами залучати бійців, отримувати грошову підтримку та взаємодіяти зі стейкхолдерами.
Аби відповідати викликам сучасної війни, 15-та бригада артилерійської розвідки «Чорний ліс» вирішила комплексно підійти до питання ідентифікації. Змінити візуальний стиль, створити повноцінний брендбук та сайт допомогла комунікаційна агенція Havas PR.

Бригада звернулась з декількома маркетинговими запитами:
- розповісти потенційним рекрутерам, стейкхолдерам, донорам та громадянам про діяльність «Чорного лісу»;
- зберегти елементи айдентики ЗСУ та дотримуватись концепції «пікселя» — офіційного малюнка форми та елемента цифрового зображення, що символізує точність та інноваційність. При цьому підкреслити свою унікальність через оригінальний брендинг та візуальну ідентифікацію серед інших бригад.
Ключові завдання:
- розробити нову бренд-айдентику та стратегію;
- зміцнити впізнаваність серед всіх цільових аудиторій;
- побудувати ефективну взаємодію зі стейкхолдерами, зокрема з міжнародними донорами та партнерами;
- залучити мотивованих і кваліфікованих бійців до своїх лав.
Рішення:
- розроблення та презентація нового візуального стилю, який символізує технологічність та інноваційний підхід до військової справи;
- створення креативної платформи для кампаній, які надихають своїм нестандартним підходом;
- запуск оновленого сайту, що говорить мовою технологій і новаторства;
- робота над комплексною комунікаційною стратегією, яка стане новим етапом у побудові бренду;
- розроблення рекрутингової кампанії для зовнішньої реклами у містах України.

У межах нової айдентики бригада отримала спеціально розроблені шрифти та кольори, унікальні макети, графічні елементи та оновлений логотип.

Для логотипа зробили мінімалістичну версію, яка відповідає загальній концепції, а за основу взяли вже наявний, розроблений у межах оновлення візуального стилю ЗСУ. Крім візуальних змін, було створено місію, візію, позиціювання та інші важливі складові брендингу.
