«Якщо вам треба реклама — тоді ви йдете до нас» — це могло би бути гаслом будь-кого, хто створює контент для брендів. Ми знаємо про блогерів, контент-мейкерів та креаторів — та чи є між ними різниця й що очікувати від співпраці?
Розпочнемо з платформ комунікації, оскільки від них залежить про що говоримо та яким чином. Для малого та середнього бізнесу TikTok ідеальна мережа для швидкого старту при мінімальних вкладень у рекламу. Зараз все більше кейсів, коли одне вдале відео принесло замовлень більше, ніж довготривалі інвестиції в Instagram. Та TikTok не панацея, оскільки для багатьох він залишається незрозумілим інструментом для залучення клієнтів. Тим паче, що всі бренди хочуть одного — контент з їх продуктом має бути якісним, відповідати цінностям бренду та цілитись в ту аудиторію, яку бренд вважає своєю.
Звісно, найбажаніший формат — це нативний контент. На цьому етапі вже відчуваю вашу саркастичну посмішку, оскільки про нативність годі й мріяти в 2023 році, — ми всі «знаємо» і «можемо відрізняти» рекламні інтеграції. Ви будете праві та тільки наполовину, бо TikTok — не Instagram і останнім часом виводить в топ UGC-контент, який сенсово відрізняється від всіх інших форматів. Отже, давайте розбиратись.
UGC-контент — це будь-який користувальницький контент. Ті, хто його створюють звуть себе креаторами – людьми, які генерують контент для брендів за гроші чи за бартер. Чи всі можуть бути креаторами? Технічно, так. Чи всім це вдається? Звісно, ні. Аби бути креатором потрібно:
- визначитися з нішею, в якій буде працювати;
- вміти класно знімати на телефон;
- мати навички з відео монтажу та редагування;
- мати живий активний профіль у TikTok;
- створити портфоліо з прикладами своїх відео робіт у Canva та постійно його оновлювати;
- мати бажання монетизувати свій блог;
- мати хорошу надивленість та розуміти тренди.
На перший погляд — це ті самі умови, що і для блогерів. В чому ж тоді відмінність між ними?
- Блогери в Instagram і блогери в TikTok — це різні люди. Ті, хто зміг зібрати в першій мережі мільйони підписників, в другій не мають й 100 тисяч. Це працює і в зворотному напряму — зірки TikTok в Instagram часто «no name». Коли бренд хоче великі охоплення «тут і зараз», побудувати знання про новий продукт, створити трафік в певну «точку входу», то краще за співпрацю з блогерами немає рішень. Плюс, співпраця з блогерами — це завжди гарантовані показники: вкладаючи 1000$ за рекламу у блогера, бренд може розраховувати на певні охоплення/покази/кліки. У той час як TikTok є непередбачуваним: відео може набрати як 2000 переглядів так і 2 млн. Для великих брендів це «не серйозно» та в нагоді для малих, оскільки формат співпраці з одним (хоч і відомим) блогером у 1000$ дуже вагома інвестиція, в той час середня ціна, яку бере креатор за огляд, становить 50-100$ (або взагалі тільки продукт). Відповідно, бренд може собі дозволити подібну рекламу при мінімальних ризиках для себе.
- Креатор — не блогер в класичному розумінні. Йому не треба мати мільйон підписників, «ідеальне життя», в якому тільки стильні образи в кадрі, комунікація успішного успіху тощо. Бути креатором — це інтегрувати продукт в своє життя таким, як воно є. Плюс, достатньо мати перегляди на відео, а не підписників. Також креатор може знімати відео для бренду без права публікації його у своїх соцмережах. Право на відео, як і його публікація будь-де, належатиме бренду та це все одно буде вважатися UGC. З блогерами так не працює, оскільки основна цінність сторінок — це їх аудиторія.
- Креатори можуть працювати за продукт без додаткової винагороди. На початку популярності Instagram так було і з блогерами. З розвитком соцмережі відбулось явище монетизації і перетворилась у справжню роботу з основним доходом заробітку. Зараз креатори фактично повторюють шлях блогерів 8-10 років тому — можуть створювати контент тільки за продукт. Можу припустити, що й надалі креатори все більше будуть в фокусі та затребуваними, оскільки інтеграції дешеві, а продукт показується максимально нативно.
З різницею між блогерами та UGC-креаторами розібрались. А як бути з контент-мейкерами, які створюють для брендів класний та якісний продукт? Чому він не може вважатись UGC контентом, тобто нативним?
Є декілька відмінностей UGC-контенту:
- картинка в кадрі не ідеальна, тобто немає професійного освітлення, спецефектів;
- розпаковки, показ продукту, способи використання — життєві, зі звичними для споживачів ракурсами;
- у вас немає відчуття прямої реклами чи рекомендації;
- у кадрі присутня людина, яка обов’язково показує своє обличчя, руки, тіло.
Тобто, якщо ви бачите відео, де на флаконі з продуктом гарні бризки води, що переливаються на сонці й на фоні ледь колишуться квіти — це контент від контент-мейкера.
@maryko_product #productphoto #productphotography #content #contentcreator #ugs ♬ My Addiction – Alex Guesta
Якщо вам потрапило відео, де людина розказує якусь історію, при цьому показує продукт і ви не зовсім розумієте чи це реклама — це контент від UGC-креатора.
@jane.prorvina Як ви думаєте, чому люди так роблять? 🤔 І як їм це допомагає?
♬ Little Things – Adrian Berenguer
Відео, де людина прямо рекламує продукт — це контент від блогера або того, хто їм хоче бути. Звісно, одна людина може поєднувати декілька форматів комунікації в своєму акаунті.
@annatrincher Мій перший мукбанг разом з @Sushi Zoom ♬ оригінальний звук – Анна Тринчер
Останнім часом я все більше зустрічаю «спеціалістів», які беруть на себе роль посередника: вони знаходять бренди, які готові працювати з креаторами, та бажаючих стати креатором — зводять їх між собою, припускаю, за певну комісію.
@elis.stone ПОСИЛАННЯ НА ІНСТ В ШАПЦІ ПРОФИЛЯ 🤍 Триває набір групи на навчання. Сьогодні можете встигнути приєднатись🫶 #ugccreator #професіїкороткихвідео ♬ оригинальный звук – Veronica
Більш того, свої знання вони вкладають у навчальний матеріал, роблячи курси «як стати креатором», «як навчитись знімати, аби бренд запропонував тобі співпрацю», продаються інструкції «як знайти бренди для співпраці» тощо.
@llotskaya Якщо хочете дійсно заробляти, та займатись цим професійно, то без навчання це можливо, але ви втратите дуже багато часу, щоб дійти до потрібного рівня, тому запрошую на наставництво #ugccreator #contentcreator #ugc #ugcukraine #зйомканателефон ♬ оригінальний звук – КОНТЕНТ/ЗЙОМКИ/ВІЗУАЛ/UGC
Важливо відмітити, що співпраця, яку вони пропонують, йде часто з європейським та американським ринками. Таким чином вони привчають авдиторію до того, що якщо українські бренди хочуть, аби про них розказували, — вони мають за це заплатити.
@elis.stone ПОСИЛАННЯ НА ІНСТУ В ШАПЦІ ПРОФИЛЯ #ugccreator #ugccreatorукраїна #ugcексперт #монетизаціятікток ♬ оригінальний звук – Eli’s diary
Так кого обрати бренду для співпраці: блогера, контент-мейкера чи креатора? В кого буде найкращий контент? Відповідь буде лежати в площині цілей та задач бізнесу та його можливостей.
Якщо треба швидко «тут і зараз», тоді вам до блогерів з великою аудиторією — вони точно знають як прорекламувати продукт і принести очікуваних лідів завдяки великій та лояльній аудиторії.
Якщо ви потребуєте гарного, естетичного контенту для наповнення соцмереж — зверніться до контент-мейкерів, оскільки вони все знають про те, як показати ваш продукт в найкращому світлі (іноді буквально).
Якщо треба зробити ілюзію нативності, показати продукт як частину життя вашого потенційного споживача — тут вже на допомогу прийдуть креатори. Чи може бути так, що вам треба все з всього переліченого? Звісно. Та для того, аби воно все працювало в комплексі й у вас не було «каші з форматів контенту», вивчайте особливості та алгоритми соцмереж, дивіться на що реагує ваші потенційні/існуючі споживачі. Тільки так ви зможете скласти ідеальний мікс проявлень та залучити аудиторію до взаємодії.