Мене звуть Ігор Воловий, я co-founder агенції Elit-Web. І сьогодні я хочу підняти непросту тему — блокування акаунтів Google Ads та Merchant Center, з якими дедалі частіше стикаються власники комерційних вебсайтів. Щоб це була не просто суха теорія, я на конкретному прикладі покажу, як нам вдалося розблокувати клієнтські акаунти, які понад рік були в «чорному списку» Google.
Зовсім трохи теорії та передісторія
Взагалі Google називає доволі велику кількість факторів, які можуть призвести до блокування акаунтів Google Ads та Merchant Center. Але в більшості випадків це щось із наступних причин:
- Продаж підробних та контрафактних товарів, що порушують права інтелектуальної власності.
- Підозрілі платежі (наприклад, з краденої чи недійсної кредитної картки).
- Спроби обійти правила реклами в Google Ads, просуваючи заборонені товари чи послуги.
- Невідповідність фіду, надання неправильної чи неповної інформації в Google Merchant Center.
- Порушення політики Google Ads тощо.
А в деяких випадках причиною блокування взагалі може стати низька якість самого сайту чи реклами, котрі не відповідають очікуванням потенційних клієнтів.
Але ми зіткнулися з набагато цікавішим випадком!
Як нам вдалося розблокувати акаунти Google Ads та Merchant Center для інтернет-магазину
Відносно нещодавно до нас звернулися представники інтернет-магазину STOREinUA з доволі нестандартним завданням: розблокувати акаунти Google Ads та Merchant Center, які вже понад рік були заблоковані з боку Google. Спроби апелювати блокування не давали результату, а більшість компаній із просування взагалі не бралися за таку задачу.
Ми ж вирішили спробувати та, забігаючи наперед, впоралися із завданням. Але ситуація дійсно виявилася вкрай нестандартною.
Річ у тім, що причина блокування з самого початку була дуже неочевидною. Магазин не продає жодних реплік, підробок тощо. Виключно фірмова продукція (переважно Apple). Якихось порушень правил Google Ads та Merchant Center також не зафіксовано. Попри це, акаунти заблокували з причини «Продаж підроблених товарів».
Тому насамперед потрібно було зрозуміти, чому акаунти взагалі заблоковані.
Пошук причин блокування Google Ads та Merchant Center
Здається, жодних передумов для блокування не було. Ми проаналізували налаштування, товарний асортимент, наповнення атрибутами, фід даних, сповіщення та попередження, які приходили на пошту. Нічого критичного не знайшли. Далі перейшли до аналізу рекламного кабінету, щоб побачити, яку рекламу запускали з акаунта клієнта, які категорії, товари та бренди просувалися. Тут вже знайшли певні проблеми, але насправді нічого критичного.
Потрібно було копати глибше…
І ось на етапі вивчення сайту почали з’являтися «дзвіночки». Ми стали детально аналізувати вебресурс: товари, категорії, описи та інший контент. Саме тут ми побачили першу серйозну помилку. Річ у тім, що в текстах на сайті було багато слів та словосполучень, які «тригерять» алгоритми Google і буквально говорять йому, що тут продається підроблена продукція: «копія», «імітація», «дублікат» тощо. При цьому контекстно не йшлося про копії товарів чи щось подібне. Але Google далеко не завжди враховує контекст. Тому для нього це дійсно тригер.
Приклади я наведу нижче на скриншотах:
Ось це вже дійсно могло стати причиною блокування акаунтів. Разом із тим ми знайшли картки товарів з такими словами та фразами, при переході на які отримували помилку 404. Це були недоопрацювання на самому сайті, які ми з клієнтом виправили відносно швидко, а також провели деякі «косметичні» роботи.
Далі ми знайшли ще один «суперечливий» момент на сайті — можливість оплати криптовалютою. Хоча ми й не були впевнені, що блокування акаунтів могло спровокуватися цим фактором, все ж тимчасово прибрали такий варіант оплати з сайту.
Подальші дії: робота з фідом та виправлення помилок
Ми розуміли, що цього, ймовірніше за все, недостатньо, а отже, подавати апеляцію до Google поки що рано. Тому далі сконцентрувалися на товарному фіді та його наповненні:
- Перевірили атрибути й виявили відсутність основних з тих, що підтверджують оригінальність продукції: Gtin та Mpn.
- Виділили додатковим атрибутом вживані товари, які також продаються в інтернет-магазині клієнта.
- Наповнили фід з атрибутами, щоб дати більше інформації про товари та поліпшити індексацію сайту.
Окрім того, ми відкоригували формат фіду згідно зі специфікацією Atom 1.0, щоб він починався з:
Також ми ви виявили, що у фіді клієнта був відсутній перший рядок, тому цей аспект ми теж виправили.
Далі ми перейшли до роботи над контентом. Річ у тім, що на багатьох сторінках через використання машинного перекладу без якісної коректури з’явилися грубі помилки. Наприклад, «шлюб» замість «брак», де йдеться саме про брак товару. Таких помилок краще не припускатися, треба уважно працювати з контентом.
Отже, ми виправили всі знайдені помилки, сформували коректний фід даних, провели додаткові роботи в кабінеті Merchant Center, підтвердили клієнтський номер телефона, додали актуальні дані про компанію, підключили всі необхідні типи трафіку й лише після цього нарешті подали запит на апеляцію щодо розблокування акаунтів Google Ads та Merchant Center.
І ось результат — менше ніж через добу отримали відповідь Google: обидва акаунти клієнта розблоковано, а всі рекламні активності відновлено. Після понад рік перебування в «чорному списку» наш клієнт знову отримав змогу повною мірою використовувати всі можливості реклами в Google, просувати товари та послуги.
Особливо показово, що цього вдалося досягти з першої ж апеляції, не довелося знову починати все з початку й шукати, що ми могли пропустити під час аналізу. Все було зроблено вірно, і результат, безумовно, чудовий.
Замість висновків: блокування рекламних акаунтів — це дійсно не вирок
Цей невеликий кейс є дійсно показовим у тому сенсі, що блокування може відбутися навіть без явної причини для цього. І якщо вже так сталося, то це ще не привід починати все з нуля та створювати новий обліковий запис. Адже є ризик «наступити на ті ж граблі», якщо не розібратися в питанні глибше.
Я не можу сказати, що ця задача була для нас елементарною. Ні, довелося дуже уважно шукати можливі причини блокування та крок за кроком виправляти знайдені помилки. І тут важливо також подякувати команді нашого клієнта, адже всі наші рекомендації враховувалися одразу, відповідні помилки оперативно виправлялися на сайті. Це також важливо, щоб не затягувати процес. Тому такий результат — це наше спільне досягнення. А для нас самих це, безумовно, цікавий та корисний досвід, який ще може неодноразово стати в пригоді в майбутньому.
Сподіваюся, цей досвід буде корисним і для вас.
Пам’ятайте: безвихідних ситуацій не існує. Якщо прикласти достатньо зусиль, можна відносно швидко та досить недорого повністю відновити доступ до акаунтів Google Ads та Merchant Center навіть після дуже тривалого блокування. Головне — знайти причину та усунути її.