Блогер, контент-мейкер чи креатор: з ким працювати бренду
28 Сер 2023, 15:13

Блогер, контент-мейкер чи креатор: з ким працювати бренду

«Якщо вам треба реклама — тоді ви йдете до нас» — це могло би бути гаслом будь-кого, хто створює контент для брендів. Ми знаємо про блогерів, контент-мейкерів та креаторів — та чи є між ними різниця й що очікувати від співпраці?

Розпочнемо з платформ комунікації, оскільки від них залежить про що говоримо та яким чином. Для малого та середнього бізнесу TikTok ідеальна мережа для швидкого старту при мінімальних вкладень у рекламу. Зараз все більше кейсів, коли одне вдале відео принесло замовлень більше, ніж довготривалі інвестиції в Instagram. Та TikTok не панацея, оскільки для багатьох він залишається незрозумілим інструментом для залучення клієнтів. Тим паче, що всі бренди хочуть одного — контент з їх продуктом має бути якісним, відповідати цінностям бренду та цілитись в ту аудиторію, яку бренд вважає своєю.

Звісно, найбажаніший формат — це нативний контент. На цьому етапі вже відчуваю вашу саркастичну посмішку, оскільки про нативність годі й мріяти в 2023 році, — ми всі «знаємо» і «можемо відрізняти» рекламні інтеграції. Ви будете праві та тільки наполовину, бо TikTok — не Instagram і останнім часом виводить в топ UGC-контент, який сенсово відрізняється від всіх інших форматів. Отже, давайте розбиратись.

Нова економічна реальність: які тренди визначатимуть ринок у 2025 – досвід TERWIN, Arcelor Mittal, Kvertus, BRAVE1, Starlight media, ГК «Молочний альянс» та 40 провідних управлінців та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтеся, як розширювати партнерства, зміцнювати довіру до бренду та виходити на міжнародні ринки. Реальні стратегії та досвід компаній, які вже зробили цей крок.

Забронювати участь

UGC-контент — це будь-який користувальницький контент. Ті, хто його створюють звуть себе креаторами – людьми, які генерують контент для брендів за гроші чи за бартер. Чи всі можуть бути креаторами? Технічно, так. Чи всім це вдається? Звісно, ні. Аби бути креатором потрібно:

  • визначитися з нішею, в якій буде працювати;
  • вміти класно знімати на телефон;
  • мати навички з відео монтажу та редагування;
  • мати живий активний профіль у TikTok;
  • створити портфоліо з прикладами своїх відео робіт у Canva та постійно його оновлювати;
  • мати бажання монетизувати свій блог;
  • мати хорошу надивленість та розуміти тренди.

На перший погляд — це ті самі умови, що і для блогерів. В чому ж тоді відмінність між ними?

  1. Блогери в Instagram і блогери в TikTok — це різні люди. Ті, хто зміг зібрати в першій мережі мільйони підписників, в другій не мають й 100 тисяч. Це працює і в зворотному напряму — зірки TikTok в Instagram часто «no name». Коли бренд хоче великі охоплення «тут і зараз», побудувати знання про новий продукт, створити трафік в певну «точку входу», то краще за співпрацю з блогерами немає рішень. Плюс, співпраця з блогерами — це завжди гарантовані показники: вкладаючи 1000$ за рекламу у блогера, бренд може розраховувати на певні охоплення/покази/кліки. У той час як TikTok є непередбачуваним: відео може набрати як 2000 переглядів так і 2 млн. Для великих брендів це «не серйозно» та в нагоді для малих, оскільки формат співпраці з одним (хоч і відомим) блогером у 1000$ дуже вагома інвестиція, в той час середня ціна, яку бере креатор за огляд, становить 50-100$ (або взагалі тільки продукт). Відповідно, бренд може собі дозволити подібну рекламу при мінімальних ризиках для себе.
  2. Креатор не блогер в класичному розумінні. Йому не треба мати мільйон підписників, «ідеальне життя», в якому тільки стильні образи в кадрі, комунікація успішного успіху тощо. Бути креатором — це інтегрувати продукт в своє життя таким, як воно є. Плюс, достатньо мати перегляди на відео, а не підписників. Також креатор може знімати відео для бренду без права публікації його у своїх соцмережах. Право на відео, як і його публікація будь-де, належатиме бренду та це все одно буде вважатися UGC. З блогерами так не працює, оскільки основна цінність сторінок — це їх аудиторія.
  3. Креатори можуть працювати за продукт без додаткової винагороди. На початку популярності Instagram так було і з блогерами. З розвитком соцмережі відбулось явище монетизації і перетворилась у справжню роботу з основним доходом заробітку. Зараз креатори фактично повторюють шлях блогерів 8-10 років тому — можуть створювати контент тільки за продукт. Можу припустити, що й надалі креатори все більше будуть в фокусі та затребуваними, оскільки інтеграції дешеві, а продукт показується максимально нативно.

З різницею між блогерами та UGC-креаторами розібрались. А як бути з контент-мейкерами, які створюють для брендів класний та якісний продукт? Чому він не може вважатись UGC контентом, тобто нативним?

Є декілька відмінностей UGC-контенту:

  • картинка в кадрі не ідеальна, тобто немає професійного освітлення, спецефектів;
  • розпаковки, показ продукту, способи використання — життєві, зі звичними для споживачів ракурсами;
  • у вас немає відчуття прямої реклами чи рекомендації;
  • у кадрі присутня людина, яка обов’язково показує своє обличчя, руки, тіло.

Тобто, якщо ви бачите відео, де на флаконі з продуктом гарні бризки води, що переливаються на сонці й на фоні ледь колишуться квіти — це контент від контент-мейкера.

@maryko_product #productphoto #productphotography #content #contentcreator #ugs ♬ My Addiction – Alex Guesta

Якщо вам потрапило відео, де людина розказує якусь історію, при цьому показує продукт і ви не зовсім розумієте чи це реклама — це контент від UGC-креатора.

@jane.prorvina

Як ви думаєте, чому люди так роблять? 🤔 І як їм це допомагає?

♬ Little Things – Adrian Berenguer

Відео, де людина прямо рекламує продукт — це контент від блогера або того, хто їм хоче бути. Звісно, одна людина може поєднувати декілька форматів комунікації в своєму акаунті.

@annatrincher Мій перший мукбанг разом з @Sushi Zoom ♬ оригінальний звук – Анна Тринчер

Останнім часом я все більше зустрічаю «спеціалістів», які беруть на себе роль посередника: вони знаходять бренди, які готові працювати з креаторами, та бажаючих стати креатором — зводять їх між собою, припускаю, за певну комісію.

@elis.stone ПОСИЛАННЯ НА ІНСТ В ШАПЦІ ПРОФИЛЯ 🤍 Триває набір групи на навчання. Сьогодні можете встигнути приєднатись🫶 #ugccreator #професіїкороткихвідео ♬ оригинальный звук – Veronica

Більш того, свої знання вони вкладають у навчальний матеріал, роблячи курси «як стати креатором», «як навчитись знімати, аби бренд запропонував тобі співпрацю», продаються інструкції «як знайти бренди для співпраці» тощо.

@llotskaya Якщо хочете дійсно заробляти, та займатись цим професійно, то без навчання це можливо, але ви втратите дуже багато часу, щоб дійти до потрібного рівня, тому запрошую на наставництво #ugccreator #contentcreator #ugc #ugcukraine #зйомканателефон ♬ оригінальний звук – КОНТЕНТ/ЗЙОМКИ/ВІЗУАЛ/UGC

Важливо відмітити, що співпраця, яку вони пропонують, йде часто з європейським та американським ринками. Таким чином вони привчають авдиторію до того, що якщо українські бренди хочуть, аби про них розказували, — вони мають за це заплатити.

@elis.stone ПОСИЛАННЯ НА ІНСТУ В ШАПЦІ ПРОФИЛЯ #ugccreator #ugccreatorукраїна #ugcексперт #монетизаціятікток ♬ оригінальний звук – Eli’s diary

Так кого обрати бренду для співпраці: блогера, контент-мейкера чи креатора? В кого буде найкращий контент? Відповідь буде лежати в площині цілей та задач бізнесу та його можливостей.

Якщо треба швидко «тут і зараз», тоді вам до блогерів з великою аудиторією — вони точно знають як прорекламувати продукт і принести очікуваних лідів завдяки великій та лояльній аудиторії.

Якщо ви потребуєте гарного, естетичного контенту для наповнення соцмереж — зверніться до контент-мейкерів, оскільки вони все знають про те, як показати ваш продукт в найкращому світлі (іноді буквально).

Якщо треба зробити ілюзію нативності, показати продукт як частину життя вашого потенційного споживача — тут вже на допомогу прийдуть креатори. Чи може бути так, що вам треба все з всього переліченого? Звісно. Та для того, аби воно все працювало в комплексі й у вас не було «каші з форматів контенту», вивчайте особливості та алгоритми соцмереж, дивіться на що реагує ваші потенційні/існуючі споживачі. Тільки так ви зможете скласти ідеальний мікс проявлень та залучити аудиторію до взаємодії.

Розкажіть друзям про новину